#36 Tror du selv på at alt udvikling, uanset om det er Software, Film, Forskning, Musik.. ja you name it, kan laves på frivilligt opensource basis?
Der er Open Source, der er non-profit organisationer der støtter forskning osv osv. Men hvor meget batter det i den store sammenhæng?
Jeg har stor respekt for folk der bruger tid på at udvikle på frivilligt ulønnet basis..
Men mon ikke mange af disse udviklere har en ide med at gøre det. Fx. folk der udvikler store mods til spil, kunne nok godt tænke sig at blive "opdaget". Da Sun Microsystems frigav StarOffice, var det en stor marketing gimmick+slag i fjæset til M$
Det er jo ikke altid nok at ligge arbejdstid i ting, udvikling af en computerchip, kræver laboratorier, fabrikker osv osv. hvor skal de penge så komme fra??? Og hvor stor en del af den samlede udvikling i samfundet tror du er motiveret fra et økonomisk
Jeg er ikke højreorienteret, jeg er realist 🙂
Ad 1.
Dit svar til #29, Hvad får dig da til at sige det?????? Gu gør de da ej(Jo få ville sikkert, og hvis de vil få noget ekstra ud af at købe genstanden). Nu kan jeg jo ikke bevise at det forholder sig sådan, men hvis først man har downloadet noget og INTET ekstra får ud af at betale for den bagefter, hvorfor skulle man så gøre det?
Jeg tror derimod på at folk downloader MEGET mere end de ville have købt såfremt, det ikke var muligt at downloade. Hvilket gør at de reelle tab for udgiverne er meget svært at gøre op.
Ad 2.
Filmselskaberne tjener mio. af $ i åbningsdagene fordi de har rettighederner til filmene. Havde de ikke rettighederne, kunne biograferne jo fremvise dem uden at give filmselskaberne 1 kr. for det.
Sikke en rodet post jeg fik lavet, håber den giver mening for nogen.