Trådløst netværk/IP telefoni

Diverse d.  06. januar. 2006, skrevet af mbm
Vist: 203 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 08:35:09
Svar/Indlæg:
3746/627
Tænker lidt på at hoppe på noget IP telefoni sammen med mit ADSL.
Men hvis jeg ikke gider betale 600-700kr pr. telefonstik der skal opsættes, hvordan kan det så klares?
Kan man ikke have noget trådløst? Hvordan kommer det til at virke.
Kunne være fedt hvis man havde en sender ét sted i huset, og så bare kunne modtage internet- og telefonsignaler i hele huset.

vand@ngo

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2006 08:42:51
Svar/Indlæg:
58/18
Hej

Jeg har IP derhjemme fra Cybercity. Det eneste telefonstik du skal bruge er egentlig der hvor routeren sidder. Routeren har udgange til både telefon og computer.

Hvis du kun skal have en enkelt eller 2 telefoner slået til er det derfor ikke noget problem, det er bare et spørgsmål om at trække kabler til routeren. Jeg har købt en splitter, som gør, at jeg kan have to telefoner slået til.

Jeg er ikke klar over om det er blevet muligt at få det trådløst endnu, men det var det ikke i april, da jeg købte. Ring evt. og spørg udbyderen.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 08:54:05
Svar/Indlæg:
3746/627
Jeg har p.t. telefonstik flere steder i huset. Gider ikke trække synlige ledninger rundt over det hele.
Læste der her i 2006 ogsp ville komme IP TV, så vil jeg hellere vente på det også? Hvis det ikke kan gøres trådløst p.t.

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 09:04:58
Svar/Indlæg:
244/73
du kan da også¨bare købe et sæt trådløse telefoner, hvor du har eks. 3 håndsæt til en base og basen er så sat til et stik men de tre håndsæt kan du bruge over alt i huset. Der er flere butikker som sælger sæt med mere end en telefon. Har selv haft ip-telefon i 8 måneder nu og har ikke fortrut at jeg har lukket min alm. tlf.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 09:25:01
Svar/Indlæg:
3746/627
OK tak for hjælpen.
Jeg har set nogle triple set med 3 trådløse telefoner. Det må gøre det ud for de andre telefonstik.
Men hvad med vis nummer funktioner?
p.t. har vi noget B&O med ledningsværk, seperat "kasse" med et display med vis nummer.
Kommer nummeret så bare til at stå i dispalyet på telefonen?
Ja ved godt jeg er total newbie at høre på ?:(

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 09:46:13
Svar/Indlæg:
244/73
Du kan godt få vis nr. jeg ved ikke hvilken ip udbyder du har. Jeg er ved goip og deres ip box virker til de fleste tlf. der var et lille problem med B&o. men der skulle boksen bare sættes op til finland istedet for DK. Det er noget i B&o tlf.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 09:53:12
Svar/Indlæg:
971/67
#5 Jeg har også ip telefoni (musimi) her skal min adapter også sættes til dtmf (finland, Sverige) for at få vis nummer til at virke med Beocom 2500 og beocom 6000. Til gengæld virker det fint.

/Skipper

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 09:53:19
Svar/Indlæg:
244/73
Du kan bare pm mig hvis du vil havde et tlf nr så du kan høre mere om mine erfaringer med ip. Ellers kan du prøve på jubii under jubii goip der er et ip tlf forum.

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2006 14:18:06
Svar/Indlæg:
512/68
ja, gør som der blir skrevet. Ellers er der jo os muligheden med en trådløs router og så sådan en tlf som denne: http://www.edbpriser.dk/Listpr...
Så får du som du ønsker - trådløs tlf og internet i én enhed, men jo en rimelig dyr tlf! Dog skal man så ikke bruge den adaptor som normalt følger med til at bruge alm telefoner da du sætter denne tlf direkte til netværket. Ved ikke helt hvordan det funger, men helt sikkert nogen der ved mere om det...