AMD's Athlon 64 går du ikke galt i byen med. jeg har selv en og er rigtig godt tilfreds med den. (havde en P4 før)
Jeg køber normalt altid de absolutte highend GFX der er på marked, det vil sige at jeg venter til jeg har læst tilstrækkeligt af test, og producenterne kommer med deres topmodeller, i stedet for at købe deres nyeste modeller, da de altid producerer feks. Ultra kort eller lign. men til en pris der ligger på det samme som dets mindre modeller blev solgt for i starten, typisk i omegenen af de kr. 3500.- til 4000.-, men denne gang valgte jeg at købe et 7800 GT kort (havde et Ati X850XT fre HIS), idet jeg kunne se at det ville give mig et rimeligt nice boost, i forhold til det jeg havde, og jeg ikke kunne købe et 7800 GTX/512 uden at skulle vente, og samtidigt betale en fulstændig vanvittig overpris, og oven i blev der meldt ud at Nvidia vil komme med deres nye 7900, hvilket betyder at jeg ville betale kassen for noget der ville være overgået i performens i løbet af en til to måneder, så jeg valgte at tage et skridt frem, med at 7800 GT, og så venter jeg fire til seks måneder og køber den Ultra udgave der kommer fra Nvidia (eller Ati, hvis de igen kommer til at sparke røv) og jeg har absolut ikke fortrudt, mit 7800 GT kører som en drøm, kan tydeligt mærke forskel, og er igang med at spille FarCry igennem igen, idet det nu kører så meget bedre, og ser endnu bedre ud :D mangler kun lidt mere RAM, men der skulle gerne komme 2GB i næste uge, hvis ellers SHG får dem hjem :/ jeg skal også lige love for at NFS:MW ser for sygt ud, med de settings jeg nu har mulighed for at køre med :D
Mht. S939, så tror jeg stadig den er gangbar, men det er jo aldrig til at vide hvad AMD finder på, dog er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at jeg ville tage en S939, hvis jeg skulle bygge en ny pc inden for det næste halve år (hmm det er faktisk en mulighed) :)