Duer Cool n Quiet bare ikke når man OCer? Jeg har store problemer med det. Kan ikke komme ind i windows hvis jeg enabler det og installere CPU drivers...
Nææ det virker ikke rigtigt godt hvis man OC,desværre, men jeg kan se at du har andre problemer der faktisk må føles lidt større i henhold til din signatur ;)
#1+2 det kommer an på hvor meget man ocer... min winnie 3200@2.5Ghz ved 1,425v køre fint med cool'n'quiet aktiveret, og det har den gjort i snart et år uden problemer :e
Jeg har disabled cnc i bios og rmclock klare det for mig i win. pt. køre jeg med følgende multipliers og volts.
htt er på 250 med en winnie 3200+ = 2500 mhz ved max.
Multiplier 4 virker ikke med rmclock (systemet crasher ligemeget hvor meget volt den får), så den laveste er 5.
multi 5 = 1250 mhz ved 0,950 volt - (fuldt ud stabil ved mig) multi 10 = 2500 mhz ved 1,425 volt også stabil.
Du kan selvfølgelig bruge flere multipliers, men jeg gad ikke teste flere :e
På denne måde har du ydelse når der er brug for det, idet programmet selv skifter multiplier og volt, fx ved spil eller når du loader et program. Du spare lidt strøm + at du kan gøre computeren mere lydløs når den idler, pga. mindre varme.
Jeg har amd driveren inde, har ikke prøvet uden den, og du skal vælge en strømstyringmodel under strømstryring som ved cool n quiet.
Well... mon ikke jeg også sparer en del penge i strøm? compen kører ca. 8-10 timer i døgnet.. og min skod opty skal 1.65v for at køre 2500...men det er kun når jeg spiller jeg har brug for det... så den kommer til at køre mest ved 1250 og under 1v.