Overclocker
Tilføjet:
16-01-2006 12:58:33
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har købt kortet, Sempron 2500+ CPU og Cool Tower køler via Internet fra separat forhandler. Da jeg opdager at køleren ikke kan umiddelelbart sættes på, fjernede jeg det plastik ramme omkring CPU socket på bundkortet for at kunne gøre det.
Da jeg ikke har et PCI-e grafikkort (enddnu), prøvede jeg med den integrerede for at se om der er liv i det. Det var der ikke! CPU køleren snurrer rundt men ingen video signal til skærmen overhovedet. Så tog jeg køleren af, og mækede på selv CPU'en. Den udvikler slet ikke nogen varme. Nu kan jeg ikke returnere bundkortet fordi jeg har fjernet rammen. jeg er heller ikke så meget for at returnere CPU'en fordi jeg ikke er sikker på at den fejler, og man kan risiskere at betale fejlfindingsarbejdet som er måske dyrer en selve CPU'en hvis den ikke er fejlbehæftet.
Vi har 3 desktops hjemme hos os men det er først gang jeg opgraderer til socket 754, så jeg ikke har noget at teste delene med. Så bestilte jeg det samme bundkort og prøvede det med CPU'en, denne gang med CPU sat på uden køleren og intet andet hardware end ledninger fra kabinet til at styre MB Reset / MB Power, kabinet fan (for at se om der er strøm til bundkortet) og selfølgelig strøm fra PSU'en. CPU afgiver slet ingen varme fra sig.
Nu troede jeg at det var CPU'en der er noget i vejen med, så jeg købte en anden Sempron 2600+ og gentog testen med alle 4 kombinationer. Ingen af dem er god.
Nu har jeg 2 nye bundkort og 2 nye CPU'er som ikke kan bruges til noget.
Hvad har jeg gjort forkert? Er der noget ikke-dokumenteret jumper settings på det kort?
Jeg er desparat nu og overvej at købe endnu et bundkort af andet mærke bare for at prøve.
Ideer / foreslag er meget værdsat og tilgiv min lang mail (dansk er ikke mit modersmål)
I er også velkomen til at skrive til min e-mail address:
tuyenqh@yahoo.com
På forhånd tak
Tuyen