Overclocker
Tilføjet:
29-01-2006 01:16:34
Svar/Indlæg:
0/11005
Computer specs:
- Intel processor 2,0 gHz (kan ikke lige huske om det er Pentium eller Celeron)
- Asus P4V8X-X motherboard
- 2 x 40 GB harddiske
- 768 MB ram
- 300 Watt strømforsyning
- Nvidia Gforce ti 4400 grafikkort
- Windows XP professional, SP 2
For et par uger siden satte vi de to harddiske samt 512 MB ram i vores computer - de var ikke nye (ca. 3 år gamle) men fra mine forældres gamle computere. Det så ud til at køre glimrende, indtil i morges..
I går aftes spillede jeg Neverwinter Nights på computeren uden nogen former for problemer bortset fra at det virkede som om den vibrerede, det lød som om det i hvert fald, sådan en sær summen, ikke konstant men mere eller mindre rytmisk, men udover det var der ikke noget sært ved computeren.
Da min mand ville tænde computeren her i morges startede problemerne så... Han tændte den og den begyndte at køre i ring - den tændte meget pænt og kom til den skærm hvor der står oplysninger om computeren helt i starten (på vores står der noget om Asus osv) og da den skifter skærmbillede og genstarter sig selv.
Han vælger at trykke på F8 da den starter op for gud ved hvilken gang, for at komme til hans anden harddisk for at forsøge at starte fra den i stedet for. Men den anden harddisk påstod at den ikke kunne genkende den Windows der var på den (og ja, det er en lovlig Windows). Så han geninstallerede Windows på den anden harddisk - det gik fint nok - men så da han kører Windows XP tour går computeren ned - den slukker helt. Og nu kan den slet ikke starte.
Der er tydeligvis en eller anden form for strøm i computeren, da modem-lyset (i det stik den sidder i på computeren) stadig lyser, samt der er et grønligt lys fra et eller andet sted inde i computeren..
Den reagerer stadigvæk slet ikke når man tænder på powerknappen foran - ej heller når man trykker på den afbrydertast bag på...
Nogen ide om hvad der kan være galt..?