Vand på Geforce 7800Gt + det løse

Vandkøling d.  10. januar. 2006, skrevet af Bongo
Vist: 362 gange.

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2006 22:32:14
Svar/Indlæg:
22/5
hej

har for nyligt fået nyt mobo+cpu og gfx.
Jeg ville så overføre mit gamle vandkøling. Zalman reserator (ikke det mest o.c venlige ved det godt, men dejligt lydløst) overpå, men fandt hurtigt ud af at gpu køleren ikke passede til de nye pci-e kort. Derfor har jeg de sidste par dage surfet nettet tynt fot at finde en ny blok til mit kort.

Jeg har indtil videre, fundet disse to modeller:

http://www.vcore.dk/shop/defau...

og dette:

http://www.parstronic.dk/shop/...

Som i kan se er der over 100kr i forskel i prisen. Og jeg kender ikke produkterne nok til at vælge det ene frem for det det andet. Det er dog ikke det væsentlige problem. De slanger jeg kører med på Cpu og Chipsæt er dem der fulgte med til min Zalman og de måler 8x12mm og vil derfor ikke passe direkte på nogle af de to kort. Jeg kunne nemt udskifte studserne med nogle 1/4"x8mm men så vil knækket på slangerne blive noget underlige, da de enten går direkte ud mod ruden og skal drejes i nogle kedelige vinkler, eller går direkte ned mod bunden af kabinettet.

Det skal siges at mit Gfx sidder i den nederste Pci-e port da Chipsæt køleren dækker for den øverste x( har det egentligt noget at sige mht performance ? læste om en der kun kørte 2x hastighed på den nederste med 16x på den øverste, jeg har ikke mulighed for at teste da det somsagt ikke kan lade sig gøre, før jeg får en anden chipsæt blok..

Det jeg har tænkt på istedet for at skulle mosle for meget med slange str osv er at købe dette sæt og så skifte hd køleren ud med den nye gfx køler. Så kun bruge den til Gpu.

http://www.asetek.dk/main/page... det koster p.t 699kr hos shg.

så var det bare at poppe slangerne i og så skal min zalman ikke kæmpe med at køle alle 3 blokke...

har i nogle ideer til hvad jeg skal vælge? jeg er selv lidt i tvivl, om det asetek sheiz er ok.. kan se det er den gamle pumpe osv...

jeg skal ikke vold o.c men en 20-25% eller noget i den stil, det er fint nok til mig..

Mvh Bongo...

p.s har i en helt 3. løsning hører jeg gerne fra jer

8)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 22:49:52
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg ville sku skifte min nordbros blok ud hvis det var mig, eller sælge hele Zalm og købe en radiator til 1000 kr.

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2006 23:30:15
Svar/Indlæg:
1249/247
Jeg har haft denne...

http://www.parstronic.dk/shop/...

I én time og fandt i tide ud af at den var utæt og ikke samlet ordenligt fra fabrikken

Mvh PRJ

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2006 23:49:06
Svar/Indlæg:
22/5
ok hvad gjorde du så bestilte et andet. eller fik det rma ?

Regner også med at skifte northbrigde blokken ud med tiden men nu hvor jeg ikke kører Sli og hvis kortet kører ligegodt i begge slots, beholder jeg det jeg har nu.. Jeg er bare træt af støjen fra den skide gfx blæser..

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 00:16:00
Svar/Indlæg:
4112/53
Du kommer i bedste tilfælde "kun" til at kører med 8x hastighed på dit GFX, og i værste fald, kører det kun 1x.

Skift din NB køler ud, om ikke andet med "den blå" (NB-47 mener jeg det er den hedder), og så drop vand på NB, hvilket ikke gør noget, nu hvor du ikke skal "voldtage" CPU/MoBo/RAM.
Selvom du klipper et par finner af den, så kan den fint køle NB.

Vcore.dk har også et GFX hovede til 6800/7800 fra Heat killer. Det hedder GPU-X hvis det også skal køle G-RAM. Kan også fås uden RAM delen.

