Tag f.eks Centrino teknologi'en. Det var en "teknologi" som bestod af en Mobile cpu og en type chipset (cirka) - der var ikke noget specielt ved det. Simpel markedsgimmik...
Hvis i har læst artiklen, kan i så svare mig på hvad Viiv er for en slags "teknologi"?
#0, det er såmen bare endnu et reklamestunt. Det er i bund og grund bare et media center til stuen med Windows XP Media Center Edition, et chipset og en dual core processor. Der er et billede af deres referencedesign her: http://www.anandtech.com/trade...
IMO er det lige så meget markedsgimmik som Centrino, hvis ikke mere... :00
I øvrigt mener jeg, at alt andet end ViiV maskiner baseret på Core Duo grænser til det groteske. En pc, der forbruger flere hundrede watt, egner sig bare ikke til at være familiens 24/7 medie center.
a. An innovative stratagem or scheme employed especially to promote a project. b. A significant feature that is obscured, misrepresented, or not readily evident; a catch. c. A device employed to cheat, deceive, or trick.
Hmm.. det lyder godtnok ringe.. kan ikke rigtigt se hvad der gør ViiV unikt ift. andre systemer. Som artikel forfatteren nævner, så er alle features noget som kan opnåes i (storset) enhver pc med den rette tuner..
Centrino var egentlig mere et kvalitetsmærkeend en egentlig teknologi...
Intel tog deres Mobile processorer, Mobile chipsæt og deres WiFi kort og fik dem til at spille godt sammen...
Centrino var så det mærke der betød at det virkelig også ville spille sammen... Så jeg syntes da ikke der var så meget reklamestunt over det, andet end folk i lang tid misforstod hvad Centrino betød...
Viiv er en standard som er fastlagt for at have en fællesnævner for mediecentre - og er nok 30% reklamestunt - 89% reelt og 11% dårlig matematik. Hvad det bliver til, må vi jo se på CeBit...
Centrino er et eksempel på en standard som er gået godt, på trods af at folk ikke gider nærlæse hvad det går ud på.
HDTV er en "standard" som er gone b0rkeD x 80 fordi ingen er enige om en skid.
Jeg kan ikke se hvad Viiv har med Mediacentre at gøre.. Andet end MCE selvfølgelig, men den del har Intel nu ikke så meget med at gøre.
De har tænkt, vi tager en af vores egne cpu'er og et chipset (det er jo Intel som skal tjene penge). Så siger vi at MCE skal følge med - og så markedsfører det som Viiv.
Hvad får forbrugeren ud af det? Faktisk kan jeg godt forstå meningen med Centrino lidt.. Men Viiv er da helt ude i skoven.