Overclocker
Tilføjet:
12-01-2006 20:12:36
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej,
For nylig oplevede jeg påny, at en af mine harddiske (en Maxtor OneTouch II 300GB USB2.0) indeholdende en lang række vigtige data døde. Derfor har jeg nu endegyldigt besluttet mig for at erhverve mig en NAS-enhed (Network Attached Storage, altså en harddisk, man tilsluttet netværket). Det er min hensigt at lade den "mirror" data fra en eller flere diske og lade dem være centralt tilgængelige i huset (det er ikke til business-brug, kun til egne personlige behov og brug).
Mine krav er som følger:
- Skal mindst have 300GB kapacitet
- Skal være så billig som mulig, men i princippet er prisen underordnet, så længe det ikke er en afsindigt dyr enterprise-løsning
- Skal helst kunne tilgås via FTP
- Må meget gerne have en solud backup-funktion eller -software (men I er naturligvis hjerteligt velkomne til at anbefale tredjeparts-løsninger!)
- Skal have et hurtigt Ethernet-interface, eftersom jeg har set mange NAS-enheder med afskyeligt langsomme netforbindelser
- Skal helst have en form for strømbesparende mode, da den muligvis vil skulle stå tændt døgnet rundt i lange perioder ad gangen
Lige nu har jeg kig på Maxtor's Shared Storage Drive samt lignende løsninger fra Seagate, Iomega, Western Digital osv. Jeg vil helst ikke købe en boks som man selv sætter en intern harddisk i.
Enhver anbefaling, ide, personlig oplevelse osv. er meget velkommen! 🙂
På forhånd tak!