En salgs oplevelse: At blive snydt!

Hyggehjørnet d.  11. januar. 2006, skrevet af lammet
Vist: 472 gange.

lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:20:08
Svar/Indlæg:
51/7
Her i november/december 2005, solgte jeg lidt blandet stumper her inde på OC, ved samtlige handler valgte jeg, at tage det stille og roligt angående betaling, folk kunne betale, når de have modtaget varen, og det virkede faktisk rigtigt godt, lige indtil jeg solgte et par DFI kabler, til en der hed 'Julemanden Viggo', han valgte som den eneste ikke at betale. Jeg rykkede ham et par gange, og fik da også svar tilbage med:

'Undskyld jeg ikke har svaret, jeg har overført pengene og de burde komme iløbet af de næste par dage!

Har haft problemer med at banken ikke har overført mine penge til dig og til The Leader!

Beklager meget jeg ikke har svaret men det er pga. problemer med banken at du ikke har fået pengene endnu!

/Lars'
(Mailen modtog jeg den 16. december 2005, selve handlen blev afsluttet den 4. december 2005)

Men pengene kom aldrig, nu drejede det sig jo ikke om en formue, er nærmest lidt pinlig over at fortælle, at det kun drejer sig om sølle 60 kroner, så jeg skrev til ham igen, at såfremt han ikke betalte inden den... gik jeg ud fra at han ikke ville betale mig, men snyde mig, og det gjorde han søreme, fik intet svar tilbage og profilen på 'Julemanden Viggo' forsvandt, en erfaring rigere, besluttede jeg mig for ikke rigtig at gøre noget ved det, da profilen 'Julemanden Viggo' ikke eksisterede længere, og OC crew ikke vil have at man poster navne og adresser her inde, ville heller ikke ringe til ham (fik 2 mobil nummer af ham) og true og den slags ting, da jeg mener det ikke føre til noget, man skal bare gøre det.

Men da jeg skal til og sætte lidt hardware til salg igen, kiggede jeg lige min gamle salgs tråd igennem, og der var han jo, ikke 'Julemanden Viggo' men hans real nick som er:

'Lars_hjort' Christensen (17år. Forum indlæg:18. Forum svar:717)
Bxxxxxxxxx XX
5580 Nr.Aaby

For det var under det navn/nick han bød i tråden, lidt skidt af mig, at jeg ikke have bemærket det før og den profil findes skam endnu, og det der står i den, det er også det, der står i den mail, plus lidt til, som jeg modtog fra 'Julemanden Viggo' om hvor kablerne skulle sendes hen!

Så nu har jeg sendt en mail til 'lars_hjort' om at han skulle tage og betale hvad han skylder. Jeg har ikke hørt fra ham endnu og jeg tror nu heller ikke, jeg får mine penge, men det overlever jeg nok, men jeg skal da gerne indrømme, at det har irriteret mig, at jeg blev snydt og at han skulle slippe af sted med det, selv om det kun drejer sig om sølle 60 kroner.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:24:17
Svar/Indlæg:
8947/160
Kender det...Er selv blevet snydt af Pimpf, som flere ellers har haft gode handler med. Nogle gange skulle man ikke tro det var voksne mennesker man handlede med. x(



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:26:13
Svar/Indlæg:
6052/189
Hvad vil du frem til i denne post ?

At "nogle" bør gøre noget ? Ud over dig selv ?

Styr dig.



Duckmann
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:26:15
Svar/Indlæg:
188/2
ussel person :(



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:29:58
Svar/Indlæg:
1548/24
Det er altid træls at blive snydt, men at en person så vil sætte sit navn og renomé på spil pga 60,- kr fatter jeg ikke :l

Jeg har selv prøvet noget lignene med Bam4k fra siden her, der solgt mig et spil jeg aldrig fik. Han sagde at han havde fået det retur og posten havde ødelagt det og at han hurtigst muligt ville overføre pengene tilbage til mig, hvilket dog aldrig skete efter flere henvendelser. Godt nok "kun" 120kr, men penge er penge i min verden.



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:31:27
Svar/Indlæg:
51/7
#2
Kender du ham? Det lyder sådan!

Og nej, ingen skal gøre 'noget', jeg skriver bare om en dårlige oplevelse, der har irriteret mig, og det er der ikke noget galt i!

Og hvad er det lige jeg skal 'styre' mig med???



Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:32:39
Svar/Indlæg:
1248/70
Rigtigt fint at nogen vil stå frem og skrive om deres salgsoplevelser - så ved man da hvem man i hvertfald IKKE kan stole på ..

--CB



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:32:58
Svar/Indlæg:
1548/24
#2 det er vel fair at han gerne ville ud med sine aggressioner og fortælle andre brugere på siden at man _måske_ ikke skal stole på den omtalte bruger. Jeg dømmer ingen, og af princip kræver jeg ALTID forudbetaling og hvis det skal sendes pr, efterkrav så skal jeg have portoen først da jeg hader at bruge 90,-kr på at sende en pakke jeg kan hente igen efter 2 uger.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:36:29
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg forstår bare ikke at folk vælger at hænge hinanden ud pga een dårlig salgsoplevelse. Allerede nu er det da tydeligt at se at Lars_Hjort får svært ved at handle med folk herindefra pga #0.

Tænk på folk har et andet liv end bare herinde og at han måske virkelig HAR bøvl med banken. Det sker sgu.

Det er da jer der render rundt og leger små intolerante cs-børn.



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:41:05
Svar/Indlæg:
51/7
#8 Nu e det vist dig, der skal styre dig lidt, jeg er ikke intolerant, men problemer med banken i 1 måned? Ikke skrive tilbage? Ikke bruge sin rigtige profil og skrive tilbage? Jamen jeg kan da godt finde navne frem på dem der ikke var problemer med, og rose dem, hvis det kan hjælpe lidt på det, var det noget???

Og nej, jeg er ikke et intolerant cs-barn, men en tolerant cs-s voksen :e :e :e



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:41:49
Svar/Indlæg:
2175/21
ej...så kan man vel hæve de 60 kr og gå ned i modtagerens bank og sætte dem ind ?



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:44:21
Svar/Indlæg:
1548/24
#8

Men for mig ville det mere være princippet i det, om det er 60,- kr eller 60.000,- kr, penge er penge. Og skulle han ha haft problemer med banken gjorde han sgu da klogt i at svare på mandens henvendelser og gøre noget aktivt for at få dem overført, ex få en kammerat til det. Problemer med banken er ingen undskyldning for ikke at betale, og SLET IKKE grund til ikke at svare på henvendelser. Og Manden har også været godt tålmodig IMO da det er over en måned siden handlen skete.

Jeg har også haft travlt og haft bøvl med banken så en sælger på QXL først fik sine penge efter 3 uger, men derfor svarede jeg ham altid og var ærlig = han var ligeså tilfreds med handlen som hvis han havde fået pengene efter 2 dage.

Men det må ikke lyde somom jeg forsvare #0 for det er bare mine egne holdning og hvad jeg ville syntes var fair. Den omtalte bruger (burde du også skrive så han ikke nævnes mere) har stadigvæk mulighed for at skrive i denne tråd og råde bod på det hele, så hans renomé er ikke tabt endnu!



El_Torro
 
Overclocker
Tilføjet:
11-01-2006 11:44:43
Svar/Indlæg:
35/0
Jeg kan kun sige, lær dog at blive forudbetalt eller send pr. efterkrav, i stedet for det cirkus her...



Wizard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:45:22
Svar/Indlæg:
845/46
Jeg ser ikke det store problem i at folk bliver "hængt" ud hvis de er lidt ufine i kanten.

Jeg er 7-9-13, endu ikke blevet snydt herinde, men der har været et par gange, hvor jeg måtte blive en smule mere konskvent i mine mails end jeg ellers er.

Det skulle ikke genere mig med en God/Dårlig køber/sælger liste.

#8 Selvfølgelig kan manden have problemer med sin netbank, men det er stadig muligt at overføre penge dirkete via kassen i banken.

Nu skal det her ikke tolkes som om jeg allerede har dømt Lars_Hjort. Det er bare mit synspunkt ;)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:52:47
Svar/Indlæg:
2029/63
Nu er du da satme for fræk Tonnilerche. Er det din bro det her handler om eller hvad?

Og hvad er det for noget pis at begynde og svine lammet til, det er da Lars der har et problem. Det er da lars der skal svare på emails.

Det er også dig der opføre dig som en CS lamer, FUCK det pisser mig af at læse din uovervejede post.

han kan da bare forsvare sig i tråden også kan dee afklare det.
Mener enda jeg har Lars_Hjort på MSN.

