Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 15:17:09
Svar/Indlæg:
86/21
Hej..
Har i snart lang tid haft problemer med de musik cd'er som jeg har brændt til mig selv.
Problemet ligger i at min NEC 3550A ikke vil kan brænde musik cd'er, men fint kan brænde både data cd'er, data dvd'er og video dvd'er. Selve brændingen går fint nok, men når jeg afspiller cd'en(har prøvet både anlæg og drevet selv), så hopper musikken indimellem, dvs. den springer ½-1 sekund eller lignende, hvilket er til at blive sindsyg af.
Problemet var tilsvarende med min NEC 3540A, og det var sådan set derfor jeg valgte at bestille den anden, som jeg modtog her i torsdags. Problemet har været der både med mit nuværende system (AsRock dual-sata 939, a64 3200+, 6600gt) og med det jeg havde inden (Abit NF7-s, Amd Barton 2500+, 6600gt).
Jeg synes snart at jeg har prøvet alt jeg kunne finde på for at løse problemet.
Har prøvet 2 forskellige versioner af Nero(6 og 7), prøvet at bruge henholdsvis primary og secondary ide channel, skiftet IDE kabel, og tilmed prøvet både med CD-R og CD-RW. Har også prøvet at brænde filer der har ligget på henholdsvis min Sata og alm. IDE harddisk, uden resultat. Har også prøvet at vælge både "track-at-once" og "disc-at-once" som brændemetode.
Har tjekket at DMA er slået til på begge IDE channels..
Må indrømme at jeg ingen anelse har om hvad der kan være galt, og håber at der er nogen der har nogle gode ideer.
Har prøvet at søge rundt omkring uden resultat.
På forhold tak
Henrik Rasmussen