Pixelfejl på Acer notebooks stort problem?

Diverse d.  24. januar. 2006, skrevet af jakob3k
Vist: 250 gange.

jakob3k

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 13:18:58
Svar/Indlæg:
440/3
Hejsa.
Jeg går og har kig på en Acer notebook, men jeg har lagt mærke til, at de hos SHG skriver, at:"Der kan forkomme pixelfejl, og der skal som minimum være 7 pixelfejl før skærmen konkluderes som værende fejlbehæftet, og ville kunne blive repareret/ombyttet. 1-6 pixelfejl regnes derfor som værende acceptabel."
Dette synes jeg ikke lyder som en specielt god garanti. Er der nogen, der ved, om det er Acer's generelle politik eller om det er SHG, der har valgt den politik? Jeg synes ikke, jeg har set denne politik beskrevet andre steder, hvor de sælger Acer notebooks..
Desuden vil jeg gerne vide, om pixelfejl generelt er et stort problem hos Acer?
Maskinen, jeg har kig på, er en TravelMate 4403LMi. Nogen, der har erfaringer med denne model, gode som dårlige?
På forhånd tak for svarene.

Mvh.
Jakob3K

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 13:21:30
Svar/Indlæg:
326/165
Til min Acer står der max 5pixelfejl af en bestemt type, nogle må der max være 3 af. Der skelnes mellem døde, sorte, hvid, blå, røde og grønne pixelfejl, så det er svært at blive klog på...

jakob3k

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 13:29:51
Svar/Indlæg:
440/3

Okay, men er der i det hele taget nogen pixelfejl på din?
Er du ellers tilfreds med den?
🤡

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 14:46:49
Svar/Indlæg:
326/165
Ja min har et par pixelfejl, men de ses kun på helt sort skærm. Det er ikke altid jeg ser dem :) Der er dog andre probs med Acer's maskiner, både Aspire og Travelmate har en elendig maling/lakering/overflade. På de grå/mørke modellen bliver plastikken helt sort hvor man hviler sit håndled på selve kassen (set på Travelmate ét år gammel). På min aspire er venstre museknap helt hvid, skulle have været sølv :( Malingen er lidt af efter knap ét år. De mest brugte knapper bliver blanke, værst er det med "space", jeg kan spejle mig i den... mousepad'en fejler det samme.
Min Acer bliver 1 år i weekenden, så jeg tager ud til forhandleren i løbet af ugen for at høre, hvad vi skal gøre ved det...

Der er dog noget mere mht. skærmen :l der er nemlig mange pletter på skærmen som er en anden glans - det ses kun fra siden, eller hvis man ved hvor de er og man stirrer på punktet i lang tid, så ser man det. Det generer som sådan ikke mig, men det skal ikke være der, så jeg håber på en ny skærm (og mus).

jakob3k

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 15:11:20
Svar/Indlæg:
440/3
Okay, det er jeg da glad for at høre.. At den fungerer upåklageligt, altså. ;) Har du nogen problemer af den art, der er omtalt i #4?

Hmm.. Nu gør du mig lidt nervøs.. :l
Kan de ikke ha' fornyet lakeringsprocessen sidenhen?

Hvis der er nogen, der kan svare på dette, eller som bare har generelle kommentarer til byggekvaliteten af Acers notebooks, så er kommentarerne hjerteligt velkomne. :)

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 15:15:22
Svar/Indlæg:
326/165
#5 Det kan de sikkert nok. Men selve Aspire-modellen/kassen sælger de stadig...

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:13:58
Svar/Indlæg:
1776/116
De acer bærbare jeg har haft fingrene i har været ekstrem plastikagtige, hvilket jeg personligt fordrager :) Syntes også de fleste larmer en del.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:29:21
Svar/Indlæg:
326/165
#7 så har du nok ikke haft fingre i en Centrino maskine - min siger kun noget når Windows fucker i en process og den bruger max cpu... ellers lydløs. Dvs HD'en støjer lidt, men det er meget normalt for en 7200rpm.

Valderrama

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2006 16:32:55
Svar/Indlæg:
106/5
Kan du ikke prøve at forklare "plastikagtige"?

De acer'e jeg har haft fingrene i, har været betydeligt mere stilfulde end den Zepto én fra min klasse har. Desuden har de begge også været MEGET støjsvage.

jakob3k

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:32:57
Svar/Indlæg:
440/3
Har aldrig rigtig leget med bærbar før.. Men hvor får man ellers mest for pengene? Den skal gerne ku' klare lidt af det hele.. :)

Kim

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:38:46
Svar/Indlæg:
772/50
baah acer er noget skidt, har haft fat i dem alle, et tidspunkt kunne jeg lide dem(pga. pris) men det er ovre nu, gik i skole på aalborg teknisk med Rainmaker og han havde en acer, 7 gange måtte den ind og vende hos TDC og mange timers diskussion om købelov og rettigheder før at TDC tog sig sammen og ga pengende tilbage, men 5 gange af de gange den var inde ca var den nede ved acer og den kom tilbage med fejl hver gang!, har set to acere der køre godt, og som er over ½ år gamle, en ferarri, og en centrino ting, men de er stadig noget plastikagtige, mine vega er nicere end en acer :D..