Ser efter når jeg kommer hjem igen.



mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 11:54:11
Svar/Indlæg:
1445/231
13#
sådan noget li det de har på qxl.dk med ders gode\dårlige sælger\køber system.
Det ville jeg heller ikke have noget imod da det efter min mening kun kan gøre godt for købs og salgs oplevelsen. at man så er blevet stemplet som dårlig køber\sælger er ens egen skyld.



#16
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:12:09
Svar/Indlæg:
1249/247
#2

Mind mig lige på at vi aldrig skal handle sammen, ikke med din indstilling.

#0

Du er i din fulde ret til at udtale dig om en skidt knækt, der forhåbenligt lære noget om ære en dag.

Måske han skulle lytte noget mere efter sin mor, når hun putter ham om aftnen kl 20:00.

Drengerøv!

# Alle

Jeg syntes generalt vi må kunne stole på folk herinde og når den efterhånden sjælne tillid brydes, skal man have ørene i maskinen.

Jeg har pt. mit 4500.- kr ( godt nok defekte ) grafikkort sendt til en fyr i 7970 Redsted ( gad vide hvor, det er ) som gerne vil prøve at reperere det.

Det er sådan noget som det der gør denne side noget værd!

Mvh Pelle / PRJ



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:16:52
Svar/Indlæg:
10398/435
#8, hvis man har problemer med bank skal problemet ikke gå ud over sælger! man vader ned i banken med 60kr mellem hænderne, siger man gerne vil have sat dem ind på xxxx.xxx..xxxx Færdig historie. Det tager ikke 37 dage!!



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
11-01-2006 12:24:14
Svar/Indlæg:
2458/91
Det var dog ufatteligt... er det ikke muligt for jer at diskutere sagen uden personlige angreb?

Tal/skriv pænt til hinanden eller jeg lukker tråden....

Dont mess with me... jeg har det røde.. x(



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:30:04
Svar/Indlæg:
51/7
#18 :e

Men du har ret, om man er enig eller uenig, så skal man tale/skrive pænt!

Sajmon flyttede tråden her over i 'Soap', og det er fint nok, og på hans opfordring har jeg også sendt et 'link' til 'lars_hjort', for det have jeg ikke lige tænkt på, my bad.



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:44:43
Svar/Indlæg:
51/7
Nå men jeg har lige fået en mail fra 'lars_hjort' med en undskyldning og besked om at penge vil blive sat ind!

Bare lidt trist at det skal være på denne her måde, det skulle foregå, når det kunne have været løst med en mail.



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 12:51:18
Svar/Indlæg:
1548/24
#20 ja at man bliver nødt til at sætte deres ry og renomé på spil før de overhovedet gider høre på en er trist, men altid noget at du får dine penge :)



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2006 13:08:33
Svar/Indlæg:
51/7
#21
Ja, det har du ret i! Så nu skal ungerne i Netto og købe guf :e :e :e



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
11-01-2006 16:11:04
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg er enig med de af jer, der mener at penge er penge. Ligemeget hvad, SKAL sælger have sine penge. Om det så er 2kr eller 2000kr - en aftale er en aftale ;)

Jeg synes det er fint der kommer sådanne tråde.. selv kan jeg godt finde på at google en køber/sælgers navn, inden jeg handler, og hvis man gør det kommer sager som denne jo frem :).
Jeg handler i hvert fald ikke med lars hjort, med mindre han vil komme med en rigtig god undskyldning her i tråden..

Og suk.. 60kr.. man er da billig hvis man vil miste sit omdømme til den pris :P



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 18:09:02
Svar/Indlæg:
4230/89
#12 du skal jo lige tænke på, at hvis pengene bliver sendt i forvejen, så kan sælger jo undlade at sende varen :o

så generelt er der ikke nén måde man kan sende varer på, uden den ene part vil kunne snyde den anden :00 ...

#11 & 23
jeg er meget enig med jer, det er komplet ligegyldigt om det er 60kr,- eller 60000Kr,-.
det er mere princippet i at der er en person man ikke kan stole på som personlig irriterer mig, og som #0 også siger, så ville jeg da nok kunne glemme 60kr,- men der vil nok heller ikke blive flere forretninger meller modparten og jeg :l





The
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2006 19:56:01
Svar/Indlæg:
2651/179
Hej

Ja. Jeg har selv lige opdaget denne tråd.

