PSU warm-up tid

Diverse d.  24. januar. 2006, skrevet af finger
Vist: 160 gange.

finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 11:18:33
Svar/Indlæg:
571/106
Hey.

Jeg fik købt og installeret min HTPC forleden. Jeg havde dog glemt at købe et strømkabel, så jeg lånte det fra min normale PC. Efter en dags tid hvor jeg havde leget med HTPC'en skulle jeg så have sparket gang i min normale pc igen. Jeg satte strømkablet i, trykkede på start.... og intet skete ?:( ?:(
Efter nogle febrilske tryk uden resultat åbnede jeg kabinettet og konstaterede at den grønne LED på bundkortet nærmest "blinkede" som om den fik uregelmæssig strøm og når jeg trykkede på start "spjættede" alle fans i mit kabinet som om det var en dødskrampe. Meget mærkeligt. Jeg var så ved at blive godt nervøs. Efter ca 5 minutters tænken prøvede jeg igen hvorefter den startede og kørte fint. - uden jeg havde gjort noget ?:( ?:(
Jeg prøvede så at pille strømkablet fra igen samme aften og legede med HTPC'en. da jeg så igen skulle bruge den normale pc gentog det samme sig igen.
Det virker nærmest som om min PSU skal "varme op" inden den kan starte. Det skal siges at den i de 4 år jeg har haft den altid har givet en lille pibe lyd fra sig.
Kan det være at den er ved at være død?

kkandler
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 11:39:17
Svar/Indlæg:
114/23
Ja, det kan vel godt lyde som om der er "overledning/kortslutning" et eller andet sted i den PSU.
Prøv den da på et andet system og se hvis problemet gentager sig.
Hvis du har et multimeter kan du også måle på PSUen og se hvis det er den der er problemet...



ZykoPeTTer
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 13:31:15
Svar/Indlæg:
215/39
Du kunne jo også prøve at bytte kablerne ud mellem din skærm og din computer, for at se om skærmen så kommer til at være "underlig!" og om computern så kan starte (Fans og grøn led....