Jeg bruger ikke computeren til at spille på, den bliver mest brugt til programering, og når jeg endelig spiller på den, så er det kun nogle gamle spil, bruger xboxen til spil. :)
Jeg ville følge #6´s forslag eller købe et andet billigt gfx med passiv køling.. At ofre en ny køler til 200kr på det gf4mx, ville være lidt vanvittigt :P
Et GF4 mx440 kan jo sagtens køles passivt, så jeg vil foreslå, at du bare finder en gammen køleprofil frem fra en processor, og så kan du jo bare montere den med en strip gennem hullerne i kortet...
Har du den gamle køler liggende? Hvis du har, kan du bare sætte den på igen og så lade være med at tilslutte blæseren. Én fra edbpriser.dk har haft et kort magen til dit, som har kørt uden blæseren tilsluttet i 2 år.
Jeg har fundet mig en gammel cpu køleprofil, skal bare lige have den ud en tur i fræseren på arbejdet, og lavet et par gevind huller i den, så er den fin. Kunne være man samtidig skulle lave så den var fjederbelastet. ;)
En billig løsning er denne: http://www.edbpriser.dk/Listpr... Jeg har selv en monteret på et GeForce 2 Pro (samme som et GF 4 MX440), det er med varmeledende tape så den er lige til at smække på og blæseren er meget stille.
Her kan de første billeder så ses, det er ikke 100% færdig, skal lige have noget kølepasta under, poleres lidt op, og så skal der lige fræses et hjørne af.