Creative X-Fi SPDIF I/O udgang

Diverse d.  24. januar. 2006, skrevet af System
Vist: 158 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2006 14:46:36
Svar/Indlæg:
0/11005
Halløjsa allesammen! :)

Jeg har fået mig et Creative Sound Blaster® X-Fi XtremeMusicT og der ville jeg så gerne bruge SPDIF udgangen til mit logitech Z-5500 højtalere sæt, jeg skaffede et omskifter stik (sandberg 506-00) og et SPDIF kabel og satte det til og ændrede opstilingen til digital under lyd kortet, men i stedet for lækker AC3 lyd kommer der kun sterio lyd fra H+V front højtalere.... :(

Er der nogen af jer der har samme problem....? og evt. en løsning

POPPER
steen

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 14:53:52
Svar/Indlæg:
2870/65
Er lige med på en lytter, da jeg kraftigt har overvejet at anskaffe mig sådan et lydkort.

Har set af anmeldelser på edbpriser, at der kan forkomme problemer med mikrofon-stik....noget med at det enten ikke virker...eller skal deles med anden linie....som vist heller ikke virker for godt.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 15:08:44
Svar/Indlæg:
1633/76
Er det ikke den klassiske creative feature, med at de kun kan levere "surround" igennem deres 3-minijack-system? Jeg mener ikke de kan klare andet end ac3/dts passthrough.

Bosse

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 15:41:46
Svar/Indlæg:
290/7
Jeg har sådan et lydkort, og det er rigtigt, at stikket til mikrofonen også bruges til noget andet (kan ikke lige huske hvad). Det er dog bare et spørgsmål om at sætte det rigtigt op. Min mic. virker kun når lydkortet er indstillet på Game-mode, man det er heller ingen problem, for det er det hele tiden :)

Ellers kan man kun sige at lyden er lækker