Overclocker
Tilføjet:
05-01-2006 23:02:24
Svar/Indlæg:
112/19
Hej!
Skal prøve at gøre en LANG historie lidt kortere..
(Mit system kan ses i signatur)
For et par måneder siden blev jeg den glade ejer af et dejlig Mach II anlæg. Havde købt det fordi jeg ville igang med at overclock igen, som jeg havde gjordt nogle år tidligere.
Så derfor tog jeg afsked med min Shuttle. Det havde kørt med min AMD 64 3000+ @ 300 x 8 =2,4 ghz Uden problemer. Dog ville det være lidt svært at få klemt min Mach II ind i et shuttle.
(jeg fik aldrig sætte min mach til at køle CPUen i min shuttle.)
Det gjorde jeg ikke fordi, jeg havde modtaget mit sprit nye DFI NF4 Ultra-D.
Så jeg smed min 3000+ Winchester over i mit nye board og monterede Machen på den. Jeg fandt så hurtig ud af at min 3000+ led af coldbug :(
Dog kom det noget bag på mig, at jeg pludselig havde problemer med at få FSB over 250, men tænkte at det nok havde noget at gøre med coldbug.
Så derfor købte jeg 2 Opterons 144 og 146.
Jeg monterede så, min nye dejlige 146 Cabye 0540 og tænkte " nu skal den fandme fryse lang ned i helved og jeg skal over 3 ghz :P
Men sådan skulle det ikke gå x(
Jeg kunne nemlig stadig ikke komme særlig lang over 250 FSB, før den ikke vil BOOTe windows op. (Skræmen frøs eller genstartet bare under opstart)
Jeg prøved at give den forskellig spændingen på vcore, LDT, ram, divider på HTT og divider ram, men intet hjalp overhoved. Samme med 144, ingen forskel.
Så nu kunne jeg altså udelukke, at det ikke havde noget med at gøre med coldbug, som jeg først troede.
Mine ram havde jo fint kørt 300FSB i mit shuttle, så kunne heller ikke være dem.
Jeg prøvede også at skiftet fra SATA port 1 til 3 og 4, men stadig intet.
Så derfor kom jeg frem til at det måtte være mit DFI bundkort, der ikke kunne klare over 250 FSB. For et par dage siden købte jeg så et brugt DFI NF4 ultra-D bundkort af en fyr her på OC.dk, hvor han havde kørt 308 FSB normalt ved daglig brug og testet det helt op til 342FSB stabilt!
Jeg fik det så ind af døren her i dag og fik monteret min 146 og Mach II :e
Så tænker jeg, nu skal den sku fryse langt ned i helved den CPU og jeg skal over 3 ghz, men nej x(
Fandme og det ikke gik galt da og kom over 250 FSB :r
Så nu må jeg konstater at DFI NF4 Ultra-D ikke kan lide minus grader?? Det kan bare ikke være rigtigt, når det skide kort er lavet til ekstrem overclocking????
Jeg har desvære ikke lige mulighed for at test med en alm. luftkøler eller andet, men køre ud til shg.dk i morgen og køber en, for nu skal jeg sku finde ud af hvad fanden der sker :x :00
Nogen som har hørt om dette før?