Min computer fryser trods nyt hardware.

Diverse d.  15. januar. 2006, skrevet af System
Vist: 266 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2006 19:49:09
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey!

Jeg har for nylig skiftet ram og harddisk i min computer. Da jeg satte det i begyndte min computer at køre underligt - den frøs for et godt ord, og til sidst ville den slet ikke starte op. Den bippede bare højt, så jeg regnede med at der var brændt et eller andet af...og da den alligevel stod til opgadering, så løb jeg ned og købte et asus bundkort og en pentium 4 processor...og det kørte! Problemet er bare, at da jeg har installeret windows og har forskellige ting igang, så fryser den igen... Da den gør det jævnligt, tænker jeg at det måske er RAM'en, som jeg startede med at købe, som kunne være defekt...derfor køber jeg nyt RAM - denne gang Kingston - men den fryser stadig. Min sidste tanke er så, at det er den "nye" harddisk der er defekt - så derfor piller jeg den nye fra, og sætter den gamle til igen....MEN den fryser stadig.

Det var en lang smøre - og jeg ANER ikke hvad der er galt....Jeg håber i kan hjælpe!

På forhånd tak!

Mvh
Christoffer
SGP

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2006 19:53:26
Svar/Indlæg:
251/32
Det er vigtigt at tjekke varmen i den pc, hvis den bliver for varm kan den godt gå ned...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2006 21:07:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#2

66 grader idle er ret meget.. selv for en p4 (:P;))

Rens køleprofilen og CPUen for kølepasta, og monter den igen. Sørg for at laget af kølepasta er så tyndt som muligt.

35 grader er vel kabbi temp.. har du nogle kabinetblæsere ?

Prøv evt at tage den ene kabinetside af, inden du gør det med køleren :i

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 21:08:05
Svar/Indlæg:
8555/439
hvor varm er din cpu load,og hvilke cpu? PLZ lav en profil her på siden,hvis du vil havde mere hjælp ;)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2006 22:54:37
Svar/Indlæg:
2029/63
Findes vist ingen P4 der idler ved 66.

Måske en Amd Thunderburd?

thorkilry

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2006 04:50:40
Svar/Indlæg:
147/3
Det kan jo være noget soft være, eller drivere der ikke kører som de skal. Kig i joblisten om der er nogle prosesser der sluger vildt.

StarPete

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2006 16:13:49
Svar/Indlæg:
1/0
tak for hjælpen so far... Jeg har oprettet mig, som bruger nu - det er vidst det bedste.

Jeg har mere eller mindre altid den ene side af kabinettet af'e - så jeg tvivler på, at det er dét der er galt.

Mht processer - hvad er så helt vildt? Det højeste jeg har er firefox.exe som sluger lidt over 32k...

Help please....