Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2006 16:16:31
Svar/Indlæg:
259/55
Hej
Jeg har et problem med min internet forbindelse. Det er en 1mbit forbindelse hos Dansk kabel tv.
Problemet er at de ofte går meget langsomt. Ikke så ofte med at hente sider osv., men mere med at downloade og hente f.eks. små videoklip som skal afspilles i explorer.
Nogle steder fra henter jeg med full speed, dvs. 120 kb/s. Men de fleste steder downloader jeg kun med 10-30 kb/s, selvom mine venner henter med full speed samme sted fra. Ergo det er ikke serveren der er langsom, det er mig der har problemet.
Jeg skulle gerne have den nyeste driver til mit netværkskort, har i hvert fald ikke kunnet finde nyere på nettet. Det er et onboard netkort, 3com gigabit lom (3c940).
Så har jeg en DI-604 router, og det er her problemet ligger tror jeg. Der er nemlig en firewall indbygget, og er det muligt at den kan sløve forbindelsen visse steder? Jeg har dog prøvet at lukke firewall'en for min com (DMZ), men det hjalp ikke. Er dog lidt i tvivl om det i det hele taget lidt i tvivl om jeg fik lukket den ordenligt.
En anden ting jeg har undret mig over, er at der nogle steder er sådan en lille "lås" nede i bunden af explorer, og hvis jeg holder musen hen over det, siger den (sikker forbindelse - SSL 128 kbit). Er det normalt, og hvad menes der med sikker forbindelse?
Jeg ved godt at det sikkert er svært for jer lige sådan at påpege præcist hvad der er galt. Men måske kunne i sidde med nogle idéer ?