BenQ RMA helvede.

Diverse d.  30. januar. 2006, skrevet af Gripen90
Vist: 844 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-01-2006 14:58:58
Svar/Indlæg:
15982/637
For lige at få afløb for nogle frustrationer...

Ja det var således at den 12jan. bestilte jeg en BenQ FP71V skærm ved proshop.dk, men efter 1uge ville jeg lave en RMA på den fordi strømforsyningen peb MEGET i den. Jeg ringer til proshop og bliver henvist til deres RMA på deres hjemmeside. Fint nok tænker jeg... men NEJ jeg henvises til at kontakte BenQ DK for at lave RMAen.
Nå jeg får fat i BenQ men deres engelske kolleger... FFS jeg ringer jo til et dansk nr !!. Nå men jeg snakker engelsk og beder om den dansk kollega ringer tilbage. Det gør der så eft. 30min. Jeg snakker med ham og forklarer tingene og han siger skærmen er DoA (Dead on Arrival) og jeg får den ombyttet til en ny. Han får så emailet min faktura fra proshop som skal sendes til deres service og support center som så vil kontake mig mht ombytning og levering af skærm....
Der går 6dage... hører intet. Jeg ringer nu igen til BenQ men venter i 1½ time på at få fat i nogen.... så får jeg fat i den svenske support !!! FFS jeg ringer til den danske jo !!!. Nå men jeg forklarer ham svenskeren tingene og han giver mig nummeret til DK's service og support.
Jeg ringer til BenQs service og support afdeling og får at vide de er midt i en flytning men jeg vil blive kontaktet vedr. leveringen af min skærm om 2 uger.....

Nu er jeg satme ved at gå ud af mit gode skind.... 1 md. UDEN skærm, og jeg ved sku ikke hvem jeg snart skal være mest vred på. Enten Proshop fordi de fralægger sig ethvert RMA ansvar eller BenQ's ELENDIGE service og hver det er UMULIGT at få fat i en dansk arbejder medmindre man snakker med en engelsk kollega først....
Jeg er så super træt af det l*rt.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:12:54
Svar/Indlæg:
2029/63
Det er altså Proshop der skal varetage RMA.

Så kontak dem og sig du vil henvende dig til forbruger styrelsen hvis de ikke godtager din ophævelse af handlen.

Inden for 14 dage har du jo lov at sende den tilbage hvis du ikke er tilfreds.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:13:03
Svar/Indlæg:
3640/1231
Altid en kedelig situation at stå i :(

Dog er det nok BenQ du skal se dig sur på, og faktisk syntes jeg ikke du skal godtage at de er "midt i en flytning". En godtgørelse må absolut være på sin plads.

Angående Proshop, så har de deres på det rene. Du vil aldrig kunne få bedre service gennem dem. De skal jo igennem det samme som du skal. De giver dig bare muligheden for at springe dem over som mellemled, hvilket bliver mere og mere brugt. Selvom det kikser engang imellem, er jeg overbevist om at en direkte RMA til producenten vil være at foretrække :)

Jeg syntes du skal gribe fat i BenQ igen, for selvom de flytter er de absolut ikke helt hjælpeløse ;)
Havde du ville lave en bestilling på 3.000 skærme, skulle du nok blive ekspederet :l

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:14:10
Svar/Indlæg:
3640/1231
#1 > Proshop står med det endelige ansvar, men det betyder jo ikke de er hurtigere. De henvender sig jo også til BenQ inden de giver ham en ny skærm.

De 14 dages returret er jo overskredet nu...

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:15:24
Svar/Indlæg:
416/49
Efter de nye regler behøver Proshop jo ikke klare RMA sager, det er jo producenten der står for det.
Men det er klart at når man står i siituationen er det rimelig uretfærdigt.
Det med at ringe til et dansk nr. og få fat i en udenlandsk supportmedarbejder har jeg prøvet mange gange. Det er åbenbart populært at sammenkæde supportafdelingerne i norden og england.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:16:19
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja, bare prøv at ringe til MS (dansk nummer) for at aktivere din windows :00

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:23:24
Svar/Indlæg:
416/49
Noget med EU, det var vildt meget oppe i medierne for bare kort tid siden.

