Problemer v. opstart!

Bundkort / CPU d.  08. januar. 2006, skrevet af BeRnZ
Vist: 284 gange.

BeRnZ

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2006 17:28:57
Svar/Indlæg:
1/1
Hey OC.dk!

Min lillebrors computer er begyndt at opføre sig mærkeligt. Når man tænder starter blæserne og alt ser fint ud, men så slukker den igen? Ofte når den også lige at give signal til skærmen, hvorefter den lukker ned. Jeg har prøvet forskellige ram, reset af bios, clear cmos, pille lidt forskellige IDE dele fra og sådan.

Jeg er ret sikker på at have læst om dette problem før, men jeg husker ikke hvad løsningen var? En der har et forslag?

HW:
AMD 64 3400+ (Socket 754)
DFI LanParty
PNY GF 6600GT
380 Watt Antec TruePower
80GB WD

Også har jeg prøvet med fire forskellige blokke ram, 2xCrucial og 2xElixir.

Når man først har fået gang i computeren (efter 2000 forsøg), så kører den også bare uden problemer? Kan det foresages af en kortslutning eller noget?

Håber I har en plan til mig... :)

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2006 17:30:16
Svar/Indlæg:
1776/116
Tag bundkortet ud og genmonter, hvis det er en kortslutning er det sikkert der den ligger.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2006 17:37:11
Svar/Indlæg:
4112/53
Prøv at hive det hele ud af maksinen, og start det på et håndklæde. Starter det uden problemer på et håndklæde, så kan det godt have været en kortslutning. Prøv at montere det i kabi igen, og hvis det virker igen, så var det en kortslutning. Hvis ikke, så vend tilbage med nogle resultater til os.

BeRnZ

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2006 18:01:03
Svar/Indlæg:
1/1
Ja, selvfølgelig... Dovenskaben længe leve. Han er en lille forkælet møgunge der ikke gider at skille den ad selv. Jeg vender tilbage snarest, når jeg har fået sparket ham igang. Ellers lærer han det sgu aller'! ;)