#2 det du ser der er et PCI Exprees tror dog ikke at udgaven til agp bliver med lige så mange vertex og pixelshader måske kommer den til at hedde 5/12 også den samme clockfrekvens
Sig mig hvad "godt nyt" er der i et GeForce 6800GS ? det er jo ikke andet en en mellem udgave af GeForce 6800LE og GeForce 6800 ?. Det når jo ikke GeForce 6800GT eller Ultra til sokkeholderne alligevel.
#6: Ideen er at det yder mindre men til en lavere pris. GeForce 6800Ultra er stadig det hurtigste kort til AGP fra nVidia.
Vi taler nu om 2 kort det jeg gerne vil ha er et 7800GS og IKKE et 6800GS for så vil jeg nok også sige så kan man lige så godt købe et 6800GT når vi snakker AGP. På PCI Exprees kan der dog måske være fordel ved at vælge et 6800GS Frem for et GT da de tilsyneladende kan clocke ret højt og der skrives også om at 6800GS til PCI Exprees er på 110 nm og til AGP er den på lavet på den noget ældre 130 nm. Derfor nok også en prisforskel samt standart clock er sat til kun 350 MHz på coren.
Grippen90 Tror ikke det er så nemt at sige at 6800 Ultra er det hurtigste det som jeg ser er at ATI 850XTPE klare sige lige så godt som det. Også er prisen noget nemmer at slugge.
Grundet til at jeg meget gerne vil havde finggerne i et 7800GS er fordi så for jeg nogle af alle de nye grafikfunktioner samt at jeg så måske sider med det hurtigste kort til AGP. Regner med at holde lidt liv i denne gamle pcer da den funkere som maskine nummer 2 samt at jeg godt kunne tænke mig at prøve at se hvor mange år der er i den.
Tror måske ikke rigtig på SLI endnu. Har en IDE om at om nogle år er vi tilbage på et grafikkort med en chip som kan lave en masse beregninger.
Jeg mener AMD og Intel har jo ikke endnu lavet dobbelbundkort for at lave flerekerne Cpuer. Så Nvidia og ATI skal vel bare lige ha lidt tid til at tænke over hvordan de laver flerekerne GPUer så vil jeg tror vi rykker tilbage til bundkort med kun 1 grafikport. Og sådan ville det nok uden tvil rulle frem og tilbage i mange år.