DISCOVERY undertekster....

Hyggehjørnet d.  17. januar. 2006, skrevet af Nosferatu
Vist: 607 gange.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2006 15:25:33
Svar/Indlæg:
2029/63
Nu er jeg snart ved at få nok af discovery og deres elendige usynkroniserede undertekster.

Jeg fik parabol for at få deres kanaler og betaler neda 69 kr ekstra om måneden hos kanal digital for at kunne se deres ekstra kanaler.

Jeg poster nu denne tråd på deres eget fora hvor direktøren

http://forums.discovery.dk/gro... 4/m/56210346/p/1

EFTER 2 MÅNEDER hvor tråden kørte på deres forum

Og nu er vi i Januar 2006 og det er stadigvæk ELENDIGT med tekstning.

"Sendt 27 November 2005 19:00
Kære Discovery-seere

Jeg er Channel Director for Discovery Channel i Norden - og det er naturligvis hård kost at læse alle jeres indlæg på forummet.

Lad mig starte med at takke for den interesse i vider Discovery Channel. Vi er meget glade for at vore seere er så engagerede i kanalen, og håber naturligvis at dette vil forsætte.

Og ja - i har helt ret. Det er gået temmelig galt med undertekstningen i den sidste tid - og der har også været nogen rod i forholdet mellem programoversigten og det som gik ud på kanalen.

Jeg skal selvfølgelig undskylde dette på det kraftigeste. Det er meget utilfredsstillende ikke blot for jer, men også for os her på det danske kontor, der arbejder for at gøre kanalen endnu bedre for vore danske seere.

Fejlene i den seneste tid skyldes at vi fornyligt har flyttet vores "playout center" - altså stedet hvorfra vi udsender programmerne - og det har medført en del problemer. Det er selvfølgelig ikke nogen undskyldning, men det er sin sag at flytte over 100.000 timers programmer og få dem lagt ind i et nyt system. Introduktionen af det nye system har medført at der har været en del fejl med manglende eller mangelfulde undertekster. Ligeledes har det af og til været nødvendigt at ændre programplanen for at undgå fejl med maglende undertekster.

Vi arbejder på højtryk for at rette fejlene - og det bliver taget MEGET alvorligt overalt i Discovery. Jeg håber at i vil kunne se forbedringer i løbet af de næste par uger, og jeg vil naturligvis følge med her på forummet for at se om i synes det bliver bedre.

I kan gøre os en stor tjeneste i kampen mod fejlene: I kan sende mig en email på carsten_lakner@discovery-europe.com og give mig detaljer som tid, program, udbyder (TDC, Stofa eller andre) samt hvad fejlen er. Det gør det uendeligt meget nemmere for mig at klage til vores tekniske chefer, når jeg kan tage håndgribelige fejl med som bevis.

Atter engang undskylder jeg de tekniske problemer vi har for tiden, men håber på jeres forståelse mens vi søger at rette fejlene.

Med Venlig Hilsen

Carsten Lakner
Channel Manager
Discovery Networks Nordic"

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2006 15:55:56
Svar/Indlæg:
650/57
Tja der er absolut ingen problemer her med tekstningen !.
Ved ikke om det skyldes at jeg ikke bruger Digital Tuner men DreamBoX i stedet for :e

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2006 16:16:49
Svar/Indlæg:
4263/107
Det begyndte at fucke fuldstendig op i oktober/november måned hos mig. Tit var der end ikke teksning. :(

I midten af december skiftede de til et nyt font, som jeg ikke har set andre steder. Skulle lige vende mig til det, ellers har der ikke været problemer.

XinqX

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2006 20:02:01
Svar/Indlæg:
92/19
det samme sker nogle gange os for MTV, det er så ''fucked up'' med de undertekster nogle gange, og noget lort når man ikke gider høre på dem men kun gider læse underteksterne (sker da nogle gange jeg gør det :p )

foo

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2006 12:08:26
Svar/Indlæg:
1685/240
tør øjnene... hvor stort er problemet...

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2006 22:38:45
Svar/Indlæg:
4337/121
#4 er det et stort problem hvis din harware eller programmer ikke fungerer korrekt?

Jeg syntes folk er i deres fulde ret til at brokke sig godt og grundigt når ikke tingene kører som de skal i en længere periode specielt når man skal betale for det

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 16:01:55
Svar/Indlæg:
2029/63
Vis jeg har fået parabolt for at se deres kanaler er det sku da et stort problem

Og hvis jeg sidder med min Far når han kommer på besøg og man ikke kan se deres programmer fordi underteksterne er 5 min forud.

PÆNT frustrende når man ser en dokumentar om den spanske borgerkrig og ALLE taler spansk....

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 18:53:22
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg kan kun give jer ret i, at det er altså ret træls at sidde og se noget, hvor underteksterne(uden p*s) er 5-10min forsinket... x(

johnSTAR

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2006 18:52:17
Svar/Indlæg:
65/9
#4 og efterfølgende

Det er da et helt forståeligt problem. Jeg oplevde det selv ved Stofa i sommers (er siden hen flyttet), og det var ved at drive mig nuts!

At have undertekster, der ikke er synkroniserede, er langt, langt værre end slet ikke at have dem. Jeg er af typen, der ikke kan lade være med at læse undertekster, hvis de er der, mens jeg samtidig lytter til det, der bliver sagt.
Min hjerne gør det mere eller mindre automatisk; det er ikke noget jeg gør bevidst.

Hvis jeg så læser noget, der ikke stemmer overens med det, jeg hører en speaker sige, bliver jeg påvirket i en stærkt forvirrende grad.

Anyway, jeg ser klart dit problem, Nosferatu. Discovery kanalerne var klart mine favoritter, da jeg kunne modtage dem.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 15:25:20
Svar/Indlæg:
4221/223
har selv været ude for noget af det samme, endda noget der var værer. Jeg fik tekster fra noget der enten ikke blev vist, eller noget der kørte et andet sted, jamen fedt siger jeg bare.

Godt nok er jeg rimelig god tild et engelske sprog(syns jeg selv) men jeg har da svært ved at hører hvad de siger når de enten vender sig om, hvisker eller siger et ord jeg ikke kender i en eller anden sammenhæng.

ænåf is ænåf