Skal købe en switch/router

Diverse d.  10. januar. 2006, skrevet af Ladekarl
Vist: 273 gange.

Ladekarl

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 13:55:54
Svar/Indlæg:
180/47
Hej Folkens.

Jeg skal opsætte et trådløst netværk derhjemme. Jeg skal kunne spille mod andre på det og selvfølgelig kunne gå på nettet i hele huset.
Jeg har hørt, at nogle af modellerne har det med at falde ud efter et par måneder og det gider jeg ikke - det skal virke.
Vores hus er af medium størrelse og der er ikke nogle tykke vægge.

PS. er det ikke mest smart at købe en router/switch? Hvad er forskellen?

Mit internet er ved cybercity.

Det skal være relativt nemt at sætte op!

Takker for jeres forslag

SGP

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2006 14:07:42
Svar/Indlæg:
251/32
en switch kan forbinde flere computere sammen (kort sagt)

en router har mange flere funktioner for eksempel at du kan have flere pc'er på nettet sammentidig hjemmefra, desuden indeholder den en del sikkerhed osv.

Så skal der flere pc'er på nettet er det en router du skal have, vil du bare spille mod andre hjemme så det en switch..

Ladekarl

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 14:11:02
Svar/Indlæg:
180/47
Kan man ikke få en Switch/router - altså en to-i-en?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 14:20:25
Svar/Indlæg:
6624/113
Jo da.

Linksys WRT54G har alt det du skal bruge. WLAN og 4 port switch - og så er det en router - og den er nem at administrere, og og og....... ;)

Medal

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 14:45:15
Svar/Indlæg:
13/16
Og med denne, er du klar til IP Telefoni 🙂

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

WLAN, 3 Ports Switch, Phone adapter

Ladekarl

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 15:18:23
Svar/Indlæg:
180/47
Hmm det ligner samme model blot man kan bruge iptelefoni ved en af dem - er det sandt?

Og så lige et dumt spørgsmål. Jeg har en almindelig trådløs tlf herhjemme - altså en stationær trådløs i hjemmet (fik i den?). Kan man med en sådan tlf bruge iptlf. eller skal man have en speciel tlf. eller bare en alm. tlf. der ikk eer trådløs. Vil gerne skifte til ip tlf. da vi pt har dyre TDC som abonnement.

Ps. nogle billige selskaber eller blot gode erfaringer med nogle udbydere af ip-tlf.

Mit internet leveres af cybercity - skulle man vælge dem?

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 15:45:21
Svar/Indlæg:
244/73
Du kan godt bruge din alm.telefon. Der er der nemlig en udgang til på den router. Jeg bruger selv iptelefoni ved GOIP og er godt tilfreds. Men du skal lige være sikker på at du kan opsige dit fastnet abn. uden at miste din adsl det er nemlig ikke alle udbyderer der vil havde at man gør det. TDC forlanger nemlig fastnet hvis du vil havde adsl. Jeg ved ikke med cybercity men du kan jo spørge dem.

SGP

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2006 16:54:38
Svar/Indlæg:
251/32
eller laver ovislink os meget gode router med indbygget switch og trådløs, desudeden har nogle af modellerne os printserver, ftp server, vpn server osv..

Ladekarl

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 17:50:31
Svar/Indlæg:
180/47
Øeh følger der en sender med til den stationære computer og med til den bærebare eller skal det købes seperat?

Skal man købe det seperat vil jeg gerne vide hvad jeg skal købe - husk det skal være noget der virke - gider ikke døje.

Produktet jeg snakker om er dette:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Takker