Cpu, Hjemmelavet CNC hovede til Athlon64

Vandkøling d.  17. januar. 2006, skrevet af Gugge_SE
Vist: 758 gange.

Gugge_SE

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2006 09:32:38
Svar/Indlæg:
36/9
Så er jeg igang med nyt hovede igen :D lavede før hvis nogen husker det et kølehovede til radeon kort med 3 studser?

men her er et nyt til amd64 designet er lavet som i kan se så skal jeg bare igang med at lave tegningerne om til iso også ind på cnc maskine her på skolen også skal der bare fræses :P

http://peecee.dk/?id=26032

Der kan stadig designes lidt om hvis nogen har nogen gode ideer?

mvh nikolaj

T-max

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2006 09:50:49
Svar/Indlæg:
649/35
Det ser slet ikke tosset ud, det eneste jeg lige har at kommentere er at det er en meget stor flade du køler med det hovede især når der skal tages i betraktning at den største varme afgivelse fra en cpu ligger inden for 1cm^2 på midten af IHS, dette har den konsekvens af kølehovedet vil køle for effektivt i periferien og for i centrum hvor det virkligt er nødvendigt.

Hvis du skulle lave nogle designændringer skulle du nok reducere antallet af huller i dit midter dæksel, dette vil give et højere tryk og en højere hastrighed på kølevandet lige over punktet hvor kernen er placeret.
dette ville selfølgeligt gøre hovedet mere restriktivt og stille størrekrav til pumpens løftehøjde

som designet er der ville det nok være et framragende peltierkølehoved.

Gugge_SE

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2006 09:58:15
Svar/Indlæg:
36/9
kan sige at højden på hovedet er 40.65mm det vil sige at den kun lige dækker selve heatsinken på en amd64 :D såå

hvor skulle hullerne så fjernes? bare formindskes? sådan at der kun er i midten? de er 2mm i diameter lige nu

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2006 10:07:37
Svar/Indlæg:
4310/364
hvad helvede er en CNC maskine? er det noget man kan købe? eller hvem har sådan en satan? og hvor får i materialer?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2006 10:08:55
Svar/Indlæg:
4310/364
kan lægge billederne ind på svinet og så skører den selv eller hvordan?

Gugge_SE

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2006 10:12:55
Svar/Indlæg:
36/9
en cnc maskine kan være flere forskellige ting men på min skole har vi cnc drejebænk og cnc fræser.. det er rent udsagt en computer styret fræser MEGET præcis. og som her kan jeg bare sidde og tegne det i autocad så smide det ind i et program lave værktøjsbanerne også lave dem om til ISO altså programmet maskine kan læse også ellers lige sætte værktøjer og nulpunkter op også kører det :P

det koster nok fra en halv million og opefter så hvis du har penge ;) vi har lige fået ny cnc langdrejer på mit arbejde den koster 1.8 million hehe :D teknisk skole, andre firmaer der bruge disse tingester :P materialer får vi fra skolen.