Nvidia Og Nforce fejl

Bundkort / CPU d.  08. januar. 2006, skrevet af Crashzone
Vist: 1218 gange.

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2006 08:37:35
Svar/Indlæg:
480/8
Dette er til dem med nforce 4, og har ved lejligheden opdaget, en stor dejlig fed blå skærm.

Lige siden mit setup, har jeg bemærket en blå crash screen med fejlen nvtcp.sys, tilsyndeladende er dette en fejl i deres firewall, og den eneste løsning er at unistall alt det software der har med firewallen at gøre!

Det skal dog siges, at fejlen kun fremkommer ved mig, når jeg belaster nettet betydeligt meget så som ulovligt p2p. Men anyways, hvad er en computer nu egentlig til afterall :P

Dette er ikke det eneste sted hvor nvtcp.sys gør effekt, der er oplevet incompatible med SATA controlloren, dette kan i nogens tilfælde fixex i power-management, men sjældent.

Men jeg kan ikke se hvorfor jeg skal unistall noget så godt som deres firewall? Den blocker 34% som den mener er ondt ment mod min comp, og den virker i sig selv alt for godt.

Skal man virkelig til at unistall firewallen, og lede efter en god software firewall. Og det i sig selv er en jungel..

Så man står faktisk med en funktions som ikke kan bruges!
Og så sidder man i lille danmark, og vil gøre nvidia opmærksom på dette, men som en hver ville tænke, så er de nok klar over fejlen, men om jeg kan finde en email at sende til, nej overhovedet ikke, men om jeg gider nu :P

Så vi skal vente på en ny driver fra nvidia. Men spørgsmålet er, ja hvor længe? Tjaah, nok en del tid efter Intel 900 Serien :D

Måske igen et tegn på Intels dominans,

Check forresten lige dette http://www.microsoft.com/danma...
"Baseret på Intel Itanium-processorerne" Flot M$ Syndes AMD har presset så meget på, for at få gjort det O/S Færdigt, men se hvem der ender med alt credit alligevel.

Men vi husker jo alle nok de tider da Windows XP Home/Professionel kom på gaden, den gang hed CPU´en Pentium 4 HT, "Hyper-Threading" dengang var det jo lidt ukendt, men Windows reklamerede da med Hyper-Threading, og vi ved jo alle at, en pc med ht, er klart hurtiger end en uden.

Men Intel er jo nok et eller andet sted, partner med "Nvidia,Microsoft,+div" hvilket AMD ikke er. Se bare på CES-Messen amd er jo nærmest væk forsvundet.

Min computer gik forresten ned mens jeg skrev alt dette ævl. Uheldigt for jer, havde jeg gemt lidt af det i noteblok x(

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
09-01-2006 01:35:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har altid kæmpet med nVidias nForce drivere til mine nVidia boards. Når det kørte ustabilt var det virkelig ustabilt, men kørte det, kørte det.

Mht firewall softwaren så vil jeg anbefale McAfee, det er ikke uden grund de leverer anti-virus og firewalls til US Navy.
Jeg har selv McAfee og det er super godt og kræver overhovedet ikke så mange ressourcer som fx Norton.

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 01:41:20
Svar/Indlæg:
1900/33
Kører med Bullguard Firewall iøjeblikket og den virker fortrinligt, desuden synes jeg også windows firewall er udemærket har dog ikke brugt den så meget! Sidder kun med NF3 men synes stadigvæk deres firewall er ret dårlig!

/Lars

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 09:45:40
Svar/Indlæg:
6899/119
#1 Du har fuldstændig ret..Norton stjæler IMO en hel masse ydelse og blokerer for fuldstændigt unødvendige ting. McAfee er vejen frem. Har haft det i 3½ år.

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 10:47:09
Svar/Indlæg:
480/8
Har fjernet alt der har med nvidia firewall at gøre! Og sat min gode gamle Linksys BEFS4 routher med hardware firewall til, endelig noget man kan regne med!