Jeg har haft aftaler kørende med Lars_Hjort om at han skulle købe nogle ting af mig for 120,-. Han sagde så til mig at pengene var overført. Et par dage efter da jeg oplyste ham at de ikke var gået ind, fortalte han mig at han ville kontakte banken. Siden da har det ikke været muligt at komme i kontakt med ham.

Men her for en uge siden endte det så med at han valgte at svare mig, at han ikke skulle bruge delene.

Så jeg nåede ikke at blive snydt. Men selvfølgelig uheldigt af #0 :(

Mvh.



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2006 15:55:43
Svar/Indlæg:
2440/66
tak for tippet, så ved man det hvem man ikke skal handle med... heldigvis er 60kr er ikke en formue, trodsalt. :x



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-01-2006 13:31:34
Svar/Indlæg:
15982/637
#23 læs #20.

Ofte er forhastede konklusioner der kan ødelægge andres rygte.
Jeg har set lidt for mange tilfælde hvor folks rygte har været hængt ud hvis bare de har være 1 dag forsinket mht at sende en vare mv.

Jeg har personligt lavet handler med lars_hjort et par gange uden problemer - både købt af ham og solgt til ham.

Nej jeg vil ikke prøve at beskytte nogen.
Bare give folk mulighed for at reflektere.



JLT2000
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2006 16:56:53
Svar/Indlæg:
1103/38
jeg er selv ved og sælge noget og der går som regel 2dg inden pengene kommer men fint så laver køber lige et screen shot af overførselen så kan man se sine penge er overført til sit konto nr færdig arbejde når øverførsel er sket via banken.

det der pis med folk ikke vil betale selvom det er et sølle beløb er det for dårlig har selv prøvet det vil nu ikke hænge nogle ud men men det er ikke så meget med beløbet men mere måden med det.

og det er som regel altid et bank spørgsmål hmm underligt samme som bliver gentaget gang på gang her i tråden.

sidst jeg solgte var det mit konto nr der ikke passede jamen jamen det holder jo ikke da jeg selv kender den som mit cpr nr.

men fejl kan da ske men det tager ikke 2-4 uger.





lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2006 16:49:29
Svar/Indlæg:
51/7
#27
Læs lige #0 igen, for der er ikke sket noget forhasted her!



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2006 18:09:06
Svar/Indlæg:
2353/24
#0

Hvad var meningen med denne tråd? at whine?

Jeg er fuldstændigt enig med #2 i at denne tråd er åndsvag! man må ordne den slags indbyrdes og ikke hænge hinanden ud.

Nu har du vel lært altid at handle via bankoverførsel eller pr efterkrav. Og nu hvor du havde hans mobilnummer, hvorofr pokker ringede du så ikke til ham! du satsede måske på at han ville være være så langsom til at betale, så du kunne oprette en whinetråd over ham!?

Hvis man vil advare andre mod at handle med en person, så er min holdning at man kan gøre det i salgstråden, hvis man har hørt rygter om at det er sket mere end een gang, eller det handler om et ordenligt beløb (over150kr).

ps. Jeg kender ham IKKE personligt, kun som bruger på oc.dk, dette er bere min mening om den her slags tråde.



lammet
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2006 18:30:24
Svar/Indlæg:
51/7
#30
Det kan du da godt kalde det, hvis det hjælper lidt på din ellers manglende forståelse, men ellers kan du læse overskriften en gang til!

Jeg ser ikke noget forkert i at 'hænge' folk ud, eller hvad du nu vil kalde det, for det er da brugt her inde før, både om 'bruger', butikker o.s.v. så hvori ligger det forkerte i det???

Angående mobil, tja, det burde jeg måske også nok haver gjort, men ligger og ringe til folk, og tigge om at få sine penge, nej det er ikke lige mig, men jeg har da også hans adresse, så hvis jeg nu have ringede til ham og det ikke have virket skulle jeg så have besøgt ham? Nej vel! Skal vi ikke lige være enige om at salg/køb her inde er baseret på tillid!

Din bemærkining om at jeg skulle have et ønske om at oprette en 'whine' tråd, det siger vel en del mere om dig, end om mig!

Men ellers, så prøv og læse #0 en gang til, og forstå! I stedet for at bare læse!!!



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-01-2006 19:42:33
Svar/Indlæg:
14079/622
->#27
Jeg har læst #20. Men en undskyldning, kan i mine øjne være ret så ligegyldig, hvis ikke man mener det.
Og da han på ingen måde har forsvaret sig selv i tråden her, tror jeg ikke at han har en fornuftig forklaring..