Hvilken bærbar - det er en jungle

Diverse d.  30. januar. 2006, skrevet af Jet
Vist: 353 gange.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 23:16:04
Svar/Indlæg:
129/16
Hej folkens

Ja som i jo nok kan regne ud, så skal jeg have fat i en bærbar. Men da jeg aldrig har haft en før, og kun brugt venner og bekendtes bærbar en kort stund, så er det et meget begrænset kendskab jeg har til bærbar computer.

Da jeg nu skal til at starte med at studere som maskiningeniør får vi nok en hel del brug for en bærbar til diverse ting.
Jeg har prøvet at give nogen krav til hvad den skal/gerne må kunne:

En max pris på ca. 10.000 kr
Den skal kunne bruges til at spille nogen af de nye spil, såsom World of Warcraft (WoW) som faktisk er det eneste jeg spiller med den begrænsede tid jeg har.
Under surfing og alm brug af programmer, må den helst gerne kunne køre ca 4 timer på batteri.
Den må gerne veje mindst muligt da jeg skal cykle med den hver dag.

Jeg har været ved at kigge på alle de andre tråde der omhandler køb af ny bærbar, men jeg synes det er en ren jungel at finde rundt i. Men dem jeg har fundet indtil vidre er følgende:

http://edbpriser.dk/listprices...

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

http://edbpriser.dk/Listprices...

http://edbpriser.dk/Listprices...

Jeg vil egenligt gerne høre fra nogen som har kendskab til producenterne og har prøvet nogen af ders produkter, behøver ikke lige at være disse jeg har nævnt.

En anden ting er, hvordan er HP's bærbar computer? Jeg har aldrig prøvet dem, eller hørt noget konkret omkring dem.

Jeg håber at i kan hjælpe mig med disse spørgsmål, og vejlede mig frem til den "rigtige" bærbar for mig :)

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 18:31:35
Svar/Indlæg:
129/16
Er der slet ikke nogen som har noget at sige ?

Jeg havde ellers håbet på noget feedback fra jer, så jeg kunne komme ud og købe en som passer godt til mig.

Vil ikke nok være venlig at skrive hvad i mener, både skidt og godt. Alt ville hjælpe.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 18:35:57
Svar/Indlæg:
6624/113
Når du placerer tråden i "Diverse" er den ikke på forsiden, som den jo faktisk er fint berettiget til at være. :)

Har derfor flyttet den. ;)

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
04-02-2006 22:02:14
Svar/Indlæg:
527/21
Hvis du vil gøre dig forhåbningen om bare at kunne spille lidt wow på den vil jeg klart anbefale dig at vælge en med minimum et x700 eller et geforce go6600. Og du skal nok heller ikke vælge en celeron processor, jeg kunne forestille mig at i også som maskiningeniører kommer til at lege med tunge matematik programmer der gerne vil have alt den regne kraft computeren kan tilbyde.

Derfor må du som minimum også finde en model der har 1GB ram eller selv opgradere den til det. Men hvilken helt konkret model du så skal vælge er svært at vejlede dig om, eftersom smag og behag som bekendt er forskellig. Og det er langt hen ad vejen designet du skal vælge udfra når du har fundet en håndfuld modeller der har det hardware du ønsker. Dine to første forslag ser ganske udemærkede ud i mine øjne.

Med hensyn til dit ønske om 4 timers batteritid, tror jeg det bliver svært at finde standard modeller i det prisleje du har sagt der klare den meget længere end de 3 timer, hvis bare computeren blive stresset lidt. Men en god mulighed for at få den lange batteritid er at bestille et ekstra batteri, eller et større model, eftersom mange bærbare er født med et forholdsvis lille batteri for at spare lidt på prisen

Hvis jeg skal endelig give et bud på en bærbar, som jeg dog ikke selv har prøvet krafter med, ville det være: http://www.laptop4u.dk/varer.p...

.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 17:32:04
Svar/Indlæg:
129/16
Hej

Undskyld min lange reaktionstid, men har mange ting om øerne lige for tiden.

Men jeg siger mange tak for hjælpen Simtex, nu har jeg da en ide om at jeg er på rette spor. :)

Jeg håber der er andre som har noget at sige ang. dette, evt bakke Simtex op på det han fortæller. Huske jeg ved nada om bærbar, så al hjælp vil være meget velkommen. :e

-Capper-

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2006 18:54:34
Svar/Indlæg:
115/58
Jeg ville nok vælge den sidste af de 4, pga. dens grafikkort.. De er jo ellers meget ens heh..

-Capper-

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2006 18:55:18
Svar/Indlæg:
115/58
#5 Eller også den første hehe

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2006 16:36:19
Svar/Indlæg:
129/16
Hej folkens.

Jeg har lige et enkelt spørgsmål..

Det grafikkort radeon X700 som er i mange bærbar ( ihvertfald dem jeg har set ), har jeg hørt at den ikke kan klare, at man bruger et program som hedder Autodesk Inventor og laver tegninger i det, at det vil hakke/lagge når man gør det.

Er der nogen som har oplevet det eller ligende? For hvis det er tilfældet så skal jeg nok lede efter en med et andet grafikkort end lige det.

Håber nogen som har svaret :)

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2006 16:55:50
Svar/Indlæg:
751/42
Hvilket universitet skal du starte på?

Radeon kort har en bug med WOW, hvor grafikken crasher og spillet fryser, indtil videre siger Blizzard at det er et problem med ATI driverne, men der er vist ingen fix ude endnu der kan kurere det.

Jeg er selv på 10. semester på elektronik retningen, og som de andre siger vil 1GB RAM hjælpe dig meget på vej. Jeg tror du kommer til at stifte bekendtskab med Matlab - og til den slags er en Athlon 64 den bedste CPU. Den er også bedre end en Dothan, vi har kørt tests på den i vores gruppe, og der er ca. 20% forskel når man kører sine simuleringer i Matlab 7.0.

Mvh. Uffe

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2006 18:45:59
Svar/Indlæg:
129/16
Hej Hawski.

Jeg går på Vitus bering i Horsens. Jeg er lige startet på maskin-ingeniør retningen.

Og vi skal bruge Matlab på dette første semester, hvor vi skal lære at programmere i det. Foruden Matlab, skal vi også bruge Mathcad, men jeg ved ikke hvor meget det har behov for af karfter osv.
Men en ting ved jeg, og det er at vi kommer til at tegne på et tidspunkt, og der vil jeg gerne at bærbar'en skal kunne klare det. Så vidt jeg ved så bliver det sikkert autocad/inventor vi kommer til at bruge til det.

Men siden jeg lige pludselig skal bruge et andet gfx og muligvis en anden cpu, kan i så ikke smide nogen forslag til hvad i mener er en god bærbar ?
Jeg vil være meget taknemlig hvis i vil hjælpe mig.. jeg skal meget snart have bestilt en nemlig ;)