Asus P4P800 - nu starter maskinen ikke.

Bundkort / CPU d.  04. februar. 2006, skrevet af Ballebas
Vist: 234 gange.

Ballebas

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2006 22:06:29
Svar/Indlæg:
3/2
Hej, jeg har lige skiftet mit bundkort til et asus p4p800 deluxe. Og nu vil windows ikke starte. Slår over i blå skærm og genstarter.
Jeg kan ikke nå at se hvad fejlen er, men jeg tror det er noget med harddisken at gøre.
Jeg kan sætte den til at starte i fejlsikret, men lige efter den har skrevet nogen med at man kan taste f2 for at springe over, starter den forfra igen.
Tror nok det er noget HD-controlre drivere den vil installere. Er der nogen der kan hælpe.???
Har også prøvet at starte fra win-cd og så køre "fixboot", men uden held....

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 22:09:56
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvilket bundkort sad i maskinen før?

Hvis det er med VIA chipset, kommer du nok ikke udenom en reinstall.

Det er HD controlleren den reagerer på - det er korrekt.

Ballebas

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2006 22:21:35
Svar/Indlæg:
3/2
Ja, det var et soltek 85drv tror jeg nok det hed. Med via 266 chipset eller sådan noget.

Så har jeg et andet spørgsmål. J
eg har prøvet at starte installationen af WinXp igen, men den sagde noget med at jeg ville installere på et drev der havde et andet operativ system, og frarådede mig at fortsætte.
Jeg vil helst ikke til at formatere, men kan jeg ikke bare lade den installere samme sted som den gamle win ligger? Eller bliver det noget skidt.?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 22:30:08
Svar/Indlæg:
6624/113
Det kan du sagtens - så skulle dit problem være løst. ;)

Så skal du bare huske at installere Intel_INF driverne når windows er startet. :D

http://www.hardware-test.dk/oc...

Ballebas

Overclocker
Tilføjet:
04-02-2006 22:44:24
Svar/Indlæg:
3/2
Super, så prøver jeg det.
Mange tak for hjælpen... :)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2006 22:48:13
Svar/Indlæg:
1581/5
Du kan godt installere i samme mapper som det gamle lå i, der vil dog blive en hel del "rod" af overflødige filer fra de programmer og updates du havde installeret før, jeg vil derfor for filordnens og spildpladsens skyld råde dig til at brænde de data ud der skal gemmes efter du har installeret windows igen (eller overføre til andet medie) og så slette windows mappen og programmer mappen (eller en format af disken) og starte forfra med en frisk installation.

Selve funktionaliteten af pc'en vil dog ikke blive berørt af blot at installere i de samme mapper, kun den fri plads og ens ordenssans :)