Problemer angående fladskærm.

Diverse d.  06. januar. 2006, skrevet af System
Vist: 113 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2006 17:36:14
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej forum

Jeg købte for 12 dage siden den meget roste "Samsung SyncMaster 930BF". Ved særlige indstillinger indenfor brightness (fra 20-70) opstår der en MEGA træls hyletone. Jeg troede først det var en fejl og sendte derfor skærmen tilbage til firmaet. 4 dage efter modtog jeg så en helt ny skærm af samme mærke. Da jeg satte min splinternye skærm til lavede den stadig den samme hyletone.
Kan det virkelig passe at der ved alle Samsung 930BF findes en så træls lyd? Jeg hører gerne fra alle folk som har en skærm af samme mærke + jeg godt kunne bruge nogle gode råd til hvordan jeg skal forholde mig overfor firmaet?

Venlig Hilsen

Bertil Hoffmann Jensen
Juvic

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2006 19:42:05
Svar/Indlæg:
603/79
Hmm det lyder umidelbart underligt...

Dengang jeg havde en alm. CRT skærm, kunne den også hyle hvis opløsningen var for lav eller for høj, og hvis opdateringshastigheden var for lav.. altså for lidt Hz..

Men havde heletiden trodet det var billederøret der klagede sig, hvilket der mig bekendt ikke er i en TFT :e . Men har du prøvet at ændre Hz eller opløsning ?

Må sige jeg er lidt lost, mht. forslag.. men kig på www.flatpanels.dk de kan sikkert hjælpe... hvis altså problemet ikke løses herinde...

/Juvic

Baz

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2006 21:13:15
Svar/Indlæg:
170/24
--> #1
Plejer vist ikke at være billedrøret med spoler og andet elektronik du kan høre pive i CRT skærme...

--> #0
Har ikke hørt om hylende fladskærme, men som #1 anbefaler, så prøv at snakke med Rasmus fra www.flatpanels.dk han plejer altid af være behjælpelig ;)