Chipsettets temperatur er stort set ligegyldig - bare den er under 55-60 grader - og der kan de fleste mennesker holde den uden problemer.
Som sagt tidligere - hent Throttlewatch og se hvad den siger under load, selvom jeg tror det er en anden ting du oplever.
Visse CPU'er har problemer med høj FSB, og det er specielt de små i modelrækken - dvs 520 og 530. Problemet ses tydeligt ved at FSB - og derved samlede antal MHz - svinger op og ned. Det ses tydeligt ved at lade CPU-Z stå åben mens man belaster maskinen, og FSB udlæsningen vil generelt være ustabil og meget svingende.
Der er umiddelbart 2 løsninger.
1. Hæve "FSB Termination Voltage" en lillebitte bønne. Man kan oftest ikke redde ret meget ved at gøre det - og det er ret ukendt hvilken indvirkning det har på CPU'ens levetid - men det er jo et forsøg værd.
2. Clocke ned - men det gør man jo så nødigt. ;)
Problemet ses blandt andet på den 640 jeg sidder med nu. Den kan fint køre 4000MHz, men kun med multiplier 16. Prøver jeg med multi 14 og futter deropad, rammer jeg grænsen omkring 260 - som absolut ikke er dens øvre grænse, lige så lidt som at det er bundkortets grænse.