Bruge sit TV-OUT? hvordan fanden?

Diverse d.  20. januar. 2006, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 198 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 20:20:21
Svar/Indlæg:
4310/364
ja hejsa jeg har et X800XL og jeg vil gerne have mit fjernsyn koblet til..
jeg har et scart stik og noget af det kabel lort der følger med i pakken til sådan et kort...
der står noget med S-video og sådan noget på tingene men jeg fatter hat af at sætte sådan noget sammen...
hvordan skal tingene kobles til fjernsynet?
Hvis jeg lyder lidt sur er det fordi jeg er ved at være godt groggy på det her lort...

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 20:36:23
Svar/Indlæg:
976/138
Der er højst sandsynligt kommet en lille konverter dims med til dit gfx som skal stikkes ind i røven på dit gfx (lille sort rundt stik). I den anden ende af konvereteren burde der så være et s-vhs stik. Er der ikke en konverter med så er det lille stik på gfx 99% sikkert s-vhs og så springer du self. bare konverteren over.

Så smækker du bare et kabel med scart i den ene ende (tv) og s-vhs i den anden (konverter) så er du tæt på at være der.
Du mangler bare at gå ind i driveren og tænde for fjernsynet så er der billede på begge skærme ;)

Vil du have normalt billede på din skærm og full screen film på tv skal du ind under fanebladet overlay --> advanced (mener jeg, har ikke ati mere) og så vælge theatre mode.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 22:20:43
Svar/Indlæg:
4310/364
når fjernsynet er sluttet til og jeg starter compen så viser den billede men så snart den logger ind i windows så skifter den til computer skærmen...og så er skærmbilledet på tv'ety forresten også sort hvidt? hvorfor? og hvorfår jeg det skide fjernsyn til at virke?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2006 23:41:32
Svar/Indlæg:
4310/364
Hjælp nu lige istedet for at være doven!
Jeg har kan godt detecte den men jeg kan hverken enbale nogen skærm eller "trække" den op eller noget?! hvad skal jeg gøre? (jeg har CAT 6.1)

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 01:50:13
Svar/Indlæg:
1103/38
fordi dit tv er sort/hvid er fordi den ikke understøtter force af farver ikke alle tv gør det så skal du købe en lille converter til ca 75kr for at få farve.

kan bare ikke lige huske hvad den hedder noget med s-video

først aktivere du begge skærme og sæt din pc skærm til standart så altid starter op på den
og til opstillingen af driver brug klon så virker den på begge skærme og full video så afspiller den fuld skærm på tv'et

men husk nu det med fejl 40 ik ;)

da det nu ikke skal gå som med driveren hehe

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 02:27:32
Svar/Indlæg:
624/55
Har du kigget i manualen ?
Er der en konverter ? et stik du sætter i gfx'et som ikke rækker særlig langt som fx så skal have en længere ledning tilsluttet ?
Hvis der er flere udgange på denne konverter kan det være derfor du ikke for farve på. prøv evt at skifte udgangen på konverteren.
Jeg mener bestemt du skal sætte dit tv til at køre på sammensat video-out osse kaldet composite video-out. derefter prøv dig frem - dette indstilles i indstliinger for grafikkortet
Du kan osse tjekke producentens website, eller sende dem en mail.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 14:36:02
Svar/Indlæg:
4310/364
jeg kan ikke aktivere skærm 2...når jeg trykker enable så enebaler den men skærmen er ikke enablet...den eneste måde jeg kan få billede ved er at skifte skærm så jeg brger tv'et istdet men så slukker min skærm x(
skal jeg skifte tilbage til 6.1 eller hvad? og ja jeg har sådan et lille kort kabel som er sat i røven af mit kort...prøver lige at flytte lidt på det..

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 14:44:19
Svar/Indlæg:
4310/364
Okay nu har jeg fået farve på...nu skal jeg egenligt bare have conet mit skærmbillede eller sådan noget...men kan ikke finde det... ccc er skide svært at bruge syntes jeg :r

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 14:44:27
Svar/Indlæg:
624/55
Må desværre indrømme at jeg ikke kender meget til ati's skærmindstillinger, håber en anden kan være dig behjælpelig.
Som jeg skrev før er sådan man for det meste sætter sit TV-Out op altså med composite video. mere kan jeg ikke desværre ikke hjælpe med.

Evt kontakt producenten

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 14:49:38
Svar/Indlæg:
4310/364
Hvis jeg kører den wizard hvor man kan enable ting så kan jeg vælge at enable min eller mit fjernsyn...jeg kan IKKE vælge begge ting på samme tid? hvorfor? er det en fejl 40?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 14:50:24
Svar/Indlæg:
4310/364
jamen jeg HAR forbindelse og jeg HAR favrer på...det eneste jeg mangler er at clone mit desktop..