Overclocking stopper ved 10% ?

Vandkøling d.  28. januar. 2006, skrevet af System
Vist: 321 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2006 19:22:07
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey.. Har et asus k8n-e deluxe med en amd athlom 64 3200+ der lå på 2.2 GHz.
(Det skal lige siges jeg er helt ny inden for oc området..)
Jeg har været inde i bios, men der kunne man kun vælge mellem 1, 3, 5 og 10% overclocking, jeg har sat den til 10% så jeg nu ligger på 2420MHz, men jeg ville jo gerne lidt højrer op, men hvorfor kan jeg ikke sætte den højre?
Hjælper det noget hvis i får dette bille:

Eller en everest rapport eller noget...

Håber i kan hjælpe mig :)
DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2006 19:39:15
Svar/Indlæg:
2786/120
Det er auto-overclocking... Du skal sætte den manuelt.. Da du er helt ny vil jeg anbefale at du læser http://www.hardware-test.dk/oc... ...
Den er god at have i baghovedet når man oc'er ;)

MVH.
Toke :)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2006 00:41:50
Svar/Indlæg:
2786/120
læs den guide jeg viste dig inden du kommer igang.. ;)
Ellers kan du risikere at det overhovedet ikke starter op til sidst :p

MVH.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2006 11:02:25
Svar/Indlæg:
4310/364
Som sagt så SKAL du læse en masse guides inden du begynder med at overclocke...
for hvis lortet pludslig ikke vil mere en dag så er det godt at vide hvad du skal gøre!
Men som en hovedregel så sidder der et lille batteri på dit bundkort (lille fladt rundt et).
Hvis alt andet fejler og du ikke kan få liv i den...ja så pil det ud i en 5 minutters tid og sæt det i igen...så sletter du nemlig alle data i din bios.. du mister ikke noget ved det andet end at du skal indstille den til dit sidst virkene overclock...
Men den mur du har nået nu er sikkert fordi pga den skal have mere volt.. og det er der det bliver farligt! for svinet bliver vamere!
Nu ved jeg ikke så meget om at clocke AMD maskiner (Pentium for ever!) men man skal vist holde dem under 40-45 grader? ellers så må i AMD fyre lige rette mig :e

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2006 11:47:34
Svar/Indlæg:
2786/120
#4 Arrrh, 40-45 grader er måske lidt lavt sat... de kan sagtens tåle at blive de 50-55 grader, men så heller ikke mere ;)

#0 Det er Volt du skal passe på med at hæve, da AMD ikke bliver synderligt varmere af højere clocks, men volt gør som regel en forskel ;)

MVH.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 16:43:49
Svar/Indlæg:
2786/120
#6 Du skal først sætte volt op når CPU'enn ikke vil mere ved den volt du allerede giver den... alt andet er spild af strøm og udvikler mere varme end nødvendigt ;)

Bare stille og roligt hæv FSB indtil den ikke længere kommer ind i windows, så sætter du volt op, indtil du rammer hvor den enten bliver for varm eller ikke vil ind i windows... Så sætter du FSB lidt ned, holder volt på det samme og stabilitetstester (Prime95, spil osv ;) )

MVH.