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 00:24:07
Svar/Indlæg:
1249/247

Jeg fik pengene retur, da dette faktsi var 2. gang jeg har været uheldig med alphacool GPU kombi hoveder.

Har nu lige idag installeret 2 x Alphacool NexXxoS GPX-NV40 6800, hvilket køler GPU 18 grader mindre end stock, men mangler helt klart noget køling af mosfets og ram.

Mvh PRJ

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2006 01:30:58
Svar/Indlæg:
22/5

Det var både en god og en dårlig nyhed... den dårlige er jo at mit system ikke kører optimalt ligenu. Den gode må jo så være være at det kun kan blive bedre. Vil lige se mig omkring om den passive NB køler er sagen ellers er en ny af den slags ikke forfærdelig dyr.

tror jeg vil holde mig fra Alphacool... det lyder ikke til du har de bedste erfaringer med dem he.

Surfer lidt videre, og ser hvad ellers jeg kan finde på.

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 07:11:47
Svar/Indlæg:
120/42
Hmm Jeg havde et hjemmelavet kølehoved til mit 6800LE kort og det passede lige på mit 7800GT kort, dog køler det ikke rammene med, men det er heller ikke nødvendigt, et par køleribber på rammene så er den i vinkel, de bliver ikke i nærheden af varme på mit kort, selvom jeg overclocker....
Min GPU er faldet til 32grader ved idle og stiger kun til 35-38 ved full load i et par timer...

Jeg tror ikke at jeg ville ofre så meget på at kølehovedet gik ud på rammene, så hellere finde et lille smart et der passer til GPUen også finde nogle køleribber, de koster vel ca. 100-150kr for sådan et sæt, mener jeg at jeg har set ved Vcore, jeg har dem fra Coolermaster, men dem fra Revoltec kan også bruges de er bare lidt større hvis du er i tvivl om rammene kan holdes kolde nok.. som sagt bliver mine slet ikke varme, bare husk at købe noget Artic Lim med så er den i vinkel!

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2006 07:04:56
Svar/Indlæg:
22/5
ok fandt lige dette chipsæt hoved hos vcore. Alphacool NexXxoS NB-SLI1 Northbridge kan desværre ikke linke direkte x( Med på deres side står der at man ikke kan køre sli, med denne blok, men det forstår jeg ikke noget af for der er jo et billede hvor den er monteret på et Lanparty. Jeg har sendt dem en mail og regner med at få et svar i løbet af idag.

FitzE jeg tror jeg bruger din løsning da jeg allerede har 8 nye ramsinks som jeg kan bruge på kortet. Og så napper jeg en Heatkiller til gpu'en. Det er ihvertfald planen indtil videre..

Mvh Bongo

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2006 07:14:38
Svar/Indlæg:
1249/247

Jeg mener helt klart den kan bruges til SKi, det er derfor studserne er forskudt ud i siden.

Ellers er der den version jeg har billeder af i min profil.

den er fra wattercool.de

Mvh PRJ

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2006 13:48:31
Svar/Indlæg:
22/5
Jeg kan heller ikke lige se hvad problemet skulle være. På alåhacools hp står der ikke noget om der skulle være nogle problemer. Vcore henviser bare til hvad de har fået af vide af alphacool... tror nu nok jeg tager chancen, og bestilller det hoved...

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2006 00:45:56
Svar/Indlæg:
22/5
Så har jeg modtaget HD-kittet fra shg nu venter jeg bare på v-core, de er åbenbart ik helt så hurtige, men regner med at have dem i starten af næste uge. Skal nok holde folk opdateret når det hele er i stald. så får i nogle fede billeder :i

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2006 23:11:45
Svar/Indlæg:
22/5
Så kører hele baladen... der var dog lidt problemer med en utæt Hd køler så den røg ud.... nu køler waterchill kittet kun min Gpu og mit chipsæt... det har været et helvede at få proppet det hele i mit coolermaster wave... skal lige tage et par billeder så i kan se det ..

Bongo

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2006 23:51:45
Svar/Indlæg:
22/5
billeder sån lidt af det hele:

http://www.saftigduo.dk/h2omod...

Mvh Bongo