Reklamationsret og mit Gfx!

Grafikkort d.  15. januar. 2006, skrevet af Lakridshat
Vist: 319 gange.

Lakridshat
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 13:23:04
Svar/Indlæg:
130/46
Hej med jer..

Den 23. november sidste år blev mit Geforce 6800 Ultra smidt tilbage til Midtdata fordi det sandsynligvis var brændt af..
De sendte det tilbage til fabrikanten ( Eller en anden) som så skulle gøre et eller andet ved det..
Det os underordnet..

Mit spørgsmål er til jer der har stået i samme situation. Det jeg gerne vil høre er om hvorlænge jeres var under vej før i fik det tilbage?

(Kom til at poste det forkert første gang... Lille søndags brøler.)

Ses.

Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 13:55:55
Svar/Indlæg:
1888/560
Normalt går der en uges tid når jeg sender noget ind til SHG, men en enkelt gang sendte de mit grafikkort helt tilbage til Sapphire og der tog det en måned.



Stefan_SN
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 14:13:38
Svar/Indlæg:
175/32
Der plejer at være en behandlings tid på max 2 uger, såfremt at varen bliver testet og ombyttet af forhandler.
Hvis det sendes tilbage til producenten kan der gå op til 30 dage, dog er det hos mange muligt at få købsprisen for produktet tilbage hvis reklamationstiden overskrider de 30 dage.

Men husk at alt dette kun er retningslinjer som forbrugerklagenævnet har fremstillet. Det er ikke lovpligtigt at overholde disse retningslinjer. Dog kan man vist nok betale forbrugerklagenævnet 250,- for at tage sagen op.

Mvh. Stefan Pedersen



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 14:20:37
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg sendte mit defekte 6600 til bob.dk og 2 dage efter stod jeg med at nyt :o

Men ja, så vidt jeg har hørt kan Midt Data godt være en anelse besværlige mht. RMA sager. Der er en herinde fra siden, husker ikke navnet, men han havde en ret stor sag som endte hos alle mulige instanser osv.



Lakridshat
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 14:35:43
Svar/Indlæg:
130/46
Hold da op... Må sige det var en ordentligt smørre...

Men jeg forstå at jeg skal ring og høre dem ad hvor langt det er kommet i procesen..

Hvis jeg eventuelt får et svar som jeg ikke kan bruge til noget hvad vil det mest klogeste så være jeg gjorde?



Lakridshat
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 14:37:16
Svar/Indlæg:
130/46
Eller mail dem..



TMG
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 16:14:55
Svar/Indlæg:
155/14
Du skal selvfølgelig enten sende et brev eller maile dem så du har det hele på skrift.
Derudover vil en god tone altid fremme ekspeditionen, så vær saglig og kontant, stil dine spørgsmål på normal vis. Når du så har fået dit svar må du jo vurdere om det er tilfredsstillende i forhold til købelov og dine egne forventninger.

vh Torben




Duffman
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 16:31:09
Svar/Indlæg:
29/7
det lyder ikk så godt det i siger med midtdata, jeg sendte mit 7800gtx op til dem for 3 uger siden da det var gået istykker. Da jeg så ringede til dem for en uge siden sagde de at de havde sende det til leverandøren lige som de sagde til dig, håber squ ikk at der går lige så lag tid som med din sag #0



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 16:35:23
Svar/Indlæg:
6531/410
siden november ?????+

det kan man squ da ikke de har det man kalder rimelig tid det er ca 1 md

så få du fat i dem og fortæl dem at det er på tide de hoster op med noget nye.

ellers kontakt forbrugerrådet.



Lakridshat
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 17:03:18
Svar/Indlæg:
130/46
Alt var standart på det kort...

Det eneste der var nyt på det var driveren fra Point Of View´s hjemmeside..




Lakridshat
 
Superbruger
Tilføjet:
15-01-2006 17:22:28
Svar/Indlæg:
130/46
Men mail´en er sendt.

Skrev kort og godt hvor og hvor langt mit kort var kommet, og ser jeg svaret ubrugsomt er jeg blevet henvist til forbrugerklagenævnet.

Ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om hele den her proces...