Nu spiller det max.. Med hensyn til software, har været igennem alle slags Anti-Virus/Firewalls der findes til Windows, de eneste positiv oplevelser jeg har haft er understående

Sygate Personal Firewall Pro 5.5/5.6
BullGuard 6.0 90 Dages Anti-Virus/Firewall Løsning "DK"
KasperSky Anti-Virus Personal Pro
KasperSky Anti-Hacker Pro
Norton Internet Security 2003

McAfee er ikke værd at snakke om ! Har været igennem alle deres produkter, og de stinker alle sammen "IMO" Måske fordi jeg gerne vil have diverse funktioner på et lidt mere advanceret plan. Og deres produkter beskytter ikke ordentligt, efter hvad jeg har testet.
De har måske en, enkelt Anti-Virus løsning som de har været kendt for siden 2000, og den er stadig "god" den dag i dag.

Bare synd Nvidias egen firewall er bugged, den er nemlig hammer god.

Og i må endelig ikke sige at mine konklusioner er fejlvuderet, angående McAfee, jeg har testet i hoved og numse . Norton sluger ressourcer ja, men her snakker vi kun version 2004/05- "06" Dem har jeg ikke gidet kigge på, en hurtig google search, sætter mig i forbindelse med tonsvis af dårlig information om Sysmantec.

Eneste godt om dem, er deres Server Anti-Virus Client, man bruger til Windows 2003 Enterprise Edition, lavet om til workstation. ?:(

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 11:22:36
Svar/Indlæg:
193/54
jeg bruger F-secure client security, det er jeg MEGET tilfreds med

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 11:25:56
Svar/Indlæg:
480/8
F-secure selvfølelig, den glemte jeg, den har jeg også haft positive oplevelser med..

Kørte med den i et par dage, efter det kan jeg ikke huske hvad der skete :e

Så F-Secure kan vi godt tilføje, den går jeg godt med til.. Andre er velkommen til at fortælle hvad de bruger, og deres earfaring med det de bruger.

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 11:36:09
Svar/Indlæg:
480/8
Glemte lige at svare på #2 Lars_hjort efter som han snakkede lidt om Windows egen firewall.

Til de folk som bruger Windows XP SP2s egen Firewall, er dette accaptabel. Men i skal vide at det er det samme, som at lade sin Hummer H2, stå med åben døre, og nøglen i tændningen, inde i Voldsmose, alt i alt.
Mens man er i færd med at tisse i busken :e

Ej, hvis først begynder at tænke over det, bliver man hurtig paranoid.
Og det er der ingen grund til. Dog er man ikke sikker med Net-Banking og Paypal med SP2s firewall. Hvilket ikke siger så lidt.

Men man kan sagtens klare sig med Windows Egen Firewall, det siger jeg ikke, men glem alt om Warez,p2p,torrents, og mange http sider.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 11:45:21
Svar/Indlæg:
3943/44
Sygate er blevet købt af symantec og gratis versionen er lukket!

Bruger selv keiro personal firewall (den udløber meget snart, så må vi se hvor begrænset den bliver) - sikkerheden er fin (kan godt være lidt belastende at den holder øje med alle programmer som åbner andre programmer på computeren, ind til man får den lært op - dette kan self slåes fra)

edit: p2p kan fint være lovligt, men det belaster også router/firewall max (alle de connections) min router genstarter hvert 5 min når den downloader med 1mb sek! (og producent har en nu driver på deres hjemmeside desværre er filen korrupt!)

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2006 12:28:42
Svar/Indlæg:
480/8
#8 share lige din inet linje x( hehe, brugte selv Keiro engang, det kræver bare enormt meget indsigt i TCP,osv. Næsten som at lave sin egen firewall, bare med personlige regler. Men når først ens indbound outbound osv er sat op

Så er Keiro kanon.

Det du snakker om korrupt fil "data" Dette var også en fejl ved Nvidias Network Management "Firewall Software" Alt du hentede ned fra nettet via IE Firefox, blev korrupt skadet..

Men Keiro kan vi godt tilføje, for de mere advancered brugere :e
Ved ik om det var Server Clienten jeg roede med senere tilbage, men den var godt nok indviklet og svær. ;) Men Keiro hed den

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
24-03-2006 23:44:23
Svar/Indlæg:
5600/32
#10, Du skal aldrig installere firewallen. Du kan godt installere driveren ud den.