Langsom internetforbindelse

Diverse d.  24. januar. 2006, skrevet af Hanga1986
Vist: 258 gange.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:16:31
Svar/Indlæg:
259/55
Hej

Jeg har et problem med min internet forbindelse. Det er en 1mbit forbindelse hos Dansk kabel tv.

Problemet er at de ofte går meget langsomt. Ikke så ofte med at hente sider osv., men mere med at downloade og hente f.eks. små videoklip som skal afspilles i explorer.

Nogle steder fra henter jeg med full speed, dvs. 120 kb/s. Men de fleste steder downloader jeg kun med 10-30 kb/s, selvom mine venner henter med full speed samme sted fra. Ergo det er ikke serveren der er langsom, det er mig der har problemet.

Jeg skulle gerne have den nyeste driver til mit netværkskort, har i hvert fald ikke kunnet finde nyere på nettet. Det er et onboard netkort, 3com gigabit lom (3c940).
Så har jeg en DI-604 router, og det er her problemet ligger tror jeg. Der er nemlig en firewall indbygget, og er det muligt at den kan sløve forbindelsen visse steder? Jeg har dog prøvet at lukke firewall'en for min com (DMZ), men det hjalp ikke. Er dog lidt i tvivl om det i det hele taget lidt i tvivl om jeg fik lukket den ordenligt.

En anden ting jeg har undret mig over, er at der nogle steder er sådan en lille "lås" nede i bunden af explorer, og hvis jeg holder musen hen over det, siger den (sikker forbindelse - SSL 128 kbit). Er det normalt, og hvad menes der med sikker forbindelse?

Jeg ved godt at det sikkert er svært for jer lige sådan at påpege præcist hvad der er galt. Men måske kunne i sidde med nogle idéer ?

Anton

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:28:38
Svar/Indlæg:
444/97
Det med SSL 128 kbit betyder bare at den internet side du har forbindelse med har en krypteret forbindelse.

Det kunne godt være den server du henter fra som er langsom, er det den samme server som dig og din ven henter fra ?:(

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:35:37
Svar/Indlæg:
259/55

Forstår ikke helt hvad du mener med det sidste? Det jeg mener med det er, er at når jeg f.eks. har hentet en fil fra lad os sige yousendit, så har den måske downloadet med 10-20 kb/s... Så beder jeg en af mine venner over msn at prøve at sætte samme dl igang, altså gennem hans egen forbindelse. Det har jeg prøvet mange gange, og hver gang har de hentet med full speed, ergo. serveren er ikke langsom.

OO

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:40:38
Svar/Indlæg:
129/8
åbn et dos vindue og kør en tracert til destinationen (tracert *.dk) og se hvor den muligvis har længere svar tid end din kammerat (som også laver samme finte)

Anton

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:42:44
Svar/Indlæg:
444/97
2#

ja ok, så er det jo ikke det er der problemet ;)

Ved ikke helt det med din firewall, men hvordan slog du den fra på din router?

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:44:51
Svar/Indlæg:
259/55

Ved at skrive sin IP i "addresselinjen" i explorer kan man logge sig ind på firewall'en og ændre i instillinger. Derinde er der så en funktion som hedder DMZ, som gør at man kan fjerne en computer fra firewall'en.

Anton

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:49:42
Svar/Indlæg:
444/97
Ok, så lyder det jo ikke så besværligt.
Hvis du har det tror jeg ikke det er det som er problemet.
Men ellers tror jeg ikke en firewall kan sætte forbindelsen sp meget ned.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:53:46
Svar/Indlæg:
259/55
#3, er jeg ikke helt sikker på at jeg kan finde ud af.

Kommandoprompt i tilbehør er det samme som et dos vindue ik?

Og hvad er det så du siger jeg skal skrive? sådan her "tracert linket"?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 17:57:51
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har altid et pr små .reg filer liggende til at speede Internettet op med.

Åben Notesblokken og fyld disse tekster ind i 2 filer og gem dem med en .reg extension:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000019
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000019

og

REGEDIT4

"MaxConnectionsPerServer"="8"

"MaxConnectionsPer1_0Server"="16"

Den første kalder jeg "IE_no_limit.reg" og nummer 2 for "inet.reg".

Når filerne er lavet dobbeltklikker du på dem og genstarter...prøv så igen. Se om ikke det har hjulpet noget.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 19:15:43
Svar/Indlæg:
259/55

Ingen effekt desværre :(

Det kan være at jeg lige skal sige, at det ikke kun er når jeg downloader at det går langsomt. Også når jeg f.eks. skal se et lille klip i explorer, eller hvis der skal hentes en lille lydfil der skal afspilles i explorer. Det kan tage op til flere minutter, hvor det for mine venner er et spørgsmål om sekunder.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 19:19:29
Svar/Indlæg:
259/55

er lige blevet i tvivl om den første der er blevet kopieret rigtigt. Der er jo kommet et par smileys ind i teksten, og når man kopierer tager den vel ikke det med? prøver f.eks. lige nu
"dword000019" - den har altså bare undladt det der skulle stå i stedet for smiley.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 20:45:45
Svar/Indlæg:
259/55
Prøvede lige at gå ind på de gamles for at tjekke hastigheden der. Det er fuldstændig det samme. Så det må være noget med forbindelsen og ikke noget med min com.

Laziter

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2006 22:19:29
Svar/Indlæg:
208/3
Nu ved jeg ikke hvordan Dansk Kabels situation er der hvor du bor..
Men heroppe omkring har de været travlt beskæftiget med at udbygge deres system til IP-telefoni og det har givet daglige forstyrrelser af nettet.
Du kan prøve at gå ind på www.dk-tv.dk og tjekke driftmeldingerne. Husk lige at finde kundenummer og tast-selv kode frem.

Noget helt andet..
Har du tjekket din computer for spyware, virus og hvad der nu ellers findes?
Det kunne jo være at du havde noget snavs til at ligge der stjæler din båndbredde.

Hanga1986

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2006 00:38:25
Svar/Indlæg:
259/55

Er ret sikker på at det ikke har noget med driftsforstyrelser at gøre, da andre hernede med samme forbindelse ikke har problemet.

Tvivler på at det er noget med spyware at gøre da det som sagt er det samme inde hos de gamle. Men der sker jo ikke noget ved at fjerne lortet, tværtimod, tvivler dog på at jeg har ret meget.