System genstarter hele tiden, men hvorfor?

Diverse d.  10. januar. 2006, skrevet af Riishoj
Vist: 306 gange.

Riishoj

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2006 23:38:04
Svar/Indlæg:
5/3
Hej..

Efter at have fået en hel masse spyware ind og ligge besluttede jeg mig for at formatere en gang for alle.
Efter jeg har formateret crascher systemet hele tiden, hvor efter den genstarter. Efterfølgende fik jeg to gange blå skærm da windows startede.
Dette fik mig til at tror at min gamle IBM "deathstar" HD var på vej til at dø helt. Derfor købte jeg en ny Maxtor Diamondmax 10 250GB S-ATA. Instalationen af denne gik fint, men mit system crascher stadig, og windows melder om "alvorlig systemfejl" hele tiden. bla. mmc.exe som ligger i system32 mappen.
Hvis jeg forsøger at kopier filer fra en dvd over på HD genstarter jeg også, kort sagt den genstarter hele tiden uden der rigtig er noget egenligt mønster.
Jeg har prøvet at reinstalere Xp flere gange, men problemet er det samme.
Kan det være mine ram, eller hvad er det der driller mig så grusomt?

System:

P4 3.2 Ghz 530
Intel 915P Bundkort
MSI radeon x600xt 128mb
Elirx 512 mb pc3200
250GB Maxtor Diamondmax 10

På forhånd tak!!

Mvh.

Riishøj

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 07:12:59
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kan sagtens være dine ram. Prøv at teste dem med Memtest (som kan downloades i DL sektionen).

Det ikan også være andre ting: Bundkort, dårlige harddisk kabler, kabler til cd/dvd eller f.eks for lille/slidt strømforsyning. Brug udelukkelses-metoden: Prøv med andet hardware...een ting ad gangen.

Baz

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:03:00
Svar/Indlæg:
170/24
Kan også være temp problemer. Den slags kan jo opstå hvis blæserne bliver tilstoppede ved brug uden rensning.

Men som #1 siger, "Brug udelukkelses-metoden" ;)

Riishoj

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2006 17:32:25
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg prøver at se hvad jeg kan finde ud af, men hvis der er en fra Århus der læser med, og ligger inde med en billig strømforsyning jeg enten kan låne eller købe er jeg meget interesseret.
Kan jeg med et multimeter måle på min strømforsyning om den er slidt?

Mvh.
Anders

jrl

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 18:53:33
Svar/Indlæg:
212/61
tja jeg har en 3½år gammel chieftech 360w psu du gerne må låne et par dage hvis du ellers kan bruge den, send mig en pm
(bor i århus N)

thorkilry

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 22:14:07
Svar/Indlæg:
147/3
Vil den ikke indlæse XP og SP2 ordentlig?
Og du er frakoblet internet inden installation?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 23:14:54
Svar/Indlæg:
2870/65
Hjalp en ven forleden....hans maskine kunne heller ikke installere xp. Lovede ham at kigge på tingene, da han mente at disken var ved at gå.

Tog disken ud og kiggede på den...den syntes jeg var for ny til at være ved at gå...så jeg smed et nyt hdd kabel i dyret...og føj hvor den pludseligt fik fart på. Sådan en lille ting kan gøre en stor forskel.

Riishoj

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2006 09:25:45
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg kan sagtens installere XP og sp2. Men når så jeg kommer i windows først gang opføre systemet sig meget underligt. Herefter begynder alle de "alvorlige" system fejl bare at rulle ind på stribe, hvorved systemet bare genstarter og genstarter uden noget rigtigt mønster.
Jeg bemærkede lige i går aftes, at hvis jeg svagt køre min hånd over kabinettet føles det som om der er spænding i det. Dvs. jeg så småt med fingrespindserne eller underarmen kan mærke strøm. Er det min PSU der er overgang i.?

Anders

WizzD

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2006 14:15:33
Svar/Indlæg:
55/13
Prøv at sættet bios-indstillingerne til safe/fail safe/standard - eller hvad det nu hedder. Det har drillet mig før.

Riishoj

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2006 20:53:46
Svar/Indlæg:
5/3
Temp er kun 40 grader, så det burde ikke være et problem. Jeg har testet ram med memtest i 40 min, uden fejl så antager at de er i orden. Jeg har skiftet både S-Ata og IDE kabler uden held. Jeg skulle gerne låne en psu imorgen, så nu håber jeg virkelig det kan løse mit problem.

//Anders.... - nu med endnu flere grå hår..