Spille/Lan Ekspert søges?

Diverse d.  16. januar. 2006, skrevet af Cawc
Vist: 226 gange.

Cawc

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2006 15:11:47
Svar/Indlæg:
30/83
Kort fortalt:
Har 2 pc'ere (en stationær og en bærbar) begge med Counter strik - Condition zero installeret og funktions dygtige. Maskinerene er forbundet til hinanden og nettet via en switch, begge køre med Win XP og virker fint.
Det jeg nu mangler hjælp til, er hvordan jeg så laver min opsætning, så de 2 maskiner kan spille sammen, uden det nødvendigvis skal gå over internettet. (deler nemlig opkobling med en ven, og vil ikke bruge alt hastigheden på et spil, er kun skal køre lokalt) Men samtidig må opsætningen heller ikke ændres så meget, at man ikke kan gå online når man ik spiller.
I bund og grund, ved jeg faktisk ikke om det overhovede er mit lan der er problemet, for det er vel også muligt, at jeg bare mangler noget...? et eller andet "tilføj-en-dims-og-så-virker-det" noget til spillet, er det ik?
Når vi starter op, vælger vi funktionen "Custum game" en af os laver så en Local game server, men det har endnu ikke været mig muligt af finde serveren fra den anden maskiner.
Hvad kan være problemet?(øhh... eller løsningen) (er nok mest tilbøjlig til:"host plug in" løsningen... hvis sådan noget altså findes)

Er yderst åben for alle forslag.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2006 16:12:31
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg har sat vores netværk op på samme måde(alle får internet gennem en switch), og det kan ikke mærkes på nettet hvis vi spiller over LAN her!!

skal lige høre, om du har installeret en "IPX/SPX Protokol"
da dette er nødvendigt på begge computere før de overhovedet vil "snakke" sammen ?:(

Cawc

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2006 17:17:56
Svar/Indlæg:
30/83
#1 nej har ik IPX/SPX Protokol. hørte et sted jeg skulle bruge netbios (tror jeg den hedder) aner ik om det er de samme, men vil da lige kikke på det.

SGP

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2006 20:26:12
Svar/Indlæg:
251/32
NEJ ikke IPX, man bruger ikke ipx mere og det er så småt ved at dø efter min mening. i skal bare have installeret en tcp/ip protokol som i jo nok har hvis i kan gå på nettet. da i deler en internet forbindelse må i have en form for router eller lign. den skulle meget gerne uddele et ip adresse til jer. har i prøvet at søge efter hosten ip adresse i spillet??? i kan se jeres ip ved at trykke start, kør, skriv cmd, herinde skriv ipconfig, du kan nu se din ip. hvis der ikke er nogen så er dette dit problem...

du kan løse det ved selv at opsætte dit ip, ved at tage egenskaber for netkortet og ind under tcp/ip og sige at du selv vil vælge din adresse, så kan du skrive noget i stil med 192.168.1.5 og din ven 192.168.1.6. så skulle i meget gerne kunne se hinanden.

men hvis i begge kan gå på nettet må i jo have fået en tildelt ip og i burde derfor også kunne se hinanden i spillet. prøv at søg på ip'et.

Cawc

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2006 20:37:56
Svar/Indlæg:
30/83
når vi ikke er på spiller... altså bare sådan normalt, kan vi saktens se hinanden, vi deler enda lidt filer osv. så ip problemet kan det vil ik være. #3 du snakker om at søge hosten's ip i selve spillet. men så vidt jeg kan se, er der ingen funktioner der i hvor det er muligt at søge andre ip'er... er det muligt at jeg mangler visse funktioner eller ligende fordi jeg ikke har det orginale Half life spil installeret? Condition Zero så vidt jeg ved nemlig også som en opdatering eller tillæg til Half life. (bare et skud i tågen)

SGP

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2006 21:16:09
Svar/Indlæg:
251/32
Jeg har absolut ingen kendskab til CS, men ved du skal have en konto for at kunne spille, der findes dog flere cracks til dette, men det snakker vi ikke om her. prøv et hvilket som helst andet spil i netværk og hvis det virker må det jo være din CS

Cawc

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2006 21:27:52
Svar/Indlæg:
30/83
ja man skal ha "konto" for at spille online... der fulgte sådan en cd key med spillet man skal bruge til den slags. Men min interresse ligge jo mest i at gøre det lokalt. selv har de maskiner der skal væer med i selve spillet...

SGP

Overclocker
Tilføjet:
16-01-2006 21:31:24
Svar/Indlæg:
251/32
der må jeg melde pas, aner ikke om man kan spille lokalt i CS eller ikke, ved at en af mine venner gør det, men han bruger vidst os et lille program eller noget men er absolut ikke sikker