Svindel og humbug!

Hyggehjørnet d.  03. februar. 2006, skrevet af finger
Vist: 456 gange.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 09:35:37
Svar/Indlæg:
571/106
Bliver lige nødt til at lufte min harme...

Jeg har købt en masse dele til en HTPC. Jeg bestilte et kabinet + CPU køler + GFX hos et firma i viborg. Jeg ved godt at man ikke må nævne navne her, så lad os bare sige at de markedsfører sig med express levering.
Da jeg modtog pakken fra dem var den i fin stand og havde ikke lidt overlast. Men da jeg åbnede kassen med kabinettet mødte der mig et grimt syn. Kabinettet var fuldstændigt smadret. Både metal dele og plastik dle var brækket af og hele fronten hang helt løst og havde slagmærker m.m. Og det til trods for at kassen ikke havde et eneste mærke. For mig var det helt tydeligt at det havde været smadret inden de sendte det. Nogle af de dele der var brækket af lå ikke engang i kassen!
Her ud over var CPU køleren tydligvis brugt. der sad gammel kølepasta og mærker efter en CPU på den!
Jeg brokkede mig selvfølgelig straks til firmaet som sagde at det var i perfekt stand da de sendte det. Jeg snakkede herefter med forbrugerklagenævnet som sagde at eneste mulighed var at indlevere det til reklamation hos post danmark så de kunne konstatere at skaden ikke var sket under transport. Herefter kunne jeg så sende det tilbage til firmaet med express levering. Det gjorde jeg så.
Inden jeg sendte det tilbage til firmaet fik jeg en bekræftigelse fra dem på at jeg ville få et nyt kabinet.
Jeg oprettede så en RMA sag på deres hjemmeside og sendte lortet afsted. Jeg kan så se på deres side at de har modtaget det, men der sker ikke yderligere. Jeg har nu sendt dem mails flere gange hvor jeg vil ophæve købet og have mine penge retur og jeg har givet dem 8 dage inden jeg opretter en sag hos forbrugerklagenævnet, men nu svarer de ikke engang mere. De har intet telefonnummer at ringe på hvilket jeg selvfølgelig først opdagede efter det var gået galt. De modtager slet ikke telefon opkald!!
Jeg har så ringet til nummeroplysningen for at forsøge at opdrive deres telefonnummer, men de siger at adressen ikke eksisterer. De oplyser deres CVR nummer til at være det samme som Midt-data og deres adresse skulle også ligge ved siden af midt-data, men det hjælper jo ikke meget... det lader næsten ti lat det er et "fup" selskab som midt-data har oprettet til at komme af med gamle RMA varer eller tidligere returnerede varer. Det er sgu lige til ekstrabladet eller DR's forbrugerprogram "kontanten".
Jeg vil forsøge at ringe til midtdata og se om de kan opklare det.
Jeg kan kun anbefale jer at undgå at handle med et firma som markedsfører sig med express levering. Så må I jo selv gætte jer til hvilket firma jeg skriver om.

Max bitter.... x(

Så kan jeg lære at holde mig til SHG eller IT-Butikken :x

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2006 10:23:14
Svar/Indlæg:
1093/51
Jeg har tit handlet i den netbutik har aldrig haft problemer. Ingen netbutik er 100% fejlfri.

Netbutikken er et søsterfirma til Midtdata..

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 10:40:12
Svar/Indlæg:
571/106
Tja. Min holdning er som regel også at alle kan begå en fejl og så længe den bliver rettet, så er det fair.
Men i denne situation hvor firmaet slet ikke reagerer på henvendelser over den sidste uge mener jeg absolut ikke der er tale om en enkelt fejl, men derimod en affære grænsende til svindel.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 12:04:27
Svar/Indlæg:
6052/189
Er du helt sikker på at det ikke er postDK der har smadret din pakke?

Det er skam set før at de ompakker varerne :)

Ikke at det så kan undskylde for den brugte cpu-køler ( hvilket faktisk undrer mig meget ).

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 12:15:01
Svar/Indlæg:
571/106
Man kan jo aldrig vide 100% om PostDK har ompakket varen... kan man?

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 12:16:32
Svar/Indlæg:
571/106
Det virker bare ret usandsynligt at det skulle være sket.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 13:02:52
Svar/Indlæg:
687/9
#3 uden at vide det 100% (ligesom du heller ikke kan), vil jeg sige det der er en røver... jeg har i hvertfald, i mine 7-8år hos postDK, ALDRIG været vidne til noget lignende det du postulerer...

Er ganske klar over at de kan være svin med pakkerne, i en grad der nærmer sig det groteske, men at smadre pakker, for derefter at pakke dem om, og derved fralægge sig ansvaret......
Den lugter altså den der.

