Overclocking af Opteron 146?

Overclocking d.  25. januar. 2006, skrevet af System
Vist: 211 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
25-01-2006 12:01:13
Svar/Indlæg:
0/11005
I den seneste udgave af PC planet læste jeg at Opteron 146 skulle kunne clockes til at køre som en FX55 på et DFI Lanparty N4 bundkort, så ville jeg høre om der var nogen der havde prøvet at gøre dette... Og hvis der var om der så kræves nogle specielle ram og ekstra køling osv...

PS... jeg er n00b inde for dette område så bær over med mig hvis jeg snakker sort
Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2006 12:05:50
Svar/Indlæg:
6052/189
Det KRÆVER ikke vilde ram, da man altid kan bruge en "divider" der gør at rammene ikke kører så hurtigt som din cpu's fsb ( det er den du clocker på.. fra 200mhz og op efter. Normalt i 1:1 forhold med rammene ).

Ekstra køling er en god ide. Her gælder det kabinet-blæsere for at sikre at du får den varme luft ud og frisk luft ind. Der følger nok en standard-køler med til din cpu. Den kan du sagtens bruge. Ikke det bedste, men den burde kunne gøre jobbet ganske fint.

Når du clocker bruger dit hardware også mere strøm, så hvis du sidder med en relativt lille strømforsyning ( lad os sige en middel kvalitets psu på 300-350w ) ville jeg også kigge efter en ny. Dette kan også begrænse dit resultat hvis den er af for dårlig kvalitet.

Derudover overclocker man i bios ved at øge fsb en smule, teste om den er stabil, øge en smule mere, teste igen osv.

Primært :P