Skulle vist være en pæn score, såeh.. Jeg har nemlig også "brudt" 8000 barrieren, med det, hvor jeg lige endte på 8013. Anyways det kræver bare lidt fin justering på cpu - nyt kølepasta - zalmanvf700 på gfx, og så tror jeg godt jeg kan hente lidt mere hjem.. Men det er jo lige lidt svært når man er doven som jeg :00
HMm.. virker som en generel ting, at scores lige bliver halveret i forhold til 3dmark05.... Fornuftigt, så holder den vel lidt længere, så der ikke skal downloades så meget hele tiden :00 :e
Følger 3Dmark06 ikke 3Dmark05 tradtionen tro at det er 99% af alt arbejdet GFX står for, så det resterende har ikke rigtig indflydelse på resultatet. ?:( :i
Moderator
Tilføjet: 19-01-2006 00:23:59
Svar/Indlæg:
7881/1165
#13: Nu har jeg efterhånden testet en del grafikkort.. og Faktisk er det meget tydeligt at det mindst CPU-afhængige 3Dmark er og forbliver 03. De to nye kræver faktisk temmeligt meget af CPU'en, Og når jeg kigger efter, ser det ud til at physX også er understøttet (de står i deres reklamer), så her er nok et ordentlig nap ekstra hvis man får nallerne i sådan et på et tidspunkt.
#13 iflg tråden på HOL gav det ~90 point ekstra ved dual core ifht single core og det gav ¨30 point fra 2000mhz->2600 mhz på både dual og single core så det ser ret gfx afhængigt ud :x x(
#13 du får jo en tredelt score til sidst, og når du ligger 2.0, 3.0 og CPU-scoren sammen får du "ca." din samlede score.. Så CPU har noget at sige ;) :00
det indtryk havde jeg også fået.. men kigger du på #9 får han over 2000 i hver af de del tests, men score kun i starten af 5k så det kan vel ikke helt regnes på den måde.
til dem der ville se hvordan et 7800GTX samt en AMD64 X2 yder under oc.
5257 lige pt. men jeg kan booste scoren ved at få fat i en bedrer driver til gfx.
Dersuden gir cpu oc og dual cores meget i 3D-mark06 mine affaringer er at dual core gir ca 75% ækstre cpu ydelse.. jeg ka nemli slå mine kerner til og fra som jeg selv ønsker det.
desuden er det utroligt flot af dem med 7800GT som har single cores og som rammer over 4000 IMO... da det altså er ret nice med single core cpu og færre pipelines på gfx samt lavere core og mem clocks. men let the fights begin... :e
#Devil DK ska vi se hvem af os der ka få højest score... vi ligger jo meget tæt må man sige...
forøvrigt hvis det er nogen der ved hvordan man hæver v-gpu´en på et 7800GTX uden voltmods og sådan noget så må i gerne lige skrive. jeg tror mit 7800GTXs begrænsning er for lidt strøm da det kun er 38 grader under load... :)
nu hedder det jo også 3D mark.. det tester computerens ydelse i i det.. hvad med at bruge pcmark istedet, hvis du vil have indflydelse fra flere dele..
452/1226 (+40 Delta) @ Stock 3D volt = 1.45V på Vcore og 2,08 på Vmem.. Kortet er Vmoddet, men skal tweakes lidt, før jeg RIGTIG begynder at lege med det..
pakker du kortet tilbage så jeg kan tage min billeder :) har ikke set dig på MSN de sidste par dage+mit bundkort er grillet fordi reperatøren af vores tøre trumbler fik grillet et par sikringer osv.. :(
HUSK at notere dine mhz når du skruer op. BTW bruger du ATI tool ???
Det eneste er bare.. Når jeg skruger op (eller reelt ned) på Modstanden, sker der intet! Har ikk skruget mere end 20% rundt, på den.. Men er også bare liiiidt bange for at skruge mere..
** BOM ** Dødt 7800GT = :x
Den står bare på
2D = 1.22V 3D = 1.45V
Samme resultater mens jeg skruger på modstanden? Synes ellers at Modstand, samt Vcore punkt sidder sammen..?:(
#44, så er man da sikker på, at de studerende ikke spilder tiden med at spille. Fint med mig - min skattekroner skal ikke bruges på grafikkort og store processorer til maskiner, der i bund og grund kun skal køre word, excel mv. :)
Der skal vist omkring 50 omgange til før den ramme 0 Ohm ;) Giv den et par rundter ;) Du skal slet ikke være bange :p HEHHE
Du får et sjovt billede før der sker noget med kortet ;) DER SKAL MEGET til for at dræbe sådan et kort ;) Der er jo også OVP (OVER volt protection) på :p