Varmest... det kommer vel an på hvilken der har den mest elendige køle løsning!
Jeg har som mange andre også fingrene i adskillige pc'er hver dag, men som udgangspunkt kun Intel maskiner. Men på det grundlag at vi stortset kun benytter Intels retail kølere, kan jeg også konstatere at hvis nogle har varme problemer, så er de stort set selvforskyldt, for selv med den mest elendige Intel retail køler, kan man sagtens holde en fuldblods P4 på en rimelig temperatur! Men der findes self. et hav af forskellige Intel retail kølere, og min vurdering er indtilviddere at dem der er produceret af SanyoDemki, er de bedste. Ved dog ikke hvilke der er værst, men man kan godt regne med, at de alle kan køle den cpu ned, som de kommer sammen med 😉
Men når alt det er sagt, så har jeg da også skulle ha fingrene i en AMD maskine i ny og næ... og vil da helt klart sige, at med de køle løsninger de nu end kommer med (sikkert oem), så er jeg ikke ét sekund i tvivl om at mange AMD maskiner der ude, køre med en langt højere drifts temperatur, end en std. Intel maskine. Man kan jo basre stikke kørfem ned i maskinen og føle lidt på køleren 😉
Men hvis man nu, som mange af os OC'ere går ud og køber en ordentlig køler, så vil det jo uden tvivl være den CPU med det største strømforbrug der bliver varmest, hvis man går ud fra at det er den samme køler.
Men det er jo igen meget svært at sammenligne, for både AMD og Intel bruger jo PowerNow eller SpeedStep, og hvad de nu ellers kalder det, og man skal jo også finde en rimelig sammenlignings belastning, som man kan bruge som reference...