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:25:31
Svar/Indlæg:
1445/231
5# ja så får man altid fat i en svensker ller normand man bare ikke fatter en dyt af hvad siger :/

0#
Ja det er sq træls at stå i sådan en situation. Har heldigvis ik prøvet det selv endnu.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-01-2006 15:26:37
Svar/Indlæg:
15982/637
BenQ's RMA helpdisk som jeg ringer til har umiddelbart ingen kontakt med deres service og support afdeling :l
Jeg tror at jeg skal køle lidt ned inden jeg ringer til ders service og support.

Mht proshop...jaja så kan det da godt være, men skærmen indgår under det der hedder DOA = Dead On Arrival (fik jeg af vide af BenQ) og det betyder skærmen skal ombyttes. Så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så svært for proshop at lave den ombytning når de har 20+ på lage, og så kan de smide den defekte videre til BenQ og så ville alle være glade.

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:28:35
Svar/Indlæg:
416/49
Mht. til det jeg nævnte med EU er her et link.

http://www.dr.dk/Nyheder/EU/20...

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:32:56
Svar/Indlæg:
3640/1231
#9 > Det er de færreste der gør det på den måde :(
Uanset om de havde 1000 på lager, kan du være sikker på at du ikke ville få din, før den var sendt til BenQ og der var kommet en ny en tilbage igen derfra.

Jeg tror at avanceret lagerstyring og alt sådan noget nymodent skrammel er lidt skyld i det.
Når du indleverer en skærm med SE nr 01 - modtager du så fra Proshop en der hedder 02.
Fra BenQ modtager Proshop en der hedder 03 (som du skulle have haft).
I teorien kan det være ligegyldigt, men der er stor forskel på salgs og support afdelinger. De kører som regel hver deres budgetter osv.
Det er sikkert sådan noget der gør forskellen i sidste ende :l

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 15:41:45
Svar/Indlæg:
10398/435
haha #0.. du er ikke igennem endnu! BenQ kontakter ikke Proshop, men deres service-partner i dk. jeg kan lige PM dig noget info, så du måske kan komme hurtigere igennem det hele.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-01-2006 15:42:05
Svar/Indlæg:
15982/637
Tænk hvis værksteder gjorde sådan ! ja så ville folk gå grassat, men nej nej, med den andet kan vi godt vente...

Jeg gad godt se den kunde aflevere sin bil til et værksted for de så siger han er nødt til at vente 2 uger på at den får den og den reserve del hjem....

Ja det er sat på spidsen, men princippet er det samme.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-01-2006 15:44:21
Svar/Indlæg:
15982/637
#12: mmm det ved jeg godt. Det er jo også det jeg skriver. Deres "service partner" er ved at at flytte og derfor kan de gøre "sh*t".

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 16:04:55
Svar/Indlæg:
10398/435
ah, jeg læste bare denne sætning på en anden måde så..
Jeg ringer til BenQs service og support afdeling og får at vide de er midt i en flytning

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
30-01-2006 16:08:32
Svar/Indlæg:
15982/637
#15: Ja men nu er der gået over 14 dage da jeg jo ventede forgæves på svar fra BenQs service og support afdeling.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2006 17:55:38
Svar/Indlæg:
15982/637
*Update*
Ja så var det det....

Jeg hørte intet fra service og support afdelingen, så jeg ringede til Proshop og fortalte dem sagen. De fik fat i service og support (Qtronic) og efter trækken frem og tilbage fik de sat en aftale igang i Torsdags om at jeg fik min skærm i dag mandag, leveret med fragtmand.
Det lød jo vældig godt så jeg glædede mig til i dag.

Fragtmanden kom så med en skærm... men kassen var anderledes ! Jeg havde fået en BenQ FP71W Widescreen 17TFT skærm i stedet for min FP71V.
Jeg ringede til Proshop og fortalte dem det. De svarede at det nok var som en venlig gestus for at jeg havde helt uacceptabelt længe på en skærm at jeg havde fået denne dyrere skærm.

Det lød jo fint så jeg pakkede dem op og kunne godt nok se at specs ikke var helt så gode som den gamle mht ms ! (25ms på W modellen og 4ms på V modellen). Nå men det kunne være det ikke var så slemt for den var jo ret flot.
Nå men jeg fik den hooked op og ingen pixelfejl- alt perfekt.... troede jeg.... Så begyndte mareridtet. Jeg kørte 3Dmark2001 Car chase og lobby testsne og kors i hytten for voldsom ghosting/slør effekter... Det var ulideligt at se på.

