Dansk Tastaur på XP Special-Edition

Software d.  14. januar. 2006, skrevet af The_Dare_Devil
Vist: 210 gange.

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2006 22:37:44
Svar/Indlæg:
422/58
God Aften OCere!

Til dels i forbindelse med, at jeg modtager min nye bærbar på mandag, og til dels fordi jeg elsker hele tiden at optimere computeren, er jeg igang med at teste en specialinstallation af Windows XP Pro.

Vertionen er rippet for en masse af de ting, som man som privat person ikke benytter. Desuden er alle de "fixe" temaer, småprogrammer + diverse fjernet. Dette gør, at alle installationsfiler + SP2 kommer helt ned på 175 mb! Desuden virker systemet en del mere stabilt end det gængse XP, og det bruger også 50-75 mb ram mindre.

Imidlertid har jeg et lille problem med systemet, idet det kun findes i en US vertion. Jeg kan ikke installere dansk tastatur. Jeg har prøvet at installere .NET Framework 1.1, men ud over det har jeg ingen anelse om, hvad man skal installere, for at få mulighed for dansk tastatur. Jeg håber virkelig, at her er nogle eksperter, som kan hjælpe mig med mit problem!

Og til sidst skal det lige siges, at den specielle Windows XP Pro vertion selvfølgelig er fuldt lovlig - den kræver også en CD-key, som skal være original, før systemet kan installeres.

Kom friske! :D

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 13:41:02
Svar/Indlæg:
1536/33
Kan du ikke bare vælge dansk sprog og keyboard ?

The_Dare_Devil

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 22:41:59
Svar/Indlæg:
422/58
Nej, dansk er ikke blandt valgmulighederne i key-boardmenuen :(