Kunne faktisk godt tænke mig at vide hvorfra du har den "historie", da jeg finder det højst usandsynligt, at det er sket.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 13:27:28
Svar/Indlæg:
722/35
Jeg modtog engang en brevforsendelse hvorpå der stod "Åbnet af Postdanmark" så de kan endda finde på at åbne ens pakker uden at forklare hvorfor. Det er naturligvis ikke specielt tillidsvækkende.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 13:35:22
Svar/Indlæg:
571/106
Nu har jeg snakket med imn bank og de vil godt "tilbageføre" betalingen for kabinettet så jeg kan få mine penge tilbage. Dog ser jeg nok aldrig de 148 kr som jeg betalte for at sende kabinettet retur :( men det er da bedre end at miste yderligere 800 kr.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 13:36:54
Svar/Indlæg:
722/35
Ha ha ha, jeg kan squ godt li' denne her phrase fra deres hjemmeside:

"For at muliggøre de lave priser sammen med den hurtige levering og professionelle ombytningsservice, har vi sløjfet den personlige kontakt og support delen, dvs. at man som kunde ikke kan forvente at få hjælp til at sammensætte eller fejlfinde på produkter, hverken før eller efter købet"

Det ville nok afholde mig fra at handle der.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 13:41:19
Svar/Indlæg:
571/106
ja jeg burde have været grundigere i min research inden køb. Det er først når det går galt man bliver opmærksom på det x( som jeg skrev tidligere:

Så kan jeg lære at holde mig til SHG eller IT-Butikken :x

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 13:43:23
Svar/Indlæg:
571/106
ha!
og de skriver yderligere:
Såfremt et produkt går i stykker inden for reklamationsperioden, levere vi selvfølgelig en professionel ombytningsservice så du som kunde hurtigt og smertefrit kan få varen repareret eller ombyttet til et nyt produkt.

De har satme en høj smertetærskel! Og den bliver højere for hver dag der går udenjeg hører fra dem X(

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 14:59:43
Svar/Indlæg:
687/9
#7 sikker på der ikke stod "lukket af postdanmark" ?

det bruges ihvertfald tit og ofte, ved breve eller pakker der er blevet revet i stykker af maskinerne...

Har til dato aldrig set et klistermærke, stempel, tape eller andet der så meget som hentyder et "åbnet af postdanmark"..

Sikke jeg dog forsvarer dem idag, plejer jo at være stik modsat :D

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 16:59:24
Svar/Indlæg:
1419/29
The leader havde en pakke der blev sendt gennem postdk, der han så på track&trace stod der de havde ompakket den.

Mon det er alle de "hårde" pakker de åbner(håber du kan tage lidt gas nAlen) :p

finger

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 17:08:14
Svar/Indlæg:
571/106
Anyhows. Det har ikke været sagen i denne tråd, så hold venligst den diskution i en anden tråd.
Tak for det :)

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 17:22:55
Svar/Indlæg:
1287/32
Jeg har også engang modtaget en cpu der var indsmurt i kølepasta og med bøjede ben fra det firma. CPU'en virkede dog fint så jeg fik ikke taget mig sammen til at klage noget jeg nu angrer på da cpuen helt klart ikke var vært nypris!

Rigtigt surt at netbutikker ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt :(

retech

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2006 19:43:58
Svar/Indlæg:
14/9
Hvis jeg har forstået det firma du snakker om rigtig, så er jeg bange for du har fat i noget, når du skriver "et selskab som midt-data har oprettet til at komme af med gamle RMA varer eller tidligere returnerede varer". Da de også udlevere 3 guldbare hvis lager varer ikke modtages inden 3 dage, eller hvad det er. De har også begge logoer af: Danske Bank, BG bank og Nordea, hvilket de andre ikke rigtigt har (dermed ikke sagt at de er tydeligt de er de samme, men underligt). Desuden fører de også nogenlunde samme varesortiment. Du må meget gerne skrive hvis du finder ud af noget :)

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2006 22:55:19
Svar/Indlæg:
687/9
#0 sry for lidt mere "ot", og forsikrer at dette er sidste gang fra min side :)

#13 sådan som jeg har forstået The Leaders sag, (hvis vi da snakker om den samme) var der tale om en pakke, hvor emballagen var gået så meget i stykker, at det var nødvendigt at "ompakke" den. (og derefter fulgte så en ustyrlig masse problemer som egentligt er sagen uvedkommende).

Og nej, lige i det tilfælde kan jeg ikke ta "lidt gas", for jeg er en af dem du indirekte stempler som tyv..... Kan godt se du benytter den "humoristiske" indgangsvinkel, men i min verden er et stempel nu engang et stempel.

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 00:49:37
Svar/Indlæg:
1419/29
#17 Den del af historien hørte jeg så ikke :00

Det var nu ikke menigen at stemple dig :r

The

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 14:41:38
Svar/Indlæg:
2651/179
For at det ikke skal være løgn, så havde postdk lavet et hul i et af rørene i kompressoren så gassen fes ud. Men back to topic !

Mvh.