Jeg ringer til proshop igen og siger at den skærm kan jeg slet ikke bruge, da den slet ikke kan bruges til spil. Nå de vil så få fat i Service og support afdelingen igen og så ville de ringe tilbage.

Kl.16:15 ringer jeg igen til proshop for at høre hvad der foregår.... De kunne ikke få fat i dem derover men ville prøve igen i morgen....
MEN nu havde jeg fandme fået nok. Jeg opsagde købet på skærmen og sagde at nu sendte jeg denne her FP71W tilbage og så ville jeg have mine penge returneret. For nu havde jeg gået i 1md. og 10 dage og ventet på i skærm og hvor min PC i mellemtiden (den i signaturen) bare har stået og støvet til.

JEG HANDLER ALDRIG NOGENSINDE TFT/CRT SKÆRME ONLINE IGEN .

Nu venter jeg så på at få mine 2158kr tilbage så jeg kan køre i Computer City og finde en skærm.

Ikeaboy

Overclocker
Tilføjet:
20-02-2006 18:11:31
Svar/Indlæg:
50/34
Ja hold dig fra BenQ skærme, jeg har også lige haft købt en magen til din første benQ men jeg skyndte mig at levere den tilbage for hold op det var en ringe skræm.
Farver og kontrast er totalt ringe og den har en meget uheldig tendens til at gøre lidt mørke spil eller billeder til meget mere mørke :o .Der er stortset ingen afskæming i siderne på skærmen så der kommer utroligt meget lys ind fra siderne ved mørke skærmbilleder og der ser ikke lige fra særligt heldigt ud.
Alt i alt et rigtigt ringe produkt man bør holde sig fra , også selvom de er noget billigere end mange andre skærme der kan kører med så lave MS.
Jeg har så købt en Viewsonic vx922 med 2ms, dog en noget dyre skærm men også alle pengene værd efter min mening,den lever op til alle mine forventninger om en god lcd gamer skærm :e

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 18:30:14
Svar/Indlæg:
2602/173
Forpulede fede it-svin der ikke kan få fingeren ud. Føler med dig Grip, RMA _ER_ det værste når man køber online.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2006 18:36:58
Svar/Indlæg:
15982/637
#19: Ja men den første skærm FP71V er sq perfekt bortset fra den larmede strømforsyning som var grunden til RMA. Gode konstrast forhold og super responstid.... det var jo bare sådan een jeg ville have igen.

#20: Ja !! nu håber jeg så på at de er hurtige ov vil overfør mine penge i morgen når de modtager skærmen så jeg torsdag kan drøne i Computer City og købe en Samsung.

Quickmcj

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 18:43:46
Svar/Indlæg:
77/225
Det er desværre sådan at tingene typisk hænger sammen idag.

Jeg vil vædde med at BenQ sikkert har kunne yde ganske fornuftig service i flere perioder. Men det svinger altså ret meget og det er det generelle billede når man kigger på de forskellige producenter's RMA afdelinger. Acer har fks. fantastisk service ala HP men det svinger også meget.

Proshop vil normalt ikke kunne fremskynde sagen mere end hvad du selv har kunne gøre. Hvis Proshop virkelig er opsat på service overfor forbrugerne så snakker de med den ansvarlige for BenQ service afdeling men det er i sjældne sager man gør dette. Det er simpelthen for tidskrævende.

Service i alm edb butikker er normalt meget bedre. De bytter også skærmen ligeover med det samme hvis de spotter fejlen. En EDB butik kan godt forstå at folk ikke gider vente over en måned før RMAen er gennemført. Tilgengæld har de altså også nogen udgifter der skal dækkes. Der er butikken som normalt ligger et attraktivt sted, der er sælgere og teknikere der normalt er over 18 (Modsat typiske internetbutikker) og så skal de også ha lidt betaling for den service de yder til folk. Derfor er de noget dyre.

Generelt kan det siges at jo større forhandler jo bedre...generelt. De er mere "stabile" :)

Det skal også siges at nogen forhandlere er <U>knap</U> så gode til RMA sager.

