Hvordan kopier hardisk

Bundkort / CPU d.  14. januar. 2006, skrevet af System
Vist: 259 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
14-01-2006 00:37:14
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvordan kopier jeg fra en harddisk i en pc til en harddisk i en anden pc? Har en hulens masse jeg gerne vil flytte men da den nye harddisk er en sata og den gamle en ata som sidder i en pc der ikke kan tage sata..

Kan jeg evt køre både med en sata og en ata i den pc der kan tage dem begge, på en gang forståes?
sapien

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2006 00:48:32
Svar/Indlæg:
26/9
Hvis der er et IDE stik i den du har sata disken i, er det vel bare at sætte ata disken over i den.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2006 01:15:48
Svar/Indlæg:
6052/189
hvis begge maskiner har et netkort, så finder du et såkaldt "krydset netkabel" og sætter imellem maskinerne.

Så kan du overføre mellem de 2 maskiner. Godt nok går det ikke hamrende hurtigt, men det er bedre end ingenting.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2006 01:15:49
Svar/Indlæg:
1643/172
Du får fat på Norton ghost 2003, den sidste version med Dos og den jeg selv bedst kunne lig. Vis du får dat på en Norton Ghost 2003 CD så har den boot fra selve CD'en og en dos udgave af programmet ligge på selve cd'en i mappen support

Starter op i dos og skriver:

Ghost af SATA disk til SATA:
ghost.exe /noide

Ghost IDE til SATA eller omvent:
ghost.exe /fni

Ghost IDE til IDE:
Ghost.exe

atmorell

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 19:13:22
Svar/Indlæg:
22/6
Det vil ikke fungere bare at flytte harddisken, da det er en helt anden pc med andent bundkort, cpu etc. Ghost er det samme som at flytte harddisken. Så det er ingen hjælp. Hvis du ønsker at flytte hele dine installation med programmer og det hele skal du gøre følgende:

1. installer windows xp på pc2.
2. på pc1 start op i fejlsikeret tilstand lav en backup med ntbackup. Alt skal krydses af.
3. kopier ntbackup filen til pc2.
4. start i fejlsikret tilstand og indlæs backupen.

Denne fremgangsmåde er den eneste som med garanti vil virke!