Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 22:26:31
Svar/Indlæg:
3410/199
Min sekundere pc er kommet i brug, da den jeg normalt bruger midlertidig er nede. Problemet er bare.. At lortet ikke virker! Fatalt når man bruger den til skolearbejde!
Det drejer sig om denne:
AMD thunderbird 1,33Ghz
MSI K7T turbo vers. 3 (noget lign., i hvert fald)
Seagate 40gb hdd, 5400rpm
2*128mb pc133 ram.
GeForce 2 MX400
og.. Windows ME
Sagen er denne:
Jeg har leget en del med denne pc, og forleden fandt jeg en gammel 1ghz Athlon cpu, som selvfølgelig skulle testes i dette system. Den startede først fint op, men.. Så frøs den kort efter i windows. Bagefter gad den slet ikke starte. Hverken med tænd/reset-knappen, eller hvis jeg tændte og slukkede for min psu. Fair nok, så var det vel denne 1ghz cpu, som ikke virkede - og jeg skiftede om igen.
- Nu gider den bare heller ikke med min normale cpu! Når jeg tænder den starter harddisken nogle gange ikke (larmer ikke- bliver ikke varm), og skærmen viser intet signal - som om computeren var slukket. Nogle gange efter flere forsøg kan jeg få den til at starte op, og en gang nåede jeg at se den skrev noget med en "80 pin conducter", før den gik i gang med at indlæse windows.
- Jeg har prøvet at skifte batteriet og PSU'en, det hjælper IKKE. Det sjove skete først da jeg skulle mærke på northbridgen om den blev for varm: Jeg trykke let på den og.. DEN SLUKKEDE! - Men den var ikke så varm igen. Her i eftermiddags begyndte den så at vise forkerte temperaturer i SpeedFan og CPU-cool: Først var de alle omkring 20grader - og efter en genstart røg to ud af tre temps op på over 50 grader med det samme - hvor min cpu sjældent kommer op.
- Det skal lige siges, at systemet ikke har været clocket i flere måneder, og har kørt fint. Dog ligger motherboardet lige nu på mit skrivebord uden kabinet. - Dog med skumgummi og en anti-statisk pose.
hvordan kan det være? I går kørte den stabilt flere timer i træk, i forgårs gad den ikke.. og.. I dag gider den heller ikke?
På forhånd tak for hjælpen!
Simon