Så når i nu handler og der skal køres en RMA sag. Så må i ikke skyde skylden på forhandleren hvad enten det er internet- eller alm edbbutik. Det er stortset altid leverandøren eller producentens skyld at det tager for lang tid.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2006 18:55:15
Svar/Indlæg:
15982/637
#22: Jeps præcis. Men min tålmodighed var brugt op, derfor gad jeg ikke mere. Og derfor når jeg nu får mine penge igen så vil jeg ud i CC og fysisk se på en skærm... har tænkt lidt på den her:
http://www.samsung.com/dk/prod... til 2499,-
Måske er den billigere på nettet. Men hvis den ikke er i orden så vil jeg sku kunne drøne derud og få en ny istedet for at slæbes med en RMA sag.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 18:58:16
Svar/Indlæg:
3385/80
#0 Ved ikke om det er blevet nævnt i tråden før, da jeg ikke gider læse den hele igennem, men det korte af det lange er:

Butikken SKAL SELV tage sig af RMA - dette skal forbrugeren ikke trækkes ind i.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 19:21:45
Svar/Indlæg:
2353/24

Du sakl lige huske at hvis du køber den ved cc, så har du INGEN 14 dages returret, selvom den evt. har en død pixel. Så du kan i værste fald risikere at den har 3 eller flere døde pixels (hvis producenten tillader det) og du kan intet stille op.
Hvis du køber en anden over internettet, så har du jo retten til at returnere den, hvis den ikke lever op til dine krav (hvilket nul døde pixels, vel er).

I en butik kan du heller ikke vurdere skærmen ordenlig, da der er STOR forskel på hvilken vinkel du holder hovedet i mens du ser på skærmen og når du sidder og gamer. Derudover ville du heller aldrig kunne høre om strømforsyningen larmer, for der er altid meget mere støj i en butik, end der ville være hjemme hvor du kun har en computer tændt.

Jeg vil stadigvæk anbefale dig at købe over nettet, men bar et andet mærke/butik.

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 19:30:39
Svar/Indlæg:
1900/33
#25 Så vidt jeg husker kører Samsung nul tolerence ihvertfald på lysende pixelfjl og ifølge databladet omkring 730BF er der 3 års garanti på pixelfejl og 20000 timer på backlight!

/Lars

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 19:35:00
Svar/Indlæg:
1135/38
BOWST. Ja det RMA ting er ikke altid sjovt. Jeg har laert af det hav altid en ekstra skaerm til raadighed.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 19:44:44
Svar/Indlæg:
3385/80
#25 BenQ som mærke er sgu fint - jeg har selv en rigtig god 19" fra BenQ.
Der er ingen problemer med den, og den er virkelig god.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 19:49:43
Svar/Indlæg:
2353/24
Det er også derfor jeg skriver "eller hvormange producenten tillader", for der nogle (som du også selv nævner) som ikke acceptere nogen pixelfejl overhovedet, men der er andre som acceptere op til 7... det svinger meget fra producent til producent, men jo dyrere den er (mærkevare), des færrere pixelfejl acceptere de normalt.

kort og godt: man får hvad man betaler for.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2006 19:50:29
Svar/Indlæg:
15982/637
#25: Man kan i butikken forlange at se skærmen i funktion og tjekke for pixelfejl samt tjekke at ms er ok. Det kan du ikke over nettet. Og jeg giver fandme ikke igennem over 1md ventetid igen hvis det er den ikke dur. Mht pixelfejl ja så kan man sende den tilbage online og den man får igen har måske endnu flere pixelfejl.
Nej jeg gider ikke det online shit længere.... jeg har fået NOK !.
Og CC Odense plejer altid at være flinke og fleksible.
Yderligere så vidt jeg er blevet orienteret af forbrugerstyrelsen så er der 14dages returret også i butikker !. Elgiganten har endda 30dages returret.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 22:41:02
Svar/Indlæg:
1776/116
#30, forkert, der er kun 14 dages obligatorisk returret ved fjernkøb, og altså ikke hvis du køber i en butik. Hvis de har det, så er det en service, og ikke et krav til butikken.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
20-02-2006 22:49:09
Svar/Indlæg:
15982/637
#31: Ok, anyway det er lige meget... gider bare ikke mere RMA onlines med skærme.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 01:28:20
Svar/Indlæg:
3943/44
Har sku også haft min del af bøvl med onlinehandel. f.eks. mit bundkort som døde, og hvor forhandlere sendte jeg fik den byttet 3 gang og alle gang sendte de brugte modeller af eldre revisioner, og det tog også lang tid, selv om de byttede dem fra deres eget lager.
Men da der var gået 2 måneder (Hvor jeg havde lavet skole arbejde og gamet på en 200mhz, heldigt at vi har transport tycoon deluxe, strøm forsyningen i den com nåede også at dø i mellem tiden, men havde en på lager, men tog mig 1 måned før jeg fandt ud af hvorfor at computeren frøs et ½ sek hvert andet sek) blev jeg enig med dem om at jeg skulle have mine penge tilbage (vi var ikke enige om grunden, men antal gange det skal byttes inden man har krav på at få sine penge tilbage, i købe loven er 3 eller 4 alt efter hvordan man for tolker den!)!

