Du kan risikere at knække kernen.. hvis du sætter en tung køler skævt på, kan det godt sige "knæk". Men hvis du gør det, er det en god ide at have nogle gummidutter til at sætte rundt om core (evt. fra en gammel athlon/duron). Selv har jeg aldrig knækket core på en CPU, så imo er det ikke SÅ risikabelt igen..
->#4 Jeg har monteret en CNPS7000cu mange gange på min XP-Mobile(Ingen HS, men gummidutter), uden der er sket nogen skade,så det er bare at være lidt forsigtig.
Anyway, tror jeg ikke du vil vinde ret mange grader på det. Måske 4-5 stykker hvis den sidder rigtigt, vil mit bud være (uden at vide det).
Ja det kan godt være derfor, at din køler ikke har ordentlig kontakt. Kan du ikke smøre et meget tyndt lag pasta på CPUen, og sætte køleren på. Lige efter afmonterer du køleren igen. Hvis der er pasta i midten af køleren, har den kontakt - ellers ikke.
Det synes jeg at jeg har prøvet, og det ser ud til at den har fat, men alligevel synes jeg det er lidt alarmerende at den når knap 60 grader ved fuld load. :x
Har selv en maskine med nøjagtig samme CPU. Den kører overclocket til 3.5 GHz med lidt ekstra spænding (vcore), men bliver ikke helt så varm som din - ca. 45 grader under load.
Jeg synes på den baggrund, at dine 50 grader under load lyder lidt højt, men ikke alarmerende. Det kan dog blot være din temperaturlæsning, der er lidt "off" - ikke alle bundkort aflæser temperaturen lige korrekt. Men hvis maskinen ellers kører 100% stabilt og du er tilfreds med hastigheden, vil jeg mene du er "home safe" :)
17# hva mener du med at den rebooter? Jeg har kørt med load temp på 60 og helt op til næsten 70 i lang tid, og min har ikke rebootet en eneste gang hvor jeg ikke selv har sat den til det... ;)
Den throttler måske når den kommer op omkring 65c kunne jeg forestille mig ? Download evt throttlewatch(mener jeg det hedder). Men jeg har hørt mange eksempler på p4 processorer der kørte ved ~100 grader. Ikke godt, men kørte ;)
Man kan self sætte mobo til at lukke ned ved 60 grader, men så er man også tøset :e
Min pc har kørt 100% stabilt ved de 70 grader, ved godt det lyder vildt, men jeg har aldrig haft problemer med det. Jeg synes bare det var irrerterende at se på så høje temps...
Min pressy havde jeg oppe omkring de 58-60°, og der rebootede maskinen, lige så snart den rundede 62°, selvom jeg havde sat MoBo til først at reboote når CPU kommer op på 75°. Og, Nej, det var ikke MoBo, RAM eller PSU der var årsagen.