Store problemer med NEC 3550A og NEC 3540A

Diverse d.  21. januar. 2006, skrevet af knolde
Vist: 190 gange.

knolde
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 15:17:09
Svar/Indlæg:
86/21
Hej..
Har i snart lang tid haft problemer med de musik cd'er som jeg har brændt til mig selv.
Problemet ligger i at min NEC 3550A ikke vil kan brænde musik cd'er, men fint kan brænde både data cd'er, data dvd'er og video dvd'er. Selve brændingen går fint nok, men når jeg afspiller cd'en(har prøvet både anlæg og drevet selv), så hopper musikken indimellem, dvs. den springer ½-1 sekund eller lignende, hvilket er til at blive sindsyg af.
Problemet var tilsvarende med min NEC 3540A, og det var sådan set derfor jeg valgte at bestille den anden, som jeg modtog her i torsdags. Problemet har været der både med mit nuværende system (AsRock dual-sata 939, a64 3200+, 6600gt) og med det jeg havde inden (Abit NF7-s, Amd Barton 2500+, 6600gt).
Jeg synes snart at jeg har prøvet alt jeg kunne finde på for at løse problemet.
Har prøvet 2 forskellige versioner af Nero(6 og 7), prøvet at bruge henholdsvis primary og secondary ide channel, skiftet IDE kabel, og tilmed prøvet både med CD-R og CD-RW. Har også prøvet at brænde filer der har ligget på henholdsvis min Sata og alm. IDE harddisk, uden resultat. Har også prøvet at vælge både "track-at-once" og "disc-at-once" som brændemetode.
Har tjekket at DMA er slået til på begge IDE channels..

Må indrømme at jeg ingen anelse har om hvad der kan være galt, og håber at der er nogen der har nogle gode ideer.
Har prøvet at søge rundt omkring uden resultat.

På forhold tak
Henrik Rasmussen

Prinsvalium
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 15:26:00
Svar/Indlæg:
461/64
16 gange speed til lyd og ikke mere, højere end det, er jeg af erfaring stoppet med igen, tror nemt det kan være derfor.



knolde
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 15:35:26
Svar/Indlæg:
86/21
#1 - Brænderen er 2 dage gammel, den anden var 4 måneder ;)- men genbrænd cd'en kører kun ved 10x.. Har før prøvet at brænde langsommere uden resultat.
Inden problemet opstod, har jeg dog ALDRIG haft problemer med at brænde ved max hastighed..hvilket dog ikke har det store med dette at gøre..
Kan godt prøve at brænde en med 16x på en normal disc
...



knolde
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 15:56:14
Svar/Indlæg:
86/21
Jeg har nu prøvet ved 16x og det har hjulpet betydeligt. Dog har jeg opdaget en enkelt fejl...men prøver lige nogen andre skiver jeg har liggende.
Desuden så lykkedes det mig at lave en cd på genbrænd cd'en som virkede.. Bare med et andet program..
Prøver at sætte den ned til 8x og ser om det så bliver helt uden fejl :)




knolde
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 16:44:20
Svar/Indlæg:
86/21
Efter adskillige brænder ved forskellige hastigheder, synes jeg faktisk ikke at jeg har fået noget særlig tydeligt billede... Andet end at der er blevet langt færre fejl ved at sætte hastigheden ned.. er dog ikke helt sluppet af med dem, selvom jeg kun kører med 8x, men mistænker lidt den cd jeg brænder ud som værende synderen... Dette er fordi det er den samme fejl der kommer i det ene nummer, ligegyldig om jeg kører med 8 eller 48x..
Men tak for hjælpen :)



SimTex
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 17:37:58
Svar/Indlæg:
527/21
Der er flere ting du kan prøve.

1. Formoder du har forsøgt med forskellige typer medier samt musik afspillere.
2. Kunne forestille mig du brænder fra mp3, prøv at brænde en kopi af en original musik cd eller konvertere mp3erne til wave før du brænder.
3. Prøv med at andet brænder program

Jeg tvivler nemlig på det er selv brænderen der er problemet eftersom det jo er en ret populær model, også havde man nok hørt om problemer før.



knolde
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 18:26:30
Svar/Indlæg:
86/21
SimTex <-- Jeg er faktisk kommet frem til ca. hvad du foreslår..Efter at have prøvet med alle hastigheder og med forskellige slags medier, er jeg kommet frem til at det mest af alt er Nero's skyld, da cd'er jeg brænder med det gratis program Burn4free virker fint ;).
Tænkte også selv på det med at det ikke kunne passe at 2 så kendte brændere ikke virkede på den måde, men tænkte samtidig at det da ikke kunne passe at det så populære brænderprogram kunne være problemet :).