Maze4@6800 umuligt.

Vandkøling d.  10. januar. 2006, skrevet af Atomizer
Vist: 299 gange.

Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 21:21:07
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg har et Maze4 GPU kølehovede og har lige købt mig et 6800GT hvilket jeg er vældig glad for hver for sig.

Det skulle dog hurtigt vise sig at være en fejltagelse for jeg ser nu at hovedet ikke passer på gfx'et ☹
Der skal åbenbart 4 stænger igennem 6800 kort og der er kun to på Maze'en (Og de sidde for langt fra hinanden.)

Jeg har forhørt mig ved coolerkit for at høre om de havde andre top's til den men de sælges ikke seperat. Og de ville sikkert være ligeså dyre som et nyt hovede.

Spørgsmålet er nu:
Er der nogen der kender en monterings metode for den gamle Maze4 GPU på nye 6800GT kort?
Evt. et monteringskit fra et andet uafhængigt firma.

MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 21:31:27
Svar/Indlæg:
254/16
Om ikke andet kunne du vel sælge dit nuværende kølehoved og få skrabet lidt penge sammen på den måde og købe et nyt som passer.. :00



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2006 21:31:45
Svar/Indlæg:
1633/76
Det er sku træls.. man må da kunne lave et eller andet fuskeri.. og hvis at slår totalt fejl, hvad så med nogle stramme elastikker.

Jeg forestiller mig man kunne lave to små metal plader med et hul i hver ende. Den ene ende skrues så fast i kølehovedets gevind, og den anden ende er så skåret i en sådan længde at det passer med kortets hul. Med to sådanne plader (en to diagonalt modsatte hjørner på gpu-hovedet) burde du kunne montere det forsvarligt. Så er det bare at få lavet de plader ;)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 22:41:34
Svar/Indlæg:
2029/63
HALLO.....

Der er altså 4 mikro huller på 6800 kortene ligesom på 5900 kortene.

Også er der 2 store huller der sidder på kryds, dem bruger vi allesammen :)




Der er enda et link hvor de har den rigtige bagplade, den du åbenbart mangler :D

Se i min profil. Der sidder et asetek hovede igennem de 2 huller :D

Tror du er lidt forviret min ven :D



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 22:49:09
Svar/Indlæg:
3532/303
Ellers kan man mange ting med et par strips ;)



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 23:11:39
Svar/Indlæg:
688/32
#1 Ja det bliver måske den løsning det ender med... hvis der da er et marked for et sådan hoved når det ikke passer til 6800.

#2 Ja jeg har også tænk meget på noget fuskeri men det skal sidde ordentligt og jeg ville derfor gerne undgå strips osv. Og jeg har ikke mulighed for, og kender ingen der har mulighed for at lave sådan en gang finmekanik desværre. :( Ellers er det et nice hovede 😉

#3 Hvis jeg kigger på DangerDen.com kan jeg se at der står noget alá "nyhed nu også til 6800" hvilket får mig til at tro at de ældre versioner ikke har passet til 6800 serien.
Hvis jeg kigger i bunden af hovedet har jeg 8 monterings huller.

Hvis jeg kigger på monteringsguides til de nye hoveder så har de flere. Prøv at se
De huller der står 6800 ved har jeg ikke på min maze. ☹

#4 Ja men jeg ville egentlig gerne undgå strips.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 23:17:43
Svar/Indlæg:
4112/53
#3 Jeg havde et Asetek hovede, hvor man også skulle bruge de "store" huller, men på det 6800GT jeg har (AGP), der er di "store" huller også små, og man skla ned i M2.5 - M3 bolte, for at de kan komme igennem.
Derimod er de huller der er ude rundt ved RAM'ene af "den store slags", som man kan få M4 bolte igennem.

#0 Du skal enten have fat i nogle M3 bolte, til at skrue dit hovede fast med, eller også må du have fat i et andet vandhovede til dit GFX, f.eks. et GPU-X 6800, der også køler RAM.



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 23:26:02
Svar/Indlæg:
976/138
#5 Du har helt ret. Ældre versioner af Maze 4 gpu hovedet har ikke de nødvendige huller til montering på 6800/7800. De findes kun på hoveder af nyere dato og du er sku nok desværre nødt til at købe dig et nyt (gjorde jeg i hvert tilfælde).

Du kunne jo eventuelt prøve sele at bore hullerne i hovedet og så finde på noget smart til resten af monteringen. De gevind-pinde der følger med til montering på 68/78 er desværre ikke lange nok til også at nå gennem hele kølehovedet så du skal ud og finde nogle længere.

Held og lykke med det.



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 23:39:34
Svar/Indlæg:
688/32
#7 Den med at bore huller i hovedet tror jeg er udelukket for kobberpladen er for lille til det. (Hullerne ville gå ud over kanten på kobberet) Det er i hvert fald hvad jeg er kommer frem til.
Men din post har da opklaret mysteriet lidt for mig :)

#6 Din post gav mig en idé. Jeg kunne bruge de store huller rundt ved rammene som du siger og så finde en eller anden stor plade til at lægge over kølehovedet med møtrikker påmonteret/eller gevind skåret. Går ud fra det er lidt i den retning du mener. For hullerne til M3 gevindstængerne passer heller ikke lige over nogen af hullerne.

