Hvilke Pc-højtalere?

Diverse d.  28. januar. 2006, skrevet af AproXi
Vist: 223 gange.

AproXi

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2006 00:34:10
Svar/Indlæg:
13/6
Hey alle her på Ht og Oc :f

Sidder her på min stol og sveder, foran edbpriser.dk, fordi jeg ikke ved hvilke pc-højtalere jeg skal købe :l..
Jeg har kigget lidt på disse mid-end systemer:

Altec Lansing VS3151: kortlink.dk/2cxx
Creative Inspire T5900: kortlink.dk/2cxy
Logitech X 530: kortlink.dk/2cxz

Nu vil jeg gerne bare have jeres mening om det!

På forhånd tak AproXi - Mads

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2006 00:43:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Start med at læse nogle tests af dem - det giver mere basis for at bedømme det.

Logitech forbinder jeg med pap lyd - ligeså med Creative. Jeg har endnu ikke hørt noget som jeg synes var værd at råbe hurra for fra dem.
Altec Lansing er lidt mere interessant efter min mening - dog bedømt på et par af deres 2.1 sæt. Det virker som om der er mere styr på at lydkurverne følges ad, og frekvenserne er adskilt korrekt. Det nytter f.eks ikke at man sætter satellitterne til at spille bas - og bassen til at spille for høje frekvenser.

Mange af den slags højttalersæt lyder nogenlunde fint når de bliver skruet 70-80% op, men mister totalt dynamik når man skruer ned på 20-30% hvor man jo for det meste hører musik. I det tilfælde skiller Altec Lansing sig ud fra de to andre - positivt.

AproXi

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2006 01:22:59
Svar/Indlæg:
13/6
haelder nok mest til Altec ansing, nu da du skriver, at man kun kan faa ordenlig lyd fra Creatavis/logitecs hojtaler-systemer, naar man spiller hojt. :x

ps: gaar I seng nu, fordi jeg er f...ing traet, saa kan forst skrive tilbage imorgen. "GODNAT"

M.V.H AproXi - Mads

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2006 01:39:46
Svar/Indlæg:
976/138
Kan i hvert tilfælde godt anbefale de Altec Lansing der. Min søster har dem og de spille UDEMÆRKET til prisen og så endda kun fra lyden fra hendes bærbare.

Dog vil jeg lige kommentere #1. Det kan godt være logitech og creative har lavet noget som ikke er specielt godt, men det her sæt fra Logitech spillet godt nok ud over alle grænser:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

AproXi

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2006 10:39:01
Svar/Indlæg:
13/6
Har hørt at man kan montere dissse
Altec Lansing VS3151: kortlink.dk/2cxx på vægen. Er det rigtigt?