Har brug for test af Opteron 165 og 7800GT

Bundkort / CPU d.  26. januar. 2006, skrevet af andepro
Vist: 369 gange.

andepro

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2006 23:30:06
Svar/Indlæg:
148/27
Jeg har problemer med mit nye system. Computeren vil godt starte, men der kommer ikke noget på skærmen.
Jeg er nervøs for at min cpu har taget skade af installation af scythe ninja, der er nemlig kommet et meget lille mærke i cpu'en.
Mit nye kabinet har ikke nogen speaker, så dels har jeg ikke mulighed for at indkredse problemet af den vej, og dels er alle delene nye, så jeg ved ikke hvad jeg kan forvente der virker :(

Er der nogen hardwareinteresserede, der lige har en maskine at proppe det i, og som bor i Århus?

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2006 23:33:45
Svar/Indlæg:
1762/50
Hvis alternativet er der, vil jeg gerne teste det..

Men så skal du sende det til Haslev.. ;)

andepro

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2006 23:42:40
Svar/Indlæg:
148/27
Først og fremmest tak for interessen!

Men uha...jeg vil helst undgå at skulle sende det, og tiden det tager osv. Jeg prøver at krydse fingre for at der er nogen andre der svarer.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2006 23:55:25
Svar/Indlæg:
1762/50
->#2

Bare iorden, selfølgelig er det nemmest med folk fra samme "Land" (Jyder! ;)) Men bare hvis det er, at der er ingen der har lyst! Så er jeg på pletten..

Evt. Prøvet at Resette CMOS? Alle strømstik sidder i? prøv at bytte rundt på RAM modulerne, (Forskellige sockler, moduler osv.)

Og hvordan mener du "Beskadigt"? CPU.. har du knækket IHS eller hva mener du? bøget nogle pin's? ridset i PCB'et? :(

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2006 23:58:01
Svar/Indlæg:
10398/435
hvordan et mærke i cpuen? har den fået et slag? er der ikke Heatspeader på?

andepro

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2006 08:33:57
Svar/Indlæg:
148/27
#3 har resat bios et par gange. Alle strømstik sidder i, pånær et kun skal sidde i når der er to g-kort i. Jeg har læst manualen flere gange - (A8R-MVP) og både ram og single-grafikkort skal sidde i blå slots. En lille sort sag skal sidde i det andet crossfireslot.
Det med ram-modulerne vil jeg prøve, når jeg har fået testet cpu og grafikkort.

Pins er ok på cpu'en. Det er oversidens overflade der har fået et lille hak i kanten, og så er jeg i tvivl om, hvor kraftigt et skævt tryk den har fået. Jeg stod med bankende hjerte da jeg samlede det, og forsøgte at holde det lige, men ninja er meget stor, og den har trykket lidt skævt, kan jeg se på bunden af ninjaen, hvor der er en lille afmærkning af cpu'ens kant præget ind i kobberet.

#4 jeg ved ikke hvad heatspeader er, det er overfladen der er problemer med.

Edit: har prøvet med Tagan 480 PSU - samme adfærd.

andepro

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2006 11:12:55
Svar/Indlæg:
148/27
Nu ryger hele lortet ned til Zitech computer.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2006 11:19:17
Svar/Indlæg:
14079/622
->#6
Det er nok ikke CPU.. det er næsten umuligt at smadre kernen på en opteron, da den er beskyttet.

Er du sikker på at dit grafikkort er presset helt i bund ?

Hvis ja, prøv med et PCI-grafikkort, eller evt en reset af CMOS :i

Holmer

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2006 12:37:10
Svar/Indlæg:
116/11
Nu ved jeg ikke hvilke RAM du har i men:
Prøv at starte PC med kun en stang RAM i (typisk i B1 position). Jeg har selv prøvet noget lignende med 2x1GB Ballistix PC4000 og mit Asus A8N32 SLI Deluxe vil ikke boote med to stænger kun en. Problemet var at E6 stepping CPU'er understøtter op til DDR 500 uden at CPU er OC. Dvs. at som standard satte den RAM til den hastighed og det ville de bare ikke med to stænger. Så prøv at boot m. en stang og derefter gå ind i BIOS og sæt det der svarer til memory divider til DDR200 så kan du smide den anden stang i og køre (sådan virkede det for mig 😉

MVH
Holmer

andepro

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2006 19:20:17
Svar/Indlæg:
148/27
Jeg tog den med til Zitech computer, og den virkede med det samme hos dem ?:(
Jeg havde faktisk leget med dvi/vga-adapteren, men det hjalp ikke på det tidspunkt, men det kan alligevel kun have været den :00

Tak til alle der prøvede at hjælpe...det gav støtte til sjælen! :f

Og...lad være at grine for meget ikke ;)

:e