Chill Innovation CP-520A2 pris vs. ydelse

Diverse d.  20. januar. 2006, skrevet af GlemSom
Vist: 278 gange.

GlemSom
 
Overclocker
Tilføjet:
20-01-2006 13:01:20
Svar/Indlæg:
37/9
Jeg har kigget lidt på denne PSU:
"Chill Innovation CP-520A2"
http://edbpriser.dk/Listprices...

Af hvad jeg sådan kan læse rundt omkring er folk generelt tilfredse med denne PSU. Jeg ville dog lige høre om der er nogle folk herinde som har erfaringer med denne PSU - eller måske vil anbefale en anden PSU?
Jeg vil gerne have en PSU som er lidt fremtidssikret. Jeg har dog ikke PCI Express - men det kommer jo nok engang... Så derfor skal den gerne have PCI Express stik - og sata stik :)
F.eks. kan man få en Antec Phantom 500 PEC til omkring det dobbelte... Men er den så pengene værd i forhold til ydelse?


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 13:25:20
Svar/Indlæg:
2870/65
Hmmm...for et par måneder siden var lufter på OC tyk med historier om folk som fik deres HW brændt af af netop denne PSU...så, jeg ville lige kigge en gang på søge-funktionen....og se hvad der blev skrevet.

Kan huske at der var en række mennesker herinde som havde en lang række mindre pæne ting at sige om denne PSU



HnBo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 13:46:04
Svar/Indlæg:
116/24
Jeg købte en fra de første produktioner. Den havde problemer med at boote ved restart (boot krævede at PSU'en blev resettet først ved at slukke helt for den i 10-20 sek.). Dette problem var kendt af Chill Innovation, og der var da heller ingen problemer med at få den ombyttet. Den nye jeg modtog, som nu har kørt i ca. 3 måneder, har ikke haft nogen problemer med. Meget støjsvag, masser af kræfter og god "kabling" (sleeved og fordelingen af stik på kablerne er fornuftig). Så alt i alt kan jeg sige god for denne PSU - om du kan få det samme eller mere til en bedre pris, kan jeg ikke udtale mig om, da mine erfaringer er begrænset til denne her og så min Chieftec og Tagan 480W. Blandt de tre er der ingen tvivl om, at jeg ville vælge Chill'en - også selvom den er den dyreste af de tre.



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 14:57:45
Svar/Indlæg:
1548/24
Jeg var den der startede det hele med de Chill tråde, og jeg blev ikke behanlet for godt af Chill, så den oplevelse rigere vil jeg helt klart anbefale SeaSonic's modeller istedet. De er mere støjsvage og IMO af en bedre kvalitet.



Anti-Pjerrot
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 15:02:31
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg har hørt fra en sælger - At der var fejl på 40%... Så det burde du holde dig fra!



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 15:03:18
Svar/Indlæg:
6899/119
Fejlene på de nye Chill PSU'er ER rettet..

De fejler intet nu og Chill yder rigtig godt..



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 15:29:32
Svar/Indlæg:
1548/24
#5 meget muligt, men de ville ikke indrømme hvad der rent faktisk var problemet og de har ikke behandlet deres kunder (eller mig i det mindste og jeg har stået for mindst 100 psu'er) ordenligt! Det alene er grund nok til at jeg ikke længere anbefaler dem mere, uanset hvor gode deres psu'er bliver. Kundeservice skal være en dyd de går op i, ikke en by i Rusland.



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 17:12:12
Svar/Indlæg:
3532/303
#6 Har du stået for mindst hundrede psuer ?

#0 PSU'en er blevet rettet og virker efter sigende efter hensigten. Tror dog snildt du kan nøjes med at bruge 450w versionen.

Mvh. Rage



hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 17:15:08
Svar/Indlæg:
2440/66
der findes bedre alternativer end den chill og så til den pris :00



MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 17:31:50
Svar/Indlæg:
2602/173
Har selv lige købt sådan en Chill, og min chef osse, de kører satme godt.



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 18:37:23
Svar/Indlæg:
1548/24
#7 anbefalinger til venner og bekendte står for en del, men har et lille firma der laver pc'er til private og små virksomheder :) og har lavet mindst 100 pcer med deres psuer.

Jeg fik en ven med flair (læs elektronik enginiør med speciale i switch mode powersupply) for elektronik til at kigge lidt på min psu det var galt med, og ifølge ham var nogle af regulatorkredsløbene designet for dårligt, og kunne i værste fald betyde at den ikke kun regulere korrekt. Men alt dette benægtede Chill Innovation, og kaldte i stedet mig dum (eller næsten, men det var tæt på) og min ven inkompetent. Bare fordi jeg sagde der måske var en design fejl!
Men ca 1 uge efter jeg havde gjort dem opmærksomme på problemet kom deres presse meddelelse om at der var "fejl" på deres første sendinger og de måske ikke vil kunne starte.

Det er den primære grund til at jeg ikke vil anbefale dem mere. Kundeservice, venligt og vigtigst af alt ærlighed forventer jeg sgu af virksomheder hvis produkter jeg køber.



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2006 18:52:53
Svar/Indlæg:
1633/76
#10
Well said..