Problemet er at jeg ikke har værktøj/adgang til værktøj til at lave sådan noget...

Jeg må nok bide i det sure æble og købe et nyt... synes bare det er overkill med DD's 6800 hoved til ram. Den koster 1150 ved coolerkit og det er næsten ligeså meget som jeg gav for kortet. (brugt)

Jeg håber satme jeg kan oc'e bæstet godt med vand på for alt det bøvl. 🙂



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 23:47:08
Svar/Indlæg:
4112/53
#8 Det var ikke DD's 6800 hovede jeg mente. Desuden køler det ringere end refarence køleren.
Det var Heatkiller's GPU-X hovede, til 6800 serien. Mener også det passer til 7800.
Vcore har det http://www.vcore.dk/shop/defau... Bare ikke på lager! :|

Ved ikke om der er andrer forhandlere der har det.

Men du kan se den rustfri plade der ude over RAM'ene, det var den jeg snakkede om, og de huller skruerne til den sidder i, de er lige så store som dem i 5xxx serierne.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:57:13
Svar/Indlæg:
2029/63
M.Thomsen jeg finder det da svært at tro at DD 6800 hovede skulle køle ringere??? Hvor har du fundet ud af det??

Ja så må jeg jo tilstå at det er mig der ikke vidste hvad jeg snakkede om #0 :(:(



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 13:00:04
Svar/Indlæg:
1633/76
Hvad med bare at købe det nye dangerden acetal istedet? Det koster ikke alverden, og det virker bare :)



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:08:08
Svar/Indlæg:
688/32
#9 Selvom det hovede ikke er særligt pænt, ja jeg vil måske sige at det er grimt, så er det en rimelig billig løsning.

#10 heheh... jeg var ret sikker på lige den del af det så jeg trak lidt på smilebåndet da du kom med "HALLO" og "Tror du er lidt forviret min ven" 😀

#11 Hvis jeg endelig skal ud og have nyt så tror jeg, jeg vil gå efter et hovede der også køler rammene.

Jeg synes egentligt det er lidt dårligt af Maze4 GPU hovedet at studserne sidder meget i vejen for køleprofilen til rammene. Der er knap plads til en profil når slangerne er monterede.



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:31:30
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg har lige hurtigt smidt midt dd maze4 hovede på mit 7800gt. Der er ok med plads til heatsinks. Så du smider bare de nye dejlige swiftech heatsinks på dem, eller revoltecs kobbersjovere. Test viser nemlig at kølehoveder der køler både ram og core, er dårligere end vand på køre og sinks på ram :i

Der er billeder i min profil om to minutter.. de skal lige beskæres.. :)



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:36:40
Svar/Indlæg:
688/32
#13 ok det vil jeg gerne se... men jeg plejer at lave mine egne ud af gamle køleprofiler... men der skal beskæres meget i profilen der skal sidde under studserne hvis de skal være der... og jeg synes det er en mærkelig fornemmelse at have god køling på rammene hele vejen rundt pånær lige under studserne. Man vil altid tænke på om det er det der holder de sidste 10MHz oc tilbage 🙂 Ej ejg ved godt det er lidt hyklerisk. 😀



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:37:45
Svar/Indlæg:
1633/76
Nope, bare kig, der er ok med plads :)



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:38:33
Svar/Indlæg:
688/32
Forresten... mente osse jeg havde læst den med at kølere der køler både ram og CPU skulle være dårligere... men jeg tvivler nu på det vil have mere end er par grader at sige i systemet overall. (Bruger 120mm X 240mm radi med 2x120mm fans.)



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:40:27
Svar/Indlæg:
688/32
#15 Jeg kan godt se at jeg godt kan lave noget der kan passe men normalt laver jeg profiler der er ca. samme højde som kølehovedet. Så beskæring undgår jeg ikke.



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:47:26
Svar/Indlæg:
1633/76
#16
Ja, men er det ikke de par grader som lader en presse de sidste mhz ud af sit system? ;)

#17
Nej, du kommer nok ikke helt udenom at dremle lidt :)

Jeg var selv i samme situation som dig for lidt tid siden, men mit system går efter highflow, så derfor ville det være dumt at købe et kølehovede som har små fittings, når resten af systemet kører ½". Nærmest alle de hoveder som køler hele kortet, har fittings der er mindre end ½", og når de så også køler dårligere.. well, så er det jo ikke så svært at vælge det velkendte maze4 og nogle gode heatsinks :D



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 23:05:47
Svar/Indlæg:
688/32
#18 Jeg er enig. Prøver at finde en "gør det selv montering" til den.

Tak for hjælpen allesammen.