Comp vil ikke starte

Bundkort / CPU d.  29. januar. 2006, skrevet af rene0399
Vist: 283 gange.

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2006 19:36:18
Svar/Indlæg:
217/32
Hey

nu er jeg efterhånden godt træt af mit nyerhvervede hardware...

når, men til problemet. Den vil ikke starte. jeg brugte den igår aftes hvor den benchede lidt og jeg lavede et mildere oc af den.. den har ikke fået mere end 1,5V.

men så ville jeg så tænde den i morges, og det ville den ikke. alle blæsere starter og hdd spinder op, men så sker der heller ikke mere...

Den ellers flinke dame i min bios siger ikke noget, hvilket hun gjorde da jeg ikke kunne få den til at virke da jeg lige havde samlet den...

det skal dog også tilføjes at jeg har haft små problemer med at starte den før, men det løste jeg ved at slukke på psu i 5 min, og så virkede den...

specs:
amd 3500+ "winchester"
Asus a8n-sli deluxe
2x512mb ballistix 2-2-2-5 pc 3200
chill innovation 450w atx 2.2 psu

så kom endelig med nogle forslag, som jeg kan prøve af...

René

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-01-2006 19:42:15
Svar/Indlæg:
14079/622
Prøv at hive strømstikket af PSU ud i et par minutter, og sæt det i igen.
Chill Innovation har desværre nogle kedelige problemer.. det er ikke sikkert det er den den er gal med, men prøv lige "tricket" af ;)

Hvis det ikke virker, prøv at cleare CMOS..

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2006 19:49:42
Svar/Indlæg:
217/32
Jeg har haft slukket på stikkontakten hele dagen, så tror ikke det ligger der..

og har cleared CMOS alt for mange gange... :D og jeg prøvet tricket med at tage batteriet ud i en halv time...

jeg kan prøve at forlæare lidt mere. Det er ligesom om den ikke loader BIOS, den for bare strøm og så er det. når jeg trykker på start-knappen blinker min skærm lige kort, men eller skriver den fortsat "no signal".

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-01-2006 20:47:15
Svar/Indlæg:
14079/622
Det kunne også lyde som en ram-fejl.. Der er ikke noget LED-display hvor der står fejlkode ?

Prøv med kun én stang ram i.. og hvis det ikke virker, så ryk lidt rundt på den

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2006 21:04:32
Svar/Indlæg:
217/32
Jeg har prøvet med en ram stang, og det virker stadig ikke..

da jeg samlede det i den snart forgangne uge, havde jeg heller ikke sat rammene ordentligt.. men så er der en stemme i højttalerne der siger ram fejl.. kan ikke huske det ordret..

men problemet er at den slet ikke siger noget nu, den melder ikke om fejl, som den ellers gjorde da jeg samlede det...

og jeg har husket at tænde for højttaleren.. :D

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2006 21:16:35
Svar/Indlæg:
4310/364
ville være lækkert hvis du kunne skrive hvad det er for et system du har?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2006 21:17:23
Svar/Indlæg:
4310/364
ups...sidder og ser fjerner så sov i timen...min fejl :r :i

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2006 21:18:36
Svar/Indlæg:
4310/364
har du tjekket at dit gfx sidder ogdenligt i sin port og at der er sluttet strøm til kortet?

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2006 11:11:15
Svar/Indlæg:
217/32
Ja, det kommer strøm til gfx, kan mærke at HS bliver varm (det er passivt kølet) og mine ram blive lune og min cpu bliver lun...

men der kommer bare ikke noget frem på skærmen...

og jeg nægter simpelthen og tro jeg har brændt noget af... cpu har ikke været over 52 grader, og chipset ikke over 40.
gfx har ikke været oc'ed pga. den er passivt kølet.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 11:41:36
Svar/Indlæg:
2870/65
Prøv at holde Insert-knappen nede før du sætter strøm til systemet...og hold den nede mens du starter dyret op.

Hvis der stadig ikke kommer noget på skærmen, skal du prøve at sætte et PCI grafikkort i maskinen....samme procedure igen.

Reset din bios.

Prøv det først...ellers må du prøve med et andet grafikkort. Hvis det heller ikke duer, skal du overveje rma på dit board

Mathias

Overclocker
Tilføjet:
30-01-2006 13:40:26
Svar/Indlæg:
79/23
jeg har prøvet det samme,det var min psu der var brændt af...

ku være det var det

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2006 14:13:03
Svar/Indlæg:
217/32
Når, nu har jeg så prøvet lidt mere, men med samme resultat...

at holde insert nede, virker heller ikke...

Jeg nægter simpelthen at tro min PSU er stået af, da jeg har prøvet med en anden (20pin) og med samme resultat...

jeg ligger ikke lige inde med et pci gfx, men det jeg har puttet i er lige taget ud af embalagen, og har aldrig set andet end stock volt osv...

men det jeg forstår mindst af, er at min voice-ting, der plejer at sige noget, hvis der er noget galt, slet ikke siger noget.. så det kunne meget vel tyde på det er mobo det er galt med...

men jeg skal nok ha en rma sag igen så...

alle forslag modtages stadigvæk, ligemeget hvor sindsyge de er. :D

René

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2006 14:16:42
Svar/Indlæg:
217/32
hvad skal jeg skal til forhandleren hvis jeg skal have gang i en rma sag?

det er ikke lige mit stærke område, har ikke haft noget der har været defekt..

René

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:43:45
Svar/Indlæg:
2870/65
Havde et board fra Abit med nogenlunde samme problem....altså ingenting på skærmen.

Jeg tog fat i Abits support afd. i holland (som jeg havde snakket med tidligere - i samme ærinde - vidste at jeg skulle have fat i en ny bios chip). Fik dem til at "hjælpe" mig...indtil de måtte erkende, at jeg havde ret i at boardet msåke var kommet med en korrupt bios chip.

De sendte mig fluks en ny chip....som så heller ikke virkede. Tilbage til Abit´s support....som så rådede mig til at kontakte forhandleren med en udskrift af vores email kommunikation.

Som sagt, så gjort.....fik fat i forhandleren....3 dage senere havde jeg et nyt board. Så spillede tingene.

Sørg for at have fabrikantens support afd. med på råd...så står du meget stærkt hos forhandleren i en ombytning/reperation.

De fleste forhandlere har en side hvor du kan lave en rma sag....ellers henviser de til fabrikanten.