sort skærm på Asus P4P800-X

Bundkort / CPU d.  14. januar. 2006, skrevet af Slasher_x
Vist: 244 gange.

Slasher_x

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2006 18:09:53
Svar/Indlæg:
103/13
Hej!

Jeg har netop købt et P4P800-X brugt! Jeg har haft systemet oppe at køre og det hele så ud til at virke uden problemer. Efter installation af Windows og drivere + diverse programmer, får jeg pludselig sort skærm uden varsel. Nu vil computeren ikke starte.
Det lader slet ikke til at den overhovedet prøver at boote!

Jeg har forsøgt systematisk at fjerne enheder og bytte/fjerne RAM. Andet GFX - også prøvet med et PCI-kort. CPU´en bliver ikke for varm. Strømforsyningen lader til at virke. Der er da strøm på alle enheder og blæserne kører..jeg har ikke lige nogen ekstra at teste med!

Jeg har bemærket at den passive køler der sidder på northbridge bliver meget/brændende varm - er det normalt?

Så er der sådan set kun CPU´en tilbage, men jeg er ikke hjemme så jeg kan ikke teste i et andet bundkort lige nu!

Har i nogen forslag/er der noget jeg har overset?

På forhånd tak for hjælpen

Mikael

Guldtuborg

Overclocker
Tilføjet:
14-01-2006 21:36:26
Svar/Indlæg:
7/0
Umidelbart virker det som om du har en driver konflikt...
Ok, et skud i tågen, men har du nvida på dit nye bundkort og rester på harddisken fra andre kan det helt afgjort give problemer ?:(

Slasher_x

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2006 22:07:54
Svar/Indlæg:
103/13
#1 -> det vil som skrevet slet ikke boote. Jeg kan ikke komme ind i BIOS eller noget som helst! Der er ingen respons what so ever! Det er næppe en driver konflikt......