og så var der den wd disk jeg fik byttet 3 gang, men så anbefalede manden fra butikken (samme som oven stående, og da harddisken var først, tabte jeg en del tillid til dem, da jeg sendte mit bundkort til dem!) at jeg betalte lidt ekstra og fik en seagate, det gjorde jeg så, den kører nu på 5-6 år! (men har da også harddiske der er 10år gamle eller mere!)

Lige nu sidder jeg og venter på at en butik vil svare på en e-mail jeg har skrevet til dem, har skrevet en ny i dag, den sidste gav jeg dem en uge til at svare på, men det har jeg prøvet før bare ved andre butikker, de sletter nemlig nogen af deres mails (ikke at de vil indrømme det!), og det er lidt noget pjat har bestilt varer for 220 kroner og der mangler 2 små kabler! til 40 kroner stykket!, men hvis jeg ikke får svar på min mail i morgen ringer jeg til dem, og svarer de ikke (har prøvet at ringe en gang, men de har glemt at rette deres tlf nummer i de mails de sender!) så må jeg jo ringe til mit penge institut og sige de skal trække min betaling tilbage!

Martino

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2006 07:34:20
Svar/Indlæg:
59/1
#33 Det kan ikke lad sig gøre at trække pengene tilbage ved sådan et køb,bare lige til almen info.

Martino

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
23-02-2006 15:04:13
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja så fik jeg mine penge retur i dag, og så kan jeg godt fortælle at så fræste jeg ud i Computer City og blev godt vejledt til at købe denne gamer skærm !:
http://www.samsung.com/dk/prod... til 2499kr.
Og hvis der var pixelfejl skulle jeg bare komme tilbage indenfor 8 dage og få en ny.

Jeg kommer hjem og pakker den op, og kigger på en superlækker designet skærm der dufter af kvalitet. Jeg får den med lethed sat til PCen og startet op. Ingen problemer den finder selv ud af at den skal køre DVI (den søger automatisk for DVI og DSUB signal når den tændes).
Det første jeg gør da winXP er startet er at åbne notepad og så gå igang med en minitiøs gennemgang for pixelfejl.... Efter 4 søgninger op og ned, 0 pixelfejl - great !.
Så skal den testes for Ghosting effekt. Smækker 3Dmark2001 igang og kører den igennem.
Super skarpt billed hele vejen igennem og absolut ingen Ghosting-effekter.

Alt i alt en suveræn skærm og suveræn service og vejledning fra Computer City.

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2006 15:08:44
Svar/Indlæg:
1900/33
Tillykke med din nye skærm!

/Lars

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2006 15:40:55
Svar/Indlæg:
830/15
Jeg kan høre at det ikke er Computer City i Aalborg du har handlet i :p

Tillykke med skærmen.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
23-02-2006 17:06:41
Svar/Indlæg:
15982/637
#37; Nej det er i Odense ;) det har de altid været go'e !

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2006 17:36:53
Svar/Indlæg:
47/15
Ved godt det er lidt uden for tråden men inden du sviner CC Aalborg til så vil jeg bare lige sige at jeg har aldrig været i en butik med så god service. Gik bare ind fra gaden og så på en ekstern tv tuner. Fortalte dem at jeg havde set den, billigere, på nettet men at jeg var noget i tvivl om kvaliteten. Her tror jeg så at ekspedienten vil give mig salgstalen for at få mig til at give de 450 kr ekstra den koster hos dem. Til min store forbløffelse siger manden istedet og jeg citerer: "Jamen du kan da bare lige låne den med hjem og prøve den". Så jeg får en helt ny tuner med hjem, mod at betale den proforma selvfølgelig, og efter at have brudt emballagen og testet den frem og tilbage kører jeg bare derud igen og afleverer skidtet og siger tak for lån. Ingen problemer. Den var ikke gået i min butik ;)