Over voltage efter bios opdatering

Bundkort / CPU d.  21. januar. 2006, skrevet af SimTex
Vist: 205 gange.

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2006 17:31:04
Svar/Indlæg:
527/21
Vil lige hører om der er andre der har oplevet følgende:

Efter jeg i går lige ville opdatere min bios på mit DFI NF4-DAGF (til den nyeste), fandt jeg gruopvækkende i dag ud af at selve biosopdateringen også havde givet min cpu en ekstra spandfuld spænding nærmere præcist 1.9V. Det er selvfølgelig latterligt meget og jeg checkede ikke lige bios efter endt opdatering, fandt jeg først ud af det da computeren heldigvis slukkede mens jeg sad og spillede, pga. for høj cpu temperatur. Det undre mig en del hvorefter jeg undersøgte bios og fandt ud af det.

Før opdateringen stod CPU voltage på default i bios, det gjorde den også efter opdatering eneste forskel var at den i stedet for de 1.37V den plejer få, fik 1,9V. Efter jeg jeg havde reset bios var der ingen problemer da den faldt tilbage på standard indstillingen. Men jeg må indrømme det gør mig noget nervøs, at noget sådan kan ske ved en bios opdatering, er det noget i også har oplevet?

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2006 23:31:37
Svar/Indlæg:
1103/38
læst på dfistreet.com

har nu ikke oplevet det men dfi anbefaler at man efter flash af bios clear cmos i 5 ca min samt backup batteri bliver pillet ud og uden nogen form for strøm til maskinen.

så havede du gjordt det først var det ikke sket :i