hvis nogen har samme mb kan de hotflash den for dig .det er noget med at tage chippen ud når du er ind i cmos. og bytte den dårlige chip i. så reflash biosen .
Prøv en af de lidt større hardwareforretninger eller en elektronikforetning. De har normalt en pic-brænder (til RMA for de bundkort der bliver sendt ind med "bad-flash"). Det kan jo være at de vil hjælpe dig mod en mindre betaling.
Nogle bundkort har en flash recovery feature.. kan huske på asus der kunne man putte en bestemt cd i maskine, og så tænde med den i. Bada-bing, så flasher den automatisk tilbage til den rigtige bios :e
Har som #9 også prøvet at hotflashe et par Abit boards et par gange...simpelt hen fordi Abit hat det med at sætte for dårlige batterier i deres boards.
Sådan gør jeg på et Abit board (NF-7S rev. 2):
Sørger for at have en floppy med bios klar, samt et lille script som kan starte flash-processen.
Tager den dårlige chip ud, og sætter en god chip i soklen sådan at den lige nøjagtigt har ordentligt kontakt.
Dækker af med nogle klude rundt om soklen, sådan at når jeg tager chippen ud at den ikke kommer i kontakt med nogle elektriske dele mens maskinen kører.
Starter op på den gode chip og sørger for at komme ind i en prompt, så jeg kan fyre mit lille script af.
Inden jeg fyrer scriptet af, tager jeg en tandstikker og flipper chippen op af soklen. Pas på at alle benene på chippen forlader soklen samtidigt...nu skulle chippen gerne lande på kludene.
Mens maskinen kører, sørger jeg for at sætte den dårlige chip i soklen med alle benene samtidigt...eller risikerer du at brænde chippen af...og det går stærkt med at brænde den af...har prøvet. Når alle benene sidder lige, trykkes chippen lidt ned i soklen så der er ordentlig kontakt.
Nu fyrer jeg så scriptet af...og chippen flashes. Genstart maskinen og gå i bios igen. Lav de ændringer der skal til og gem de nye indstillinger. Sluk maskinen og sæt chippen ordentligt fast i soklen...og du er færdig.
En lettere risikabel affære, men med en sikker hånd skal det